کاربرد پذیری و ارزیابی تجربه کاربری

رشدانا

اجازه ندهید که کاربر به سادگی از وبسایت شما خارج شود.

Web and App Usability

بررسی مبحث مهم کاربرد پذیری در حوزه ی وب و موبایل بر اساس چک لیست های معروف جهانی

توضیحات کارگاه آموزشی

مفهوم کاربرد پذیری وب سایت یا Usability در دنیا وب و اینترنت، مفهومی نو و تازه است که محصولات دیجیتال مانند اپلیکیشن یا وب‌سایت را از نظر سادگی و ارتباط سریع با مخاطب بررسی می‌کند. امروزه، تبلیغات به تنهایی عامل بالا رفتن مخاطبان یک وب‌سایت یا اپلیکیشن نیست؛ آن اپ یا وب‌سایت باید اصول و قواعد مشخصی را برای جذب مخاطب رعایت کند.

 

اهمیت کاربردپذیری در بهبود تجربه کاربری وب سایت

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک اپ یا وب‌سایت ایده‌آل برای رقابت با سایر وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، رعایت اصول کاربردپذیری است. این اصول، از چندین قانون ریزتر و جزئی‌تر تشکیل شده‌اند که در قالب چک لیست ارائه می‌شود. با رعایت این نکات می‌توانید مخاطب را در وب‌سایت یا اپ خود نگه دارید و روزبه روز بر تعداد بازدیدکننده‌ها افزوده می‌شود. البته آگاهی از آخرین قوانین کاربردپذیری و پیاده‌سازی آن‌ها نیازمند کسب مهارت و تخصص در این حوزه است.

 

مزایای شرکت در کارگاه آموزش کاربرد پذیری وب سایت و ارزیابی تجربه کاربری

  • ارائه جذاب ( تدریس صفر تا صد مباحث )
  • پروژه محور بودن کارگاه ( انجام پروژه جهت تسلط بیشتر به موضوع )
  • منتورینگ ( پشتیبانی منتور در صورت بروز هرگونه ابهام یا مشکل برای انجام پروژه )
  • کیفیت بالا، قیمت مناسب

 

دستاوردهای رشدآموز در انتهای کارگاه

در پایان این کارگاه، شما با مباحث و اصول اولیه کاربرد پذیری و تحلیل تجربه کاربری به طور کامل آشنا می‌شوید. به دلیل یادگیری موارد در قالب اصول تئوری و پروژه عملی، به خوبی با نکات تخصصی و تجربی پیش از ورود به بازارکار آشنا می‌شوید. همان‌طور که می‌دانید، کاربردپذیری در وب و موبایل متفاوت است؛ به همین علت، از هر کدام چند نمونه بررسی می‌شود تا به دید بهتری نسبت به قوانین این حوزه دست یابید. اگر می‌خواهید با تخصص کامل وارد بازارکار طراحی تجربه کاربری و رابط کاربری شوید، این کارگاه فوق العاده مخصوص شما است.

در کارگاه آموزش کاربردپذیری رشدانا با بررسی یک چک لیست واقعی درباره اصول کاربردپذیری و تحلیل تجربه کاربری، نسبت به مفاهیم این حوزه شناخت کافی به دست می‌آورید. این چک لیست‌ها در قالب 5 بحث بسیار مهم و پرکاربرد در بازارکار مانند کاربردپذیری بخش‌های مختلف سایت ( منو، هد، فوتر ) ارائه می‌شود و نمونه‌های مختلف در همین خصوص ارزیابی می‌شوند:

  • کاربردپذیری بخش‌های مختلف سایت ( منو، هد، فوتر )
  • کاربردپذیری اپلیکیشن‌های موبایل
  • کاربردپذیری دکمه‌های CTA یا Call To Action
  • کاربردپذیری وبسایت‌ها در موبایل
  • بررسی معروف‌ترین چک لیست‌های کاربردپذیری

سرفصلها و کلیات

  • کاربردپذیری بخش های مختلف سایت (منو ، هدر، فوتر)
  • کاربردپذیری اپلیکیشن های موبایل
  • کاربردپذیری دکمه های call to action
  • کاربرد پذیری وبسایت ها در موبایل
  • بررسی معروف ترین چک لیست های کاربرد پذیری

انتخاب نوع ثبت نام

شهریه در حالت عادی : 250,000 تومان
انتخاب و ثبت نام

course calendar جزئیات، ثبت نام

cube مدرس و رشدآفرین

  • مصطفی پورعلی / مدیر عامل رشدانا
    مشاور کسب و کار دیجیتال، هکر رشد و مدیرعامل رشدانا،
    کارآفرین دیجیتال، هکر رشد و سرویس دیزاینر، 19 سال سابقه فعالیت تخصصی در فضای دیجیتال، 10 سال سابقه راهبری کسب و کارهای جدید، 9 سال سابقه مشاوره تخصصی کسب و کارهای جدید، 6 سال مشاور رسمی نظام صنفی رایانه‌ای کشور، 5 سال عضو هیئت مدیره نظام صنفی رایانه‌ای خراسان رضوی، 4 سال عضو هیئت مدیره هلدینگ گرین وب

location pin مکان : دوره آنلاین – بستر آنلاین اسکای روم

  • آموزش مجازی
اسکای روم آموزش آنلاین

کارگاه آموزشی کاربرد پذیری و ارزیابی تجربه کاربری - Web and App Usability

پیش نیاز: اینترنت و لپ‌تاپ

چک_لیست_کاربردپذیری_در_وب_و_موبایل

کاربردپذیری در وب و موبایل یک مفهوم جدید است که به بررسی سادگی و راحتی کاربر در استفاده از یک سیستم در حین اثر بخشی و کارایی سیستم می پردازد. اینکه شما بتوانید کاربران را در اثر تبلیغات به وبسایت خود بکشانید یک مساله است و اینکه بتوانید کاربر را در وبسایت خود نگه دارید مسئله ای دیگر است.

در حوزه ی وب و اپلیکیشن های موبایل بحث کاردپذیری یک شرط حیاتی برای ماندن در عرصه ی رقابت است. در این کارگاه ما به بررسی چک لیست کاربرد پذیری در وب و موبایل می پردازیم تا شما بتوانید تا حد زیادی میزان کاربردپذیر بودن وبسایت خود را بررسی کنید.

شما اگر وارد کسب و کار آنلاین شده باشید حتما از اهمیت بازدید کننده های سایت خود خبر دارید. شما باید بتوانید کاربر را در سایت خود درگیر کنید و به او اجازه ندهید که از سایت شما خارج شود. در کارگاه چک لیست کاربردپذیری در وب و موبایل شما بر اساس استانداردهای جهانی متوجه این موارد می‌شوید و خواهید فهمید که چگونه این کار را به بهترین شکل انجام بدهید. امروز در رشدانا بیشتر در مورد کارگاه چک لیست کاربردپذیری در وب و موبایل و اهمیت آن برای مدیران کسب و کارهای آنلاین صحبت خواهیم کرد.

چک لیست کاربردپذیری در وب و موبایل

چک لیست کاربردپذیری در وب و موبایل

کارگاه چک لیست کاربردپذیری در وب و موبایل

کاربردپذیری یکی از جدیدترین و داغ ترین در بحث‌ها در زمینه کسب و کارهای آنلاین است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. کابرپذیری به شما به عنوان یک برنامه نویس یا صاحب کسب و کار آنلاین کمک می‌کند تا در عین سادگی و راحتی، یک سیستم اثر بخش و کارآمد برای مخاطبان خود داشته باشید. در ادامه شما را با بحث‌ها و سرفصل‌هایی که در این کارگاه مورد بحث قرار خواهد گرفت بیش تر آشنا می‌کنیم.

کاربرد پذیری بخش های مختلف سایت (منو، هدر، فوتر)

کاربردپذیری در بخش های مختلف سایت متفاوت است و باید بصورت تخصصی در مورد هر بخش به آن پرداخت. در کارگاه چک لیست کاربردپذیری در وب و موبایل بصورت تخصصی و کامل به هر بخش جداگانه پرداخته می‌شود که در آن می‌توانید مشکلات خود را به راحتی حل کنید.

کابردپذیری اپلیکیشن های موبایل

کاربردپذیری از گذشته تا الان بسیار متفاوت تر شده است. با توجه به آمار های رسمی اعلام شده تمرکز لحظه ای انسان از 12 ثانیه به ثانیه در سال‌های اخیر کاهش یافته است که می‌توانید کاربرد این تغییرات را در بروز رسانی های اپلیکیشن اینستاگرام و تفاوت آن با گذشته برای جلب بیشتر مخاطب مقایسه کنید!

همچنین به عنوان مثال در گذشته کاربران علاقه داشتند که امنیت موبایل خود را با اثر انگشت حفظ کنند اما با توجه به محصولات جدید بازارا این طور برداشت می‌شود که کاربران به باز شدن قفل موبایل خود با تشخیص چهره علاقه مندترند!

شما به عنوان یک برنامه نویس یا یک مدیر کسب و کار آنلاین از این کاربردپذیری های جدید برای کابران خود خبر دارید؟ آیا طوری محصول یا خدمت خود را در اپلیکیشن گنجانده اید که کاربر تمام تمرکز خود را به محصول یا خدمت شما بدهد؟

در این بخش کارگاه بصورت تخصصی در مورد کاربردپذیری اپلیکیشن های موبایل صحبت می‌شود.

چک لیست کاربردپذیری در وب و موبایل

چک لیست کاربردپذیری در وب و موبایل

کاربرد پذیری دکمه های call to action

دکمه‌های فراخوان یا همان call to action یک بخش مهم در کار طراحی اپلیکیشن یا سایت محسوب می‌شود که طراحان حرفه ای از آن استفاده می‌کنند.

معمولا طراحان از این دکمه برای هدایت کاربر به سمت مسیر دلخواه کسب و کار استفاده می‌کنند. این دکمه‌ها باید ویژگی‌های خاصی از نظر رنگ، اندازه و … داشته باشند تا بتوانند مخاطب را جذب کنند و در مسیر خود به سمت هدف دلخواه برسانند. برای این کار لازم است با کاربردپذیری دکمه های call to action آشنا باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin