آموزش زبان برنامه نویسی PHP

رشدانا

برنامه نویسی را اصولی فرا بگیرید

PHP programming course

آموزش زبان برنامه نویسی php از مبتدی تا پیشرفته با رویکرد برنامه نویسی وب و برنامه نویسی سمت سرور و با هدف ورود به بازار کار.

توضیحات کارگاه آموزشی

امروزه شغل برنامه نویسی یکی از شغل های پرطرفدار و البته پردرآمد است که هر روز به تعداد علاقمندان آن افزوده می‌شود. اگر شما نیز جزو علاقمندان به برنامه نویسی هستید، برای ورود به این حرفه، نیازمند کسب مهارت های تخصصی و یادگیری زبان های برنامه نویسی می‌باشید. یکی از مهمترین زبان هایی که یک برنامه نویس باید بر آن مسلط باشد، php است. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را به عنوان یک برنامه نویس با آموزش php آشنا کنیم.

 

زبان برنامه نویسی php چیست؟

php یک زبان برنامه نویسی تفسیر شونده است که به منظور طراحی و کد نویسی صفحات پویا و تعاملی وب از آن استفاده می‌شود. منظور از تعاملی بودن یک وبسایت وجود قابلیت هایی نظیر: امکان دسترسی به سطوح مختلف برای کاربران، پنل های کاربری، امکان ثبت نام در سایت و قابلیت های بسیاری که در بیشتر سایت ها مشاهده می‌کنیم، است. میزان محبوبیت این زبان به قدری است که امروزه 80 درصد از 10 میلیون وبسایت برتر جهان، از زبان برنامه نویسی php استفاده می‌کنند.

 

چرا آموزش php؟

یکی از مزیت های آموزش php، وجود فریمورک های حرفه ای و البته محبوبی مانند لاراول و سیمفونی است. از این زبان در سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا و دروپال استفاده می‌شود، در نتیجه یادگیری این زبان تاثیر چشمگیری در نحوه کار با سیستم های مدیریتی خواهد داشت.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت php این است که این زبان متن باز و رایگان در اختیار برنامه نویسان قرار می‌گیرد و همچنین یادگیری و استفاده از این زبان بسیار راحت است. حتی کسانی که هیچ دانشی از برنامه نویسی ندارند نیز با استفاده از آموزش های اصولی می‌توانند شروع به کدنویسی کنند. این در حالی است که استفاده از سایر زبان های برنامه نویسی سمت سرور برای طراحی سایت های دینامیک، کار چندان راحتی نخواهد بود. مزیت های دیگری برای این زبان مطرح است که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • سازگاری با انواع پلتفرم ها
  • وجود منبع های متعدد برای یادگیری
  • وجود فرصت های شغلی مرتبط با این زبان
  • کارآیی در طراحی سایت های دینامیک و…

 

MySQL چیست؟

MySQL یک سیستم مدیریت دیتابیس است که با استفاده از آن می‌توانیم دیتابیس مورد نظر خود را ساخته و آن را مدیریت کنیم. برای آشنایی بیشتر با دیتابیس، می‌توانیم به دفترچه های تلفنی که در خانه همه ما وجود دارد اشاره کنیم. این دفترچه ها نیز نوعی دیتابیس هستند که اسامی و شماره افراد را براساس حروف الفبا طبقه بندی کرده است تا در صورت نیاز بتوانیم به راحتی شماره موردنظر خود را پیدا کنیم. در واقع MySQL استفاده از دیتابیس را برای ما راحت تر کرده و در مدیریت اطلاعاتمان به ما کمک می‌کند.

 

چرا آموزش MySQL؟

در دنیای کامپیوتر، نرم افزار، اپلیکیشن، سایت و… چیزی که بسیار اهمیت دارد، داده (Data) است و ما برای مدیریت بهتر کار خود باید بتوانیم این داده ها را طبقه بندی کنیم تا در مواقع نیاز به آن ها دسترسی داشته باشیم. دقیقا مثل کاری که یک دفترچه تلفن برای ما انجام می‌دهد! منظور از داده، چیز هایی مثل لیست محصولات سایت، عکس های کامپیوتر، مقالات آموزشی سایت و چیز هایی از این قبیل است.

MySQL  یکی از محبوب‌ترین و خاص‌ترین سیستم های مدیریت ارتباط با پایگاه داده متن باز می‌باشد و نیز یکی از کاربردی‌ترین انواع  RDBMS است که برای توسعه برنامه‌های مختلف نرم افزاری مبتنی بر وب، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم می‌تواند تمامی اطاعاتی که در بالا به آن اشاره کردیم را برای ما ذخیره و مدیریت کند!

این سیستم مدیریت دیتابیس مزیت های زیادی دارد که در ادامه به چند مورد از آن اشاره می‌کنیم:

  • کارآیی بالای MySQL
  • هزینه مورد نیاز کم برای راه اندازی و نگه داری
  • سادگی در تنظیمات و یادگیری
  • برخورداری از پشتیبانی مناسب
  • ارتباط با زبان برنامه نویسی PHP

 

مزایای کارگاه آموزش

  • ارائه جذاب (تدریس صفر تا صد مباحث)
  • پروژه محور بودن دوره (انجام پروژه جهت تسلط بیشتر به موضوع)
  • منتورینگ (پشتیبانی منتور در صورت بروز هرگونه ابهام یا مشکل برای انجام پروژه)
  • کیفیت بالا، قیمت مناسب

 

دستاورد های رشدآموز در انتهای کارگاه

در کارگاه حرفه ای آموزش php در رشدانا، در ابتدا به طور کامل با اصول و مفاهیم پایگاه داده و زبان برنامه نویسی php آشنا خواهید شد، سپس نکات زیر توسط استاد مجرب این کارگاه آموزش داده می‌شود.

  • انواع مختلف داده ها و متغیر ها در php
  • عملگر ها در php
  • ساختار های شرطی در زبان php
  • ساختار های کنترلی: حلقه ها و آرایه ها
  • کار با فرم ها و داده های ورودی کاربران

در پایان این کارگاه، رشدآموز قادر خواهد بود با استفاده از این زبان کاربردی، شروع به برنامه نویسی سایت های تعاملی و پویا کند و برای ورود به بازار کار به عنوان یک برنامه نویس حرفه ای، آماده شود.

سرفصلها و کلیات

  • انواع مختلف داده ها و متغیرها در PHP
  • عملگرها در PHP
  • ساختارهای شرطی در زبان PHP
  • ساختارهای کنترلی : حلقه ها و آرایه ها
  • کار با فرم ها و داده های ورودی کاربران
  • آشنایی با اصول و مفاهیم پایگاه داده

انتخاب نوع ثبت نام

course calendar جزئیات، ثبت نام

  • مدت زمان : پنج جلسه سه ساعته
  • تاریخ برگزاری : بهار 1401‌
  • ساعت : 16:30 تا 19:30 الی 20:00
  • اشتراک گذاری :
  • پیش نیاز: اینترنت، لپ تاپ و تسلط بر کدنویسی HTML5 و CSS3
  • این کارگاه در مسیر(های) رشد زیر وجود دارد:

    Back-end
    دوره آموزش برنامه نویسی بک اند Back-End

cube مدرس و رشدآفرین

  • ایمان قصرفخری / بنیان گذار و مدیر وبسایت پاسکدرز
    وی فعالیت حرفه ای خود را به عنوان توسعه دهنده در سال ۱۳۸۱ آغاز کرد. او پس از واگذار نمودن سهام شرکت خود و بازگشت به شیراز در نیمه دوم سال ۱۳۸۶ به فکر راه اندازی استارتاپ پاسکدرز افتاد.

location pin مکان : دوره آنلاین – بستر آنلاین اسکای روم

  • آموزش مجازی
اسکای روم آموزش آنلاین

کارگاه آموزشی آموزش زبان برنامه نویسی PHP - PHP programming course

پیش نیاز: اینترنت، لپ تاپ و تسلط بر کدنویسی HTML5 و CSS3

آموزش برنامه نویسی php

مسلما این واقعیت بر هیچکس پوشیده نمی باشد که امروزه طراحی وب به یکی از مهمترین مشاغل پردرآمد دنیا تبدیل شده است و افراد علاقه مند به دنبال یادگیری زبان های برنامه نویسی مربوط به این بخش مانند زبان برنامه نویسی PHP می باشند لذا با آموزش برنامه نویسی پی اچ پی (PHP) و فراگیری آن شما به راحتی می توانید قدم در دنیای بزرگ و گسترده طراحی وب بگذارید.

در واقع PHP یک زبان برنامه نویسی سرور و ابزاری قدرتمند برای ایجاد صفحات وب پویا و تعاملی می باشد. احتمالا این پرسش برای شما پیش می آید که چرا باید آموزش برنامه نویسی پی اچ پی (PHP) را دنبال کنیم؟ همانطور که می دانیم در حال حاضر 80 درصد از 10 میلیون وب سایت برتر از زبان برنامه نویسی پی اچ پی (PHP) استفاده می کنند.

PHP مخصوصا برای کارهای آزاد و فریلنسری بسیار محبوب بوده به طوری که بسیاری از مشاغل کوچک و یا افرادی که دانش فنی بالایی ندارند برای راه اندازی وب سایت خود از این مورد استفاده می کنند چرا که برای وب طراحی شده و این کار را به خوبی انجام می دهد لذا آموزش برنامه نویسی پی اچ پی (PHP) ما را در این امر یاری می کند.

PHP یک زبان پویا است و این بدان معنی می باشد که هیچ قانون سختی در مورد نحوه ایجاد ویژگی های مختلف آن وجود ندارد و با استفاده از روشهای متفاوت، انعطاف پذیری زیادی برای حل مسائل مختلف دارید. همچنین بیشتر خطاها را بهبود می بخشد و به عنوان یک زبان تایپ شده پویا و داینامیک بسیار انعطاف پذیر بوده به طوری که بسته به متن متفاوت می باشد و این موارد از جمله نکات مهمی است که برای آموزش برنامه نویسی پی اچ پی (PHP) باید از قبل بدانیم.

چرا آموزش برنامه نویسی php؟

از مهمترین دلایلی که افراد علاقه مند به برنامه نویسی به این زبان برنامه نویسی روی می آورند این است که باید این نکته را در نظر گرفت که اول از همه، اندازه اجتماع مهم است، زیرا هرچه جامعه ی یک زبان برنامه نویسی بزرگتر باشد، پشتیبانی بیشتری را می تواند به دست بیاورد.

وقتی وارد دنیای برنامه نویسی می شوید، این مسئله را درک خواهید کرد که پشتیبانی چقدر حیاتی است، زیرا جامعه توسعه دهنده همه چیز را دریافت کرده و می تواند به شما کمک کند. علاوه بر این در جامعه بزرگتر افراد بیشتری برای ایجاد سهولت در روند توسعه در آن زبان خاص، در حال ساختن ابزارهای مفیدی خواهند بود.

بنابراین با در نظر گرفتن این زمینه و موارد ذکر شده، اجازه دهید به جزئیات مربوط به آموزش برنامه نویسی پی اچ پی (PHP) در دوره ای که به همین منظور ایجاد شده است بپردازیم لذا شرکت در این کارگاه سودمند به تمامی علاقه مندان توصیه می شود.

1 دیدگاه

شما نیز می توانید در تبادل نظرها شرکت کنید، دیدگاهی بنویسید یا به دیدگاه دیگران پاسخ دهید.
برای نوشتن دیدگاه اینجا را کلیک کنید

  1. فرشته

    سلام کاش سر فصل ها و پیش نیاز رو میزاشتید
    و اینکه تاریخ و ساعت هم اگر میبود عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin