آموزش ریسپانسیو سازی (واکنش گرا) سایت

رشدانا

نمایش بهینه سایت در تمامی دستگاه‌ها

Responsive Website Design

بسیاری از افراد برای وبگردی دیگر از کامپیوتر خانگی خود استفاده نمی کنند. حال اگر وبسایت شما بر روی بقیه پلتفرم هایی که کاربران از آن استفاده می کنند به خوبی دیده نشود موجب کاهش رضایت کاربران و در نتیجه کاهش بازدید و فروش خواهد شد.

توضیحات کارگاه آموزشی

حتما برای شما هم پیش آمده است که به منظور جستجوی سریع موضوعی در اینترنت، به ناچار از گوشی موبایل و یا تبلت استفاده کرده باشید و با سایت هایی روبرو شده اید که مطالب را به خوبی در گوشی موبایل و یا تبلت نشان نمی‌دهند! طراحی واکنش گرا یا Responsive، باعث می‌شود تا سایت طراحی شده در تمام دستگاه ها به درستی و با اندازه های استاندارد نمایش داده شود تا کاربر از ورود به سایت، تجربه خوبی داشته باشد. در ادامه به شرح آموزش طراحی واکنش گرا سایت و موضوعات پیرامون آن می‌پردازیم.

 

طراحی واکنش گرا چیست؟

از سال 2015 که جستجو در وبسایت ها به وسیله موبایل بیشتر انجام شد، واکنش گرا بودن سایت ها نیز برای طراحان سایت به موضوعی چالش برانگیز تبدیل شد. آن ها دریافتند سایتی که راه اندازی می‌کنند، باید قابلیت اجرا در تمامی دستگاه ها (Devices) را داشته باشد.

Responsive design به معنای طراحی استاندارد یک سایت به منظور نمایش در تمامی مرورگر ها و دستگاه هایی که توسط کاربران استفاده می‌شود، است. در این روش از طراحی، ظاهر سایت، سایز های به کار رفته در طراحی آن و سایز فونت ها با توجه به اندازه صفحه نمایشگر، متغیر می‌باشد.

 

چرا آموزش طراحی سایت ریسپانسیو (واکنش گرا)؟

یکی از مهمترین دلایلی که واکنش گرا بودن سایت برای طراحان بسیار اهمیت دارد، صرفه جویی در هزینه هاست. پیش از این، به منظور نمایش صحیح وبسایت ها در گوشی های موبایل، طراحان مجبور بودند نسخه های دیگری از سایت را مخصوص موبایل و سایر وسیله های موجود در بازار طراحی کنند. از طرفی اگر دستگاه جدیدی به بازار عرضه می‌شد، هزینه مجدد برای طراحی سایت متناسب با قالب جدید باید پرداخت می‌شد. همچنین این کارها و طراحی های چندباره، زمان زیادی از طراح سایت و صاحب وبسایت تلف می‌کرد.

جدا از این موارد، طراحی ریسپانسیو در تجربه کاربری و همچنین سئو و رتبه بندی وبسایت ها در نتایج گوگل تاثیر شگفت انگیزی دارد. اگر بخواهیم به طور خلاصه در مورد سایر مزایای طراحی واکنش گرا و نیاز بازار به آن صحبت کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش ترافیک سایت
  • افزایش سرعت بارگذاری وبسایت
  • ارتقا رتبه سایت در موتور جستجو گوگل و بهینه سازی سایت
  • سبقت از رقبا
  • جلوگیری از انتشار محتوای تکراری و سهولت در مدیریت سایت

 

مزایای کارگاه آموزش طراحی ریسپانسیو سایت

  • ارائه جذاب (تدریس صفر تا صد مباحث)
  • پروژه محور بودن دوره (انجام پروژه جهت تسلط بیشتر به موضوع)
  • منتورینگ (پشتیبانی منتور در صورت بروز هرگونه ابهام یا مشکل برای انجام پروژه)
  • کیفیت بالا، قیمت مناسب

 

دستاورد های رشدآموز در انتهای کارگاه ریسپانسیو سازی سایت

در کارگاه حرفه ای آموزش طراحی واکنش گرا در رشدانا، به طور کامل با دلایلی که سایت را واکنش گرا طراحی می‌کنند، آشنا می‌شوید. همچنین چند راه حل برای واکنش گرا کردن سایت، توسط اساتید مجرب رشدانا به شما ارائه خواهد شد. از دیگر مواردی که در این کارگاه کاربردی فرا می‌گیرید، عبارت است از:

  • تصاویر در واکنش گرایی
  • نمایش و عدم نمایش المان ها در نمایشگر های دلخواه
  • استفاده از کتابخانه Bootstrap
  • مرتب سازی المان ها در نمایشگر های مختلف
  • آشنایی و استفاده از Grid System
  • فهرست ها در واکنش گرایی

در پایان کارگاه، رشدآموز به خوبی با مفهوم واکنش گرا کردن و چگونگی انجام آن آشنا شده و می‌تواند در زمینه طراحی سایت حرفه ای تر از پیش، فعالیت کند. اگر شما نیز در طراحی سایت مشغول به فعالیت هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم همین امروز در این کارگاه مفید ثبت نام کنید.

سرفصلها و کلیات

  • چرا باید سایت واکنش‌گرا باشد
  • تصاویر در واکنش‌گرایی
  • معرفی چند روش برای واکنش‌گرا کردن صفحات وب
  • نمایش و عدم نمایش المان‌ها در نمایشگر‌های دلخواه
  • استفاده از کتابخانه Bootstrap
  • مرتب‌سازی المان‌ها در نمایشگرهای مختلف
  • آشنایی و استفاده از Grid System
  • فهرست‌ها در واکنش‌گرایی
ثبت نام این کارگاه به اتمام رسیده است

course calendar جزئیات، ثبت نام

اتمام کارگاه
این کارگاه برگزار شده و مهلت حضور در آن به اتمام رسیده است. می توانید کارگاه های مشابه را دنبال کنید

location pin مکان : دوره آنلاین – بستر آنلاین اسکای روم

  • آموزش مجازی
اسکای روم آموزش آنلاین

کارگاه آموزشی آموزش ریسپانسیو سازی (واکنش گرا) سایت - Responsive Website Design

پیش نیاز: کدنویسی html

واکنشگرا کردن سایت

اگر اهل جستجوی زیاد در وب باشید حتما با این مورد مواجه شده اید که بعضی از سایت ها در صفحات موبایل، تبلت، انواع نمایشگر ها و ….به خوبی دیده می شوند و با اوجه به نسبت تصویر تغییر می کنند و بعضی از سایت ها نیز اینگونه نیستند و کاربران به راحتی در نمایشگر های مختلف نمی توانند با این سایت ها ارتباط برقرار کنند. این مورد که سایت به اصطلاح واکنشگرا باشد نه تنها برای کاربران خوشایند تر است بلکه بر روی سئو و نتایج موتور های جستجوگر هم موثر است. در این دوره شما یاد می گیرید که چگونه یک قالب سایت رو به صورت واکنشگرا در بیاورید.

خودمان سایتمان را واکنشگرا کنیم

با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی و هدایت بیشتر کسب و کارها به این سمت وب سایت ها نقش تجاری بالایی پیدا کرده اند. ریسپانسیو سازی برای طراحی سایت به شکلی که در عین زیبایی و جذابیت بسیار پر مخاطب و محبوب هم باشد مهم است و برای اینکه وب سایتی پر مخاطب و پر کلیک داشته باشید، فاکتور هایی را نیز باید در آن اجرا و رعایت کنید.

آموزش واکنشگرا کردن سایت

آموزش واکنشگرا کردن سایت

 

به این منظور قضیه آموزش واکنشگرا کردن سایت یا همان ریسپانسیو سازی مطرح می شود. در ابتدا ممکن است کاری سخت و مشکل به نظر بیاید ، اما با یادگیری متد های آن قدم به قدم می توانید به هدفتون نزدیک تر شوید ، و به طور کامل در دوره های رشدانا این مبحث را فرا گیرید.

 

سایت ریسپانسیو یا واکنشگرا چیست؟

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که سایتی را با لپ تاپ و یا کامپیوتر خود وارد کنید ، ولی هنگامی که بخواهید با گوشی همراه خود این کار را انجام دهید ، دیگر آن طراحی و چینش متن را مشاهده نکنید ، یا خیلی از قابلیت ها و فعالیت های وب سایت مشاهده نشوند؟ به این نوع از عملکرد سایت ، واکنشگرایی یا سایت ریسپانسیو می گوییم.

آموزش واکنشگرا کردن سایت

آموزش واکنشگرا کردن سایت

در واقع سایت واکنشگرا سایتی است که فرمت دستگاه‌های مختلف با آن هماهنگی و سازگاری داشته باشند و مخاطبان و کاربران بتوانند بدون توجه به نوع وسیله و نمایشگری که با آن وارد سایت می شوند، از محتوای آن وب سایت به طور یکسان بهره مند شوند.

 

چرایی واکنش گرا کردن سایت

با توجه به اینکه امروزه بیشتر کاربران از گوشی همراه خود برای ورود به وب سایت ها استفاده می کنند، ویژگی واکنشگرایی یک وب سایت را باید در الویت های طراحی سایت خود قرار داده ، تا فضای مناسبی جهت استفاده استاندارد تمامی کاربران از وب سایتمان فراهم شود.

بالغ بر ۷۰ درصد از مخاطبین، از موبایل و تبلت همراه خود برای مشاهده وب سایت ها استفاده می کنند. در صورتی که بیشتر وب سایت‌ها از این قابلیت برخوردار نیستند و کاربران برای ورود به سایت مورد نظر خود نمی تواند مطالب سایت را به راحتی مطالعه کنند و این عمل منجر به خارج شدن از وب سایت می شود. در نتیجه سایت شما عملاً بلا استفاده می‌شود!

 

مزیت آموزش واکنش گرا کردن سایت

در اولین مرحله از طراحی سایت واکنشگرا، وب سایت شما از توانایی سازگاری با همه سازهای نمایشگر های گوناگون مانند لپ تاپ، کامپیوتر، تلویزیون، موبایل، تبلت و…  برخوردار می شود همچنین نمایش مناسبی از محتوای خود در طیف وسیعی از نمایشگرهای قدیمی تر را خواهد داشت .

یک سایت واکنشگرا انعطاف پذیری بالایی در ارائه خود با نسخه های موبایل و تبلت دارد و در نتیجه از رتبه و رنک بالاتری در گوگل برخوردار خواهد شد در نتیجه افزایش بازدیدکنندگان را در پی خواهد داشت! در پی آن با بالا رفتن بازدید کاربران، از محبوبیت بهتر در موتورهای جستجو برخوردار خواهد شد.

 

ادامه راه آموزش واکنش گرا کردن سایت چیست؟

با همه ی این مزایا و توضیحات مطمئناً طراحی یک سایت واکنشگرا یا ریسپانسیو ، کار آسانی نخواهد بود ؛ در پی آن در طی دوره های رشدانا ، برای آموزش واکنشگرا کردن سایت شما از این امکان برخوردار خواهید شد که در هر سطح از مهارت تکنولوژی و کامپیوتری که قرار دارید مفاهیم و مهارت ها را به صورت کاملاً تجربه محور و پروژه ای دریافت کرده ، و از آموزش استادانی با مهارت های بالا و با تجربه برخوردار شوید .

 

در رشدانا واکنشگرا شوید

در دوره‌های رشدانا ، این امکان فراهم خواهد شد ، که شما در عین کسب مهارت و تجربه لازم از امکاناتی چون ارتباط با مشاوران در حوزه کسب و کار مربوط به خود برخوردار خواهید شد. پس اگر شما در پی محبوبیت و دیده شدن وب سایت خود هستید ، اکنون برای ثبت نام در دوره آموزش واکنشگرا کردن سایت اقدام کنید.

 

1 دیدگاه

شما نیز می توانید در تبادل نظرها شرکت کنید، دیدگاهی بنویسید یا به دیدگاه دیگران پاسخ دهید.
برای نوشتن دیدگاه اینجا را کلیک کنید

  1. مهری نیشابوری

    کارگاه فوق العاده ای بود و مطالبی که توی کارگاه بهتون ارائه میشه بسیار کاربردی است. در طول کارگاه تمرین هایی به شما داده میشه تا انجام بدین. بسیار با حوصله و عالی تدریس میکنن. استاد هوشیار در کار خودشون بهترینن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin