چگونه مشاور دیجیتال مارکتینگ شویم؟

Digital Marketing Consultant

این شغل، معمولا زیرمجموعه دپارتمان فروش و بازاریابی شرکت ها است

همان‌طور که می‌دانید، امروزه زندگی انسان‌ها پیوند محکمی با اینترنت دارد و همه ما روزانه زمان زیادی را برای جستجو در این فضا صرف می‌کنیم. از آنجایی که بازاریابی همواره در محیط هایی که محل اجتماع مردم است صورت می‌گیرد، متدهای دیجیتال مارکتینگ به وجود آمدند. این نوع از بازاریابی که در فضاهای دیجیتال و معمولا به صورت آنلاین انجام می‌شود، توانسته کسب و کار افراد زیادی را رونق دهد؛ به همین دلیل بسیار پرطرفدار است. در این مطلب، قصد داریم درباره راه‌های مشاور دیجیتال مارکتینگ شدن و فعالیت در این حوزه صحبت کنیم.

چگونه مشاور دیجیتال مارکتینگ شویم

شرح وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ چیست؟

وظیفه اصلی مشاور بازاریابی دیجیتال این است که وضعیت یک کسب و کار را با استفاده از استراتژی‌های موجود و روش‌های دیجیتال مارکتینگ، بهبود دهد. برای رسیدن به این هدف کلی، نیاز به انجام یک‌سری امور است که جزو مسئولیت‌های مشاور بازاریابی محسوب می‌شود. این وظایف عبارتند از:

  • طرح پیشنهادات لازم برای پیشرفت کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، سئو و…
  • جستجو درباره راه‌های جدید بازاریابی دیجیتال
  • افزایش تعامل و طرح‌ریزی راه‌های ارتباط با مشتری
  • نظارت بر بسترهای محتوا
  • مدیریت برندینگ کسب و کار مورد نظر
  • تلاش در جهت ارتقا رتبه سایت در موتورهای جستجو

برای مشاور دیجیتال مارکتینگ شدن به چه مهارت‌هایی نیاز داریم؟

یک مشاور بازاریابی دیجیتال باید بداند چگونه با استفاده از فضای دیجیتال و اینترنت، توجه مشتریان را جلب کند. همچنین شناخت دقیق بسترهای بازاریابی که به صورت دیجیتال در دسترس هستند نیز در موفقیت بیشتر مارکتینگ موثر است. علاوه بر این موارد، یک‌سری مهارت‌ها هستند که هر مشاور دیجیتال مارکتینگی باید آن‌ها را داشته باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

توانایی هدف‌گذاری صحیح

از آنجایی که صاحبین کسب و کارها همواره در پی نتیجه نهایی هستند، یک مشاور بازاریابی باید بداند که چگونه هدف‌گذاری کند تا در پایان کمپین به آن برسد. اگر این اهداف از همان ابتدا بسیار بزرگ و غیرواقعی باشند، بدون شک دستیابی به آن‌ها بعید خواهد بود و همین موضوع سبب نارضایتی صاحبین برندها خواهد شد.

 

حتما بخوانید: انواع روش های هدف گذاری که شما را به هدف می‌رسانند.

 

تجزیه و تحلیل اطلاعات

برای فعالیت در حوزه مارکتینگ باید مهارت بالایی در حوزه تجزیه و آنالیز داده‌ها داشته باشید. ارزیابی میزان موفقیت استراتژی‌های پیاده‌سازی شده و تلاش برای بهبود آن‌ها، یکی از مهارت‌هایی است که هر دیجیتال مارکتری دارد.

مهارت شنونده بودن

شما زمانی  در حوزه مارکتینگ موفق می‌شوید که بتوانید به خوبی گوش دهید و پذیرای دیدگاه‌هایی که بیان می‌شوند باشید. این مهارت باعث می‌شود تا بهتر با دغدغه‌های صاحبین کسب و کارها آشنا شوید و در جهت توسعه فعالیت آن‌ها اقدامات موثرتری داشته باشید. از دیگر مهارت‌های لازم برای دستیابی به جایگاه شغلی مشاور دیجیتال مارکتینگ موارد زیر می‌باشند:

  • توانایی اولویت‌بندی امور و مهارت تصمیم‌گیری
  • رهبری و مدیریت
  • توانایی برقراری ارتباط

digital marketing consultant

مسیر یادگیری و اشتغال مشاور دیجیتال مارکتینگ چیست؟

یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا در جهت فعالیت و موفقیت در حوزه بازاریابی دیجیتال گام بردارید، ادامه تحصیل در رشته‌های مربوط به بازاریابی است. علاوه بر این، شرکت در دوره‌های آزاد مربوط به این تخصص نیز تاثیر زیادی در افزایش مهارت‌های شما خواهد داشت. رشدانا یکی از مجموعه‌هایی است که می‌تواند جهت توسعه توانمندی‌های شما در زمینه بازاریابی دیجیتال موثر واقع شود. پس از آن‌که دانش لازم را به دست آوردید، لازم است در شرکت‌های متقاضی، مدت زمانی مشخصی را فعالیت کنید. این کار باعث می‌شود تا دانش تجربی لازم را نیز کسب کرده و برای ورود به بازار کار کاملا آماده شوید.

ابزارها و پیش‌نیازهای شغل مشاور دیجیتال مارکتینگ چیست؟

از آنجایی که در دنیای امروز دانش دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترش یافته است، ابزارهای زیادی برای فعالیت در این زمینه نیز طراحی شده‌اند. البته برای آغاز کار، نیاز به یادگیری و استفاده از تمامی این ابزارها نیست، بلکه شناخت بهترین و کارآمدترین آن‌ها کفایت می‌کند. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین این ابزارها را معرفی خواهیم کرد:

وب‌سایت

یکی از ابزارهای مهم و اصلی در زمینه بازاریابی دیجیتال، وب‌سایت است. درواقع یکی از مواردی که هر مشاور دیجیتال مارکتینگ در همان ابتدای شروع کمپین بازاریابی پیشنهاد می‌دهد، طراحی و راه‌اندازی یک سایت است. از طریق سایت و با استفاده از روش‌هایی مانند بهینه‌سازی موتورهای جستجو، تبلیغات بنری، بازاریابی محتوا و… می‌توان خیلی راحت به اهداف مورد نظر رسید.

وبلاگ

اگر کسب و کار موردنظرتان محصولی برای فروش ندارد و قرار نیست یک سایت فروشگاهی داشته باشد، می‌تواند تنها با ایجاد یک وبلاگ و تولید محتوای موثر در آن، توجه مخاطبین را به برند خود جلب کند.

ابزارهای مربوط به بازاریابی محتوا

همان‌طور که گفتیم، روش‌های زیادی برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ وجود دارند. یکی از این متدها، بازاریابی محتوا است. برای موفقیت در این عرصه، ابزارهای زیادی طراحی شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. به عنوان مثال، یکی از آن‌ها Keyword Planner نام دارد که از آن در جهت مدیریت کلمات کلیدی استفاده می‌شود. از دیگر ابزارهای موجود که می‌توان از آن‌ها در جهت پیش‌برد امور مارکتینگ کمک گرفت، موارد زیر هستند:

  • PromoRepublic
  • Peek
  • Semrush
  • MailChimp و…

بازار کار و درآمد مشاور دیجیتال مارکتینگ چگونه است؟

از آنجایی که این روزها یکی از راه‌های موفقیت در هر کسب و کاری، تبلیغات و بازاریابی است و روش‌های قدیمی دیگر پاسخگو نیازهای بازار نیستند، دیجیتال مارکتینگ توانسته جای خود را در میان صاحبین کسب و کارها باز کند. به دلیل تخصصی بودن این شغل، هر کسی نمی‌تواند به آن وارد شود و لزوما به یک متخصص در این حوزه نیاز است. بنابراین بازارکار مشاورین بازاریابی دیجیتال بسیار پررونق است و در آینده نیز داغ‌تر خواهد شد! در سراسر دنیا کسانی که در حوزه بازاریابی دیجیتال فعالیت می‌کنند، دستمزدهای قابل توجهی دارند. لازم به ذکر است که از همان ابتدای کار، نباید انتظار حقوق بالا داشته باشید. واضح است که میزان درآمدتان با افزایش تجربه و دانش در این زمینه، افزایش خواهد یافت.

برخی از آموزشهای مورد نیاز

کارآموزی

دوره جامع پیشنهادی

دوره جامع آموزش دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی

Digital Marketing Course

یک دیجیتال مارکتر حرفه ای شوید و کسب درآمد از این راه داشته باشید


  • زمان: 23 آذر 1401
  • مدت زمان دوره : 23 جلسه 3 ساعته آموزش تخصصی + 9 جلسه 3 ساعته آموزش مهارت‌های نرم
مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin