چگونه برنامه نویس فرانت اند شویم؟

Frontend Developer

این شغل، معمولا زیرمجموعه دپارتمان فنی و دپارتمان تولید شرکت ها است

همان‌طور که می‌دانید، طراحی وب شامل دو بخش فرانت اند (سمت کاربر) و بک اند (سمت سرور) می‌باشد. طراحی سمت کاربر دربرگیرنده تمام اشکال گرافیکی و نوشته‌هایی است که مخاطب می‌تواند آن‌ها را مشاهده کند. در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم که چگونه می‌توانید به عنوان یک متخصص در حوزه فرانت اند فعالیت کنید؛ پس با ما همراه شوید.

چگونه برنامه نویس فرانت اند شویم

شرح وظایف برنامه‌نویس فرانت‌اند چیست؟

وظایفی که بر عهده یک متخصص فرانت اند است، با توجه به انتظارات کارفرما و برنامه‌هایی که نیاز به طراحی سمت کاربر دارند، تعیین می‌شوند. برای آغاز طراحی سمت کاربر، لازم است که یک طراح و یا همان متخصص فرانت‌اند با استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ و… ساختار کلی سایت را مشخص کند.

پس از آن، طرح تایید شده به برنامه‌نویس فرانت‌اند تحویل داده می‌شود تا طرح‌های گرافیکی به زبانی قابل فهم برای کامپیوتر نوشته شوند. از جمله زبان‌هایی که معمولا در این زمینه کاربرد دارند، مواردی مانند جاوا اسکریپت، HTML و CSS هستند. کدهایی که توسط برنامه‌نویس فرانت‌اند نوشته می‌شوند در کامپیوتر کاربران به صورت کامل قابل نمایش و قابل پردازش می‌باشند. بدین گونه آن‌ها می‌توانند تمامی این کدها را در قالب یک‌سری فرم‌ها و شکل‌های گرافیکی مشاهده نمایند.

برای برنامه‌نویس فرانت اند شدن به چه مهارت‌هایی نیاز داریم؟

واضح است که برای ورود به هر حوزه‌ای باید یک‌سری مهارت‌های مشخص را داشته باشید تا بتوانید وظایفتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. اگر به فعالیت در زمینه برنامه‌نویسی فرانت اند علاقمندید، لازم است مهارت‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم را به خوبی فرا بگیرید:

  • آشنایی با اصول و استانداردهای تجربه کاربری (UX)
  • شناخت دقیق راه‌های طراحی واکنش‌گرا یا ریسپانسیو
  • سلیقه و خلاقیت ذاتی و یا انجام تمرین‌های مربوطه جهت ارتقای آن‌ها
  • توانایی برنامه‌نویسی با استفاده از زبان‌های CSS و HTML
  • توانایی کار با نرم‌افزارهای گرافیکی
  • تسلط کامل بر زبان جاوا اسکریپت و فریمورک‌های معروف آن مانند Angular و…

 

مسیر یادگیری و اشتغال در جایگاه برنامه‌نویسی فرانت اند چیست؟

برای ورود به عرصه برنامه‌نویسی، یکی از مهم‌ترین مراحلی که باید پشت سر بگذارید، تسلط کامل به زبان‌های مورد نیازتان است. درواقع در این زمینه، داشتن مدرک دانشگاهی به تنهایی کفایت نمی‌کند، بلکه نیاز است به خوبی مهارت کار کردن با زبان‌های برنامه‌نویسی و کارایی هر یک از آن‌ها را بشناسید. بنابراین برای شروع کار در جایگاه شغلی فرانت‌اند، لازم است حتما در یک دوره آموزشی شرکت کنید تا مهارت‌های مهم را به دست آورید. مجموعه رشدانا با برگزاری دوره‌های تخصصی برنامه‌نویسی فرانت‌اند، می‌تواند شما را در این مسیر همراهی کند.

زمانی که زبان‌های مهم فرانت‌اند مانند HTML، CSS، جاوا اسکریپت و… را به خوبی آموختید، می‌توانید با کارآموزی در شرکت‌های متقاضی، مجموعه مهارت‌های خود را کامل کرده و به شکل یک فرد کاملا حرفه‌ای به بازار کار وارد شوید. دقت داشته باشید که برای موفقیت در این شغل، علاوه بر مهارت‌های برنامه‌نویسی، باید به یک‌سری از مهارت‌های نرم مانند: توانایی برقراری ارتباط، صبور بودن و انعطاف‌پذیری بالا نیز مسلط باشید.

front end developer

ابزارها و پیش‌نیازهای مورداستفاده برنامه‌نویس فرانت‌اند کدامند؟

همان‌طور که در بخش‌های قبلی هم اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین ابزارهای کار متخصصین فرانت‌اند، همان زبان‌های برنامه‌نویسی مشخص شده هستند. علاوه بر آن‌ها، یک‌سری فریمورک و برنامه‌های گرافیکی، مانند فتوشاپ نیز وجود دارند که هر متخصصی باید به خوبی به آن‌ها تسلط داشته باشد. در ادامه، چند مورد از پیش‌نیازهای طراحی فرانت‌اند را معرفی خواهیم کرد.

کدنویسی CSS

تسلط کامل بر CSS یکی از شروط اولیه استخدام هر فرانت‌اند کاری می‌باشد. البته آشنایی جزئی با این زبان به کارتان نمی‌آید و باتوجه به آپدیت‌هایی که ارائه می‌شوند، باید بتوانید دانش خود را همواره به‌روز نگه دارید و آن را ارتقا دهید. CSS به شما کمک می‌کند تا بتوانید رنگ، فونت و انواع استایل‌ها را در یک وبسایت پیاده‌سازی کنید.

کدنویسی HTML

یکی دیگر از مواردی که به طراحی ساختار وبسایت کمک می‌کند، زبان HTML می‌باشد. با استفاده از این زبان، قادر خواهید بود صفحات اصلی سایت و بدنه کلی آن را بسازید. از دیگر ابزارهایی که در این شغل مورد نیازتان است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جاوااسکریپت
  • React JS
  • Git

 

پیشنهاد ویژه: دوره آموزش کدنویسی HTML و CSS

 

بازار کار و حقوق برنامه‌نویس فرانت اند چگونه است؟

از آنجایی که امروزه تمام بیزنس‌ها رو به آنلاین شدن آورده‌اند، می‌توان به این نتیجه رسید که بازار کار طراحی سایت بسیار داغ است. بنابراین آینده درخشانی در انتظار برنامه‌نویسان بک اند و فرانت اند می‌باشد. در پی شناخت این نیاز هم کارفرماهای زیادی به دنبال استخدام برنامه نویس فرانت اند هستند. برای موفقیت در این تخصص و دستیابی به جایگاه دلخواهتان، باید بتوانید همواره دانش خود را آپدیت نگه دارید و از تکنولوژی‌های جدیدتر نیز استفاده کنید.

برای آن‌که بتوانیم میزان حقوق دریافتی یک متخصص فرانت اند را برآورد کنیم، لازم است به فاکتورهای مختلفی ازجمله: سطح توانایی‌های فرد، نحوه استخدام، شرح محل کار و… اشاره کنیم. به طور کلی، مجموع درآمد یک متخصص تازه‌کار در این زمینه، حداقل مبلغ قانون کار می‌باشد.

برخی از آموزشهای مورد نیاز

کارآموزی

دوره جامع پیشنهادی

دوره آموزش برنامه نویسی فرانت اند Front-End

Front-end

برنامه نویسی فرانت اند را اصولی یاد بگیرید و بازار کار شوید.


  • زمان: 15 آذر 1401
  • مدت زمان دوره : ۶۰ ساعت آموزش تخصصی + ۲۱ ساعت آموزش مهارت‌های نرم
مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin