ساخت حساب حرفه ای در اینستاگرام + بایدها و نبایدها


امروزه شبکه‌های مجازی تنها برای گسترش ارتباط و سرگرمی نیستند و جنبه‌های متنوع دیگری هم دارند؛ یکی از این ابعاد جالب توجه در دنیای شبکه‌های اجتماعی، معرفی شخصیت فرد و تاثیر در برند شخصی یا…

امروزه شبکه‌های مجازی تنها برای گسترش ارتباط و سرگرمی نیستند و جنبه‌های متنوع دیگری هم دارند؛ یکی از این ابعاد جالب توجه در دنیای شبکه‌های اجتماعی، معرفی شخصیت فرد و تاثیر در برند شخصی یا Personal Branding است. اگر بخواهیم دقیق‌تر این موضوع را بررسی کنیم، باید بگوییم دنیای اینترنت بخش قابل توجهی از نگاه و دیدگاه‌های افراد جامعه را نسبت به یک فرد یا برند، در بر می‌گیرد. بنابراین، هر چقدر فرد یا برند بتواند نکات مثبت و جامعه‌پذیرتری از خود ارائه دهد، به محبوبیت بیشتری دست می‌یابد.

اینستاگرام به عنوان یکی از شبکه‌های مجازی محبوب و پرطرفدار، با داشتن جمعیتی بالغ بر چندین میلیون کاربر ایراانی فعال یکی از بهترین بسترها برای جذب مشتری است. در این مطلب می‌خواهیم درباره نحوه ساخت حساب حرفه ای اینستاگرام صحبت کنیم. اگر قصد دارید حساب حرفه ای اینستاگرام شخصی یا شرکت خودتان را تاسیس کنید و یا در آینده از روش اینستاگرام مارکتینگ بهره ببرید، این مقاله ویژه شما است. تا انتهای نوشته با ما همراه باشید.

 

نحوه ساخت حساب حرفه ای اینستاگرام

تقریبا همه افرادی که در دنیای مجازی فعالیت می‌کنند، با این مساله موافق هستند که هیچ شبکه اجتماعی دیگری مانند اینستاگرام برای تبلیغات مناسب نیست. اینستاگرام به شما یک صفحه با اسم و پروفایل اختصاصی می‌دهد و این هویت اینستاگرامی شما است؛ همان‌طور که شخصیت افراد نیاز به معرفی درست و رسمی دارد، پروفایل اینستاگرام شما هم دارای شاخص‌هایی است که اگر به درستی از آن‌ها استفاده کنید، به خوبی در بین مردم ماندگار می‌شوید.

در ادامه مراحل ساخت حساب حرفه ای اینستاگرام را بررسی می‌کنیم:

اولین مرحله، انتخاب شناسه کاربری یا ID مناسب است

براساس هدفی که از تاسیس حساب و صفحه در اینستاگرام دارید، باید یک شناسه کاربری مناسب انتخاب کنید. این شناسه، مانند نام و نام‌خانوادگی شما منحصر به فرد و خاص است. هر چقدر این نام به هویت شما یا برندتان نزدیک‌تر باشد، ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب دارد.

 

دومین مرحله، انتخاب عکس مناسب اینستاگرام است

دومین اصل مهم درباره حساب حرفه ای اینستاگرام داشتن یک عکس مناسب در قسمت بیوگرافی است. هر چقدر این عکس واضح‌تر و باکیفیت‌تر باشد، مخاطب بیشتر رغبت می‌کند از پروفایل و صفحه شما دیدن کند. به یاد داشته باشید، یک حساب حرفه ای اینستاگرام شخصی یا مربوط به برند باید عکس خود شخص یا لوگو شرکت باشد؛ نباید از عکس گل یا پرنده استفاده کنید چون اصلا حرفه‌ای نیست.

 

سومین مرحله، نوشتن یک بیوگرافی جذاب در قسمت بالای صفحه

به محض ورود کاربر به صفحه شما، بعد از دیدن شناسه کاربری و عکس بیوگرافی در قسمت ابتدائی پروفایل باعث جلب توجه مخاطب می‌شود. باید بدانید که برای نوشتن بیوگرافی اینستاگرام محدودیت استفاده از کاراکتر و حروف دارید؛ یعنی نمی‌توانید بیشتر از تعداد مشخصی حرف یا عدد برای نوشتن استفاده کنید. بنابراین، اهمیت کوتاه ولی اثربخش‌نویسی پررنگ‌تر خواهد بود. شعار تبلیغاتی برند، میزان تحصیلات، ارجاع دادن به وب‌سایت یا کانال تلگرام، محصولات تولیدی یا خدماتی که ارائه می‌دهید و مواردی از این دست که برای مخاطب حائز اهمیت است، در ابتدای بیوگرافی قرار دهید.

استفاده از هشتگ‌های مرتبط با برند یا کار شخصی، استفاده از شکلک‌های خاص و همچنین درج یک لینک به عنوان لینک کانال تلگرام، وب‌سایت یا رزومه می‌تواند باعث بیشتر درگیر شدن مخاطب شود. بهتر است اگر درباره برند توضیح می‌دهید، توضیحات شما فارسی باشد تا مخاطب راحت‌تر با مشخصات کسب‌وکار شما آشنا شود.

 

چهارمین مرحله، نحوه چیدمان پست ها

یک حساب حرفه ای اینستاگرام باید ویترین جذاب و جالب توجهی داشته باشد؛ نباید هر پستی از هر رنگی داخل صفحه خود قرار دهید. قالب مشخصی برای پست‌هایتان در نظر بگیرید. حتما این جمله را شنیده‌اید که صفحه اینستاگرام شما در حقیقت ویترین کار و محصولات شما است و باید به خوبی آن را طراحی کنید. استفاده از یک رنگ مشخص به عنوان رنگ برند کارتان را حرفه‌ای‌تر جلوه می‌دهد.

انواع چیدمان اینستاگرام را می‌توانید در اینترنت جستجو کنید. هر چقدر خلاقیت شما در نحوه چیدمان و انتخاب رنگ‌ها بهتر باشد، مخاطب بیشتر برای دیدن عکس‌ها و خواندن محتوای صفحه ترغیب می‌شود.

 

پنجمین مرحله، انتخاب عکس و محتوا

مهم‌ترین بخش یک صفحه و حساب حرفه ای اینستاگرام، انتخاب محتوای عکس و متن است. عکس‌ها باید باکیفیت و خاص باشند؛ از عکس‌های کپی استفاده نکنید. لوگو یا نام خودتان را روی عکس‌ها درج کنید. متنی که برای کپشن اینستاگرام می‌نویسید، باید خیلی کوتاه اما جالب توجه باشد. از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید. با مخاطبانتان صحبت کنید و در انتهای هر اسلاید عکس یا داخل متن نظرشان را بپرسید تا بازخورد بگیرید.

 

سخن پایانی

در این مطلب، درباره نحوه ساخت حساب حرفه ای اینستاگرام صحبت کردیم. برای داشتن یک حساب حرفه‌ای در اینستاگرام قوانین زیادی وجود دارد اما سعی کردیم اصلی‌ترین آن‌ها را در این نوشته قرار دهیم. برنامه‌ریزی مشخص برای روز و ساعت پست کردن محتوا در اینستاگرام و داشتن رنگ مشخص برای برند، به مخاطب کمک می‌کند در روز و ساعت خاص منتظر محتوای شما باشد.

 

فاطمه اکبری

سرپرست تیم تولید محتوای رشدانا هستم و حدودا دو سالی میشه که در حوزه سئو و محتوا فعالیت دارم. تمام تلاشم اینه که با ارائه محتوای مفید و ارزشمند، یه تجربه خوب از بازدید سایت رو براتون رقم بزنم.

دوره آموزشی پیشنهادی

آموزش اینستاگرام مارکتینگ و کسب درآمد از اینستاگرام

Earn money with Instagram

اینستاگرام، ابزار درآمدزایی رایگان

آموزش کسب و کار اینستاگرامی و بازاریابی در اینستاگرام | رشدانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin