مقایسه افزونه های سئو Yoast و Rank Math


یافتن بهترین افزونه رایگان سئو وردپرس برای نیازهای وب سایت شما موضوع قابل اهمیتی است. به همین دلیل است که در این پست مقایسه ای اجمالی بین افزونه یوآست (Yoast) و رنک مث (Rank Math)…

یافتن بهترین افزونه رایگان سئو وردپرس برای نیازهای وب سایت شما موضوع قابل اهمیتی است. به همین دلیل است که در این پست مقایسه ای اجمالی بین افزونه یوآست (Yoast) و رنک مث (Rank Math) را انجام داده ایم.

در هر مجموعه و شرکتی که فعالیت می کنید از جمله مشاغل کوچک و بزرگ، و همچنین کسب و کارهای شخصی که با وب سایت های خود مدیریت می کنید این را به خوبی می دانید که توجه به سایت شما چقدر مهم است و این که چقدر مخاطب را جذب می کند. بخصوص اگر طراحی و راه اندازی سایت شما با وردپرس باشد، این مسئله دوچندان مهم می شود چرا که افزونه های ضروری وردپرس برای کمک به شما در زمینه های مختلف از جمله سئو وجود دارند. برای درک ضرورت این موضوع در ادامه مقاله به مقایسه افزونه های یوآست (Yoast) و رنک مث (Rank Math) می پردازیم پس با رشدانا همراه باشید.

 

در يك افزونه سئو بايد به دنبال چه باشيم؟

اگر خواست شما این است که گوگل و سایر موتورهای جستجو بتوانند کسب و کارتان را در صفحه اول جستجو نمایش دهند و مخاطبین زیادی را برای شما به ارمغان بیاورند، پس داشتن افزونه سئو برای تحقق این اهداف ضروری است. چراکه وردپرس به تنهایی، با اینکه بسیار کاربردی و سودمند می باشد، خدمات بهینه سازی موتور جستجو را ارائه نمی دهد.

پیشنهاد ویژه: آموزش کامل سئو در مسیر رشد نینجای سئو و موتورهای جستجو

 

به همین دلیل WordPress.org افزونه هایی را برای کمک به سئو ارائه می دهد که بسیار مورد استفاده و محبوب در بین کاربران وردپرس است. لذا دانستن اینکه کدام افزونه برای شما و نیازهای خاص شما می تواند مناسب باشد بسیار مهم و حیاتی است. در این میان دو افزونه ی بسیار مهم یعنی افزونه یوآست (Yoast) و افزونه رنک مث (Rank Math) از افزونه های کاربردی و بسیار جالب در این زمینه می باشند.

مقایسه دو افزونه سئو وردپرس Yoast و Rank Math | رشدانا

افزونه یوآست (Yoast) در واقع معروف ترین و محبوب ترین افزونه سئوی وردپرس تاکنون می باشد که با بیش از پنج میلیون نصب فعال در صدر جدول استفاده کاربران است اما برای استفاده بیشتر از ویژگی های عالی این افزونه، باید آن را به نسخه پیشرفته (Pro) ارتقا داد که آن هم مستلزم پرداخت هزینه می باشد.

اما در این میان افزونه ی نسبتا جدیدتری وجود دارد و آن هم افزونه رنک مث (Rank Math) می باشد که روز به روز بر کاربران آن اضافه شده و با سیصد هزار نصب فعال در پلاگین های وردپرس در دسترس می باشد. افزونه رنک مث (Rank Math) بسیاری از ویژگی های پرمیوم افزونه Yoast را بصورت رایگان در اختیار کاربر می گذارد.

 

نگاهی کوتاه بر مقایسه افزونه های Yoast و Rank Math

حال شاید بپرسید که واقعا بسیار مهم و حیاتی است که کدام افزونه را استفاده کنیم؟ آیا تفاوت های شاخصی بین افزونه های یوآست (Yoast) و رنک مث (Rank Math) در سئو وردپرس وجود دارد؟ جواب را می توانیم اینطور خلاصه بیان کنیم که هر پلاگین سئو در وردپرس ویژگی های بسیار خوب زیادی برای سئوی محتوا و سایت شما دارد اما هر افزونه ای یک سری ویژگی خاص دارد که باعث می شود نسبت به رقبا برتری بیشتری داشته باشد که باعث افزایش ترافیک سایت شما و بهینه سازی بهتر شود لذا در اینجا یک مقایسه مختصر از افزونه یوآست (Yoast) و افزونه رنک مث (Rank Math) را بیان می کنیم:

نام افزونه Rank Math Yoast
قیمت رایگان رایگان و نسخه پولی
تنظیمات بهینه قبل از انتخاب دارد ندارد
یکپارچه سازی ابزار کلید واژه LSI دارد ندارد
رتبه بندی کلید واژه دارد ندارد
پیشنهاد کلمه کلیدی گوگل دارد ندارد
بهینه سازی برای بیش از یک کلمه کلیدی دارد ندارد
پیشنهادات پیوند داخلی دارد ندارد
تغییر مسیرهای ارسال هوشمند و خودکار دارد ندارد
نمایش و مانیتور 404 دارد ندارد
قابلیت Nofollow در لینک های خارجی دارد ندارد
تغییر مسیرهای ورودی و خروجی دارد ندارد

حال با توجه به شاخص های بیان شده که تعدادی از آن ها بود اگر به طور خاص دقت کنیم بهترین افزونه رایگان سئو وردپرس را می توانیم افزونه رنک مث (Rank Math) بدانیم که عده ای از این افزونه در مقایسه با افزونه یوآست (Yoast) به عنوان قاتل و نابودگر یادکرده اند!

 

كمی بيشتر در مورد افزونه Rank Math بدانيم!

از جمله ويژگي هاي كليدي اين افزونه جذاب مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • راه اندازی آسان و ايده آل
  • رابط کاربری تمیز و ساده
  • ادغام مرکزی Google Search Console و نمايش آن در داشبورد شما
  • ابزار مقایسه کلمات کلیدی با استفاده از ابزار Google Trends [به زودی]
  • تجزيه و تحليل پيشرفته سئو
  • خطاهای Google Crawl و نمايش صفحات 404
  • راهنمای متنی (نکات راهنمای ابزار ، اعلامیه ها ، زبانه های راهنما ، و غیره)
  • سئو خودكار تصاوير
  • نقشه سایت (سايت مپ) XML
  • پشتیبانی از نتایج غنی
  • مدیریت پیشرفته ریدایرکت ها
  • دسترسي ابزار تأیید گوگل، بینگ، الکسا، Yandex و Pinterest
  • سفارشی كردن و بهينه سازي براي موارد واحد
  • كنترل كردن عنوان و توضیحات متا همه پست ها، صفحات یا انواع پست های سفارشی
  • به راحتي توسط موتورهاي جستجو و شبكه هاي اجتماعي پيدا مي شويد
  • سازگاري با بارگيري آسان ديجيتال

 

بررسی افزونه Rank Math در پنل وردپرس

ابتدا كه وارد پنل وردپرس خود مي شويد مي توانيد افزونه رنک مث (Rank Math) را از طريق نوار كناري در داشبورد خود پيدا كنيد كه شامل گزينه هاي زير مي باشد:

در صفحه ابتدايي افزونه رنک مث (Rank Math) در قسمت داشبورد دو حالت آسان و پيشرفته وجود دارد كه در آن ماژول هاي مختلف جهت استفاده و بررسي قرار دارد.

 

در حالت آسان ماژول هايي كه در دسترس مي باشند در تصوير زير مشاهده مي كنيد:

 

در حالت پيشرفته نيز ماژول هايي كه در دسترس مي باشند در تصوير زير مشاهده مي كنيد:

علاوه بر تفاوت هايي كه در حالت ساده و پيشرفته با توجه به گزينه هاي در دسترس در اين افزونه ديده ايد گزينه اي به نام Import | Export را در حالت پيشرفته مشاهده مي كنيد كه مربوط به تنظيمات كنترل نسخه، ابزارهاي پايگاه داده، وضعيت سيستم و درون ريزي و برون ريزي بوده كه در هر يك گزينه هاي دلخواه بنا به همان حالتي كه دوست داريد، دارد.

جمع بندی

در نهایت هر دو افزونه رنک مث و یواست سئو ابزارهایی برای بهبود و بررسی وضعیت سئو داخلی صفحات سایت هستند. اگر رابط کاربری ساده و بررسی چک لیست سئو مدنظر شماست افزونه yoast seo انتخاب بسیار مناسبی است.Yoast  با ابزارهای سئو SEMrush، Ryte و Zapier به سادگی ادغام شده و کاربران آن می توانند از قابلیت های این ابزارها استفاده کنند.

اما در صورتیکه قصد پیاده سازی امکانات بیشتری مثل اسکمیا و سئو ووکامرس را دارید، افزونه رنک مث یک پلاگین جامع است که تنظیمات و پیچیدگی نسبتا بیشتری دارد. بنابراین به جای نصب ادان های مختلف همه چیز را یکجا خواهید داشت.

در این مقاله، مقایسه کوتاهی بین دو افزونه (Yoast) و (Rank Math) انجام دادیم. اكنون كه شما با برخي از مزاياي افزونه رنک مث (Rank Math) نسبت به افزونه یوآست (Yoast) آشنا شديد و تصاويري از محيط اين افزونه را نيز مشاهده كرديد بهتر است بدانيد كه اين افزونه مناسب تمامي سايت هاي وردپرسي، فروشگاه هاي آنلاين، استارتاپ ها، سايت هاي شخصي و بلاگ ها و موارد مشابه مي باشد پس همين الان اين افزونه جادويي را نصب كرده و از آن لذت ببريد. انتخاب شما برای بهینه سازی بهتر سایت کدام یک از دو افزونه است؟ نظرات خوبتان را با ما به اشتراک بگذارید.

صفیه محمدزاده

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره جامع آموزش سئو SEO و بهینه سازی سایت

SEO Specialist Course

سایت خود یا مشتریانتان را هدفمند به صدر گوگل برسانید

1 دیدگاه

شما نیز می توانید در تبادل نظرها شرکت کنید، دیدگاهی بنویسید یا به دیدگاه دیگران پاسخ دهید.
برای نوشتن دیدگاه اینجا را کلیک کنید

  1. هستی زارع

    افزونه یواست و رنک مث هر دو خوبن ولی من اخیرا به رنک مث مهاجرت کردم و راضی هستم واقعا.
    فقط دوستان برای درج اسکیما حواسشون باشه که اسکمیا پرو یا افزونه ای که کار مشابه میکنه رو حتما غیر فعال کنن چون تداخل ایجاد میکنه. این تجربه شخصی من بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin