محتوای همیشه سبز چیست؟چگونگی تولید محتوای سبز در سایت


امروزه یکی از بهترین راه‌های جلب توجه مخاطب به کسب و کارهای اینترنتی، تولید محتوای ارزشمند است. یک محتوای خوب باید بتواند سایت شما را صدرنشین گوگل کند، درحالی که می داند بازاریابی محتوا چیست…

امروزه یکی از بهترین راه‌های جلب توجه مخاطب به کسب و کارهای اینترنتی، تولید محتوای ارزشمند است. یک محتوای خوب باید بتواند سایت شما را صدرنشین گوگل کند، درحالی که می داند بازاریابی محتوا چیست و انجام این وظیفه را نیز بر عهده دارد. در این مقاله قصد داریم یکی از انواع محتواهای ارزشمند را معرفی کنیم و به شما بگوییم که محتوای همیشه سبز چیست و چگونه می‌توانید چنین محتوایی تولید کنید، پس تا انتها همراه رشدانا باشید.

محتوای همیشه سبز چیست؟

برای درک بهتر مفهوم محتوای همیشه سبز یا (Evergreen-Content) پیشنهاد می‌کنیم یکی از وبلاگ‌های مورد علاقه خود را باز کنید و به سراغ مطالب مربوط به ماه‌ها یا سال‌ها قبل بروید. هرکدام از مطالب که هنوز هم برای شما جذاب و مفید می‌باشد و همچنان ویژگی ارزشمندی خود را حفظ کرده است، محتوای همیشه سبز محسوب می‌شود. در واقع این نوع نوشته‌ها در طول زمان دچار تغییر، منقضی و بی‌ارزش نمی‌شوند و کیفیت خود را تا مدت‌ها و یا حتی تا همیشه حفظ می‌کنند.

محتوای همیشه سبز چیست

تعریفی واضح از محتوای همیشه سبز

برای درک بهتر این موضوع، به جملات زیر که بخشی از محتوای متنی سایت‌های مختلف است توجه کنید:

  • در بازار آزاد امروز قیمت سکه افزایش یافت.
  • با خودروی جدید هیوندا که به تازگی به بازار عرضه شده است، آشنا شوید.
  • در این مقاله مشخصات فنی ماشین لباسشویی ال جی را مطالعه کنید.
  • پل سی و سه پل یا الله وردی خان در زمان صفویه ساخته شده است.

جمله اول همان طور که مشخص است، مربوط به یک روز و حتی یک ساعت است و به صورت مداوم در حال تغییر می‌باشد. متن دوم تا زمانی نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند که محصول جدید هیوندا برای همگان تازگی داشته باشد و پس از مدتی منقضی خواهد شد.

از متن سوم تا زمانی می‌توان استفاده کرد که ماشین لباسشویی ال جی با مشخصات ذکر شده در متن، در بازار وجود داشته باشد و عده‌ای در حال استفاده از آن در منازل خود باشند. این محتوا عمری نسبتا طولانی نسبت به دو مورد قبلی دارد و می‌توان گفت یک محتوای سبز است. اما متن چهارم سال‌های سال است که مخاطبان خاص خود را دارد و تا زمانی که سی و سه پل وجود داشته باشد و حتی پس از خراب شدن آن، کاربرانی هستند که به سراغ این محتوا خواهند آمد و این محتوا همیشه سبز است؛ زیرا قدمتی مادام العمر دارد.

تاثیر محتوای همیشه سبز بر وب‌سایت

احتمالا این سوال برایتان پیش آمده باشد که چرا باید محتوای سبز یا همیشه سبز را در وبسایت خود به کار ببریم و استفاده از این نوع محتوا چه مزایایی برای سایتمان به ارمغان خواهد آورد؟ در ادامه به شما خواهیم گفت که دلایل اصلی برای استفاده از محتوای سبز چیست؟

 

حتما بخوانید: مهم‌ترین نکات تولید محتوا متنی اصولی برای وب سایت

 

ارتقا جایگاه وبسایت در موتورهای جستجو

از آن جایی که محتوای سبز همواره ارزشمند هستند، قرار دادن این نوع محتوا در وبسایت، باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهد شد. استفاده از کلمات کلیدی مناسب در تولید محتوای همیشه سبز یا سبز، به بهینه سازی سایت شما بسیار کمک خواهد کرد.

جذب مخاطب و بازدهی بلند مدت

اهمیت محتواهای همیشه سبز، برخلاف سایر مطالب که دارای تاریخ انقضا هستند، بعد از مدتی کمرنگ نمی‌شود. به عبارتی بهتر محتوای سبزی که امروز در وبلاگ خود منتشر می‌کنید، سال‌ها بعد نیز باعث جذب ترافیک خواهد شد.

سهولت در جمع آوری اطلاعات کاربران

از ترافیکی که این نوع نوشته‌ها برای سایتتان به ارمغان می‌آورند، می‌توانید در سیستم بازاریابی و فروش استفاده کنید. بدین منظور کافی است در انتهای مطلب همیشه سبز ارزشمندی که در اختیار کاربر می‌گذارید، از او بخواهید تا برای دریافت چنین مطالبی، در خبرنامه شما ثبت‌نام کند. تجربه بازاریابی دیجیتال ثابت کرده است با این روش می‌توانید سرنخ فروش یا Lead بیشتری به دست آورید و مشتری بالقوه را تبدیل به مشتری واقعی نمایید.

تاثیر محتوای همیشه سبز بر وبسایت

چگونه محتوای همیشه سبز بنویسیم؟

حال که دریافتید محتوای همیشه سبز چیست و چه مزایایی برای وبسایت شما خواهد داشت، نوبت به آن می‌رسد تا با چگونگی به کارگیری استراتژی همیشه سبز و طرز نوشتن آن آشنا شوید.

 

پیشنهاد ویژه: دوره جامع آموزش بازاریابی محتوا

 

سوژه‌های همیشه سبز را بشناسید

دقت کنید که این سوژه‌ها و موضوعات باید در ارتباط با کسب وکار و موضوع کلی وبسایت شما باشند. مثلا اگر سایت شما در زمینه فروش بلیط هواپیما فعالیت می‌کند، می‌توانید در مورد مکان‌های دیدنی و فرهنگ مردم کشورهای مختلف تولید محتوا کنید.

در انتخاب کلمات کلیدی دقت کنید

با استفاده از ابزارهای ویژه مانند  Google Ads بهترین و پربازدیدترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید و پیرامون همان کلمات، به تولید محتوای سبز بپردازید. این کار کمک می‌کند تا راحت‌تر توسط مخاطبین خود یافته شوید.

 

حتما بخوانید: گوگل ادز یا Google Ads چیست و چگونه کار می کند؟

 

به سراغ مراسمات و اتفاق‌های خاص نروید

با هدف تولید محتوا، تمرکز خود را بر روی موضوعات مورد بحث روز قرار ندهید! چرا که با گذشتن این دوران‌ها یا مباحث خاص، تاریخ مصرف محتوای شما نیز تمام می‌شود و دیگر کسی به سراغ آن نمی‌آید. به عنوان مثال، پس از آن‌که دوران کرونا تمام شود، دوره مقاله‌هایی مانند (چگونه در خانه کار کنیم و از کرونا در امان باشیم) نیز به پایان می‌رسد. بنابراین، چنین موضوعاتی همیشه سبز نیستند و فقط محدود به زمان‌های خاصی می‌باشند.

در عنوان محتوا از تاریخ استفاده نکنید

در عنوان مطلبی که در سایتتان قرار می‌دهید، نباید از تاریخ روز استفاده کنید. زیرا در آینده، هرکس که عنوان آن محتوا را ببیند، تصور می‌کند که قدیمی است و از مطالعه آن صرف‌نظر می‌کند. اگر هم مجبور به استفاده از تاریخ شدید، می‌توانید به صورت سالانه تیتر مطلب را به‌روزرسانی کنید. برای مثال، عنوان (چگونه در سال 2021 در کارمان پیشرفت کنیم) را تبدیل به (چگونه در سال 2022 در کارمان پیشرفت کنیم) نمایید.

محتوای آموزشی جامع تولید کنید

زمانی که کاربران به دنبال محتوای آموزشی در اینترنت می‌گردند، بدون شک تمایل دارند که جامع و دقیق باشد و به تمامی سوالاتشان پاسخ دهد. محتوای آموزشی تمام و کمال را می‌توان جزو مطالب همیشه سبز دانست؛ چرا که همواره مخاطبان خاص خود را دارد. علاوه بر این، تولید مطالب آموزشی کامل و ارزشمند، نشان‌دهنده اعتبار و دانش شما است و سبب می‌شود دیگران بیشتر به برندتان اطمینان کنند. همان‌طور که می‌دانید، این عوامل می‌تواند در افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو موثر واقع شود.

منبعی مطمئن باشید

همیشه تلاش شما باید بر این باشد که محتوای کامل تولید کنید تا مخاطبین‌تان به چشم یک منبع به سایت شما نگاه کنند. در واقع مطالب یک سایت ارزشمند به گونه‌ای است که کاربران برای به دست آوردن اطلاعات کامل، به آن مراجعه می‌کنند. مسلما برای رسیدن به این هدف، لازم است که زمان بیشتری صرف نگارش مطلب شود تا درنتیجه یک محتوای همیشه سبز حاصل گردد.

برای مبتدی‌ها بنویسید

به یاد داشته باشید که احتمال کمی وجود دارد که متخصصین یک حوزه برای کسب دانش و کمک گرفتن، به سراغ مطالب موجود در سایت‌ها بروند. بنابراین مخاطب محتوای شما در اکثر اوقات، افراد مبتدی هستند. به همین دلیل توصیه می‌شود که محتوای همیشه سبزتان را برای تازه کارها بنویسید. در این نوع از مقالات، نباید نکات و مطالب تخصصی و فراتر از دانش مخاطبین مبتدی ذکر شود. علاوه بر این، استفاده از واژه‌های سخت و پیچیده ممنوع است و لازم است که برای رساندن منظورتان، از زبان ساده‌تری استفاده کنید.

محتوایتان را به صورت مرتب به‌روز رسانی کنید

حتی اگر بهترین محتوای سبز را هم تولید کرده‌اید، باز هم لازم است که به فکر به‌روزرسانی آن باشید و به صورت منظم این کار را انجام دهید. دلیل اهمیت آپدیت مطالب در یک سایت، این است که روز به روز استراتژی‌ها تغییر می‌کنند، ابزارهای نوینی برای پژوهش ایجاد می‌شوند و کم‌کم محتوای شما تازگی‌اش را از دست خواهد داد. بنابراین اگر می‌خواهید یک مقاله با رتبه بالا در موتورهای جستجو داشته باشید، لازم است که همیشه به فکر به‌روز رسانی آن باشید. به طور کلی، منظور از آپدیت یک مقاله در اینجا به شرح زیر است:

  • اطلاعات بیشتری را به مطلب خود اضافه کنید.
  • تصاویر موجود را تعویض کنید و یا تصاویر جدیدی اضافه کنید.
  • جزئیات تاریخ گذشته را پاک کنید.
  • جمله‌بندی محتوا را بهبود دهید و در صورت لزوم از عبارات و کلمات جدیدتری استفاده کنید.

نمونه‌هایی از محتوای همیشه سبز

همان‌طور که گفته شد، محتوای سبز مطلبی است که همیشه مخاطب دارد. در ادامه با چند نمونه از این مطالب آشنا خواهید شد.

دستور پخت

طرز تهیه غذا، کیک و چنین مواردی از بهترین نمونه‌های محتوای سبز هستند. حتی اگر دستور پخت غذایی را هم بدانیم، ممکن است بارها و بارها به این‌گونه مطالب سر بزنیم. بنابراین این دسته از مقالات هیچ‌گاه بدون مخاطب نمی‌مانند.

روانشناسی

مطالب مربوط به حوزه روانشناسی نیز جزو محتواهای همیشه سبز هستند. تفاوتی ندارد تابستان باشد یا زمستان و یا در چه شرایط اجتماعی باشیم، در هر حال انسان‌ها الگوهای رفتاری مشابهی دارند. علاوه بر آن، انسان همیشه به فکر بهبود اوضاع زندگی خود است و مسلما به دنبال راهی برای بهبود آن می‌گردد. مقالات روانشناسی از بهترین منابع رسیدن به این هدف هستند و همیشه خوانندگان خاص خود را دارد.

کاهش وزن

سال‌هاست که کاهش وزن و تناسب اندام تبدیل به یکی از مهم‌ترین مسائل روز شده است. افراد در هر سن و سال و وزنی که باشند، همواره به دنبال حفظ تناسب فیزیکی هستند. بنابراین مطالبی که پیرامون این موضوع نوشته شود، همیشه پرطرفدار خواهد بود.

علاوه بر آنچه که در مورد چگونگی تولید محتوای سبز یا همیشه سبز گفته شد، نکات زیر را نیز به کار بگیرید تا به بهترین نتیجه دست یابید:

  • محتوای سبز اورجینال بنویسید و به هیچ عنوان کپی نکنید.
  • از شبکه‌های اجتماعی برای بیشتر دیده شدن محتوای سبز خود کمک بگیرید.
  • از به روز رسانی محتوای سبزتان غافل نشوید.

جمع بندی پایانی

در این مقاله بیان کردیم که محتوای همیشه سبز چیست و دریافتید که چرا باید از این نوع محتوا در وبسایت خود استفاده کنید. محتوای همیشه سبز نوشته‌ای است که تاریخ انقضا ندارد و در همه زمان‌ها مخاطبین خاص خود را دارا می‌باشد. به کار گیری این محتوا سبب بهینه سازی و افزایش ترافیک سایت خواهد شد.حال که متوجه شدید تاثیر محتوای همیشه سبز بر کسب و کار و به کارگیری آن در وبسایت شما چیست، به نظرتان از چه موضوعاتی می توانیم برای ایده گرفتن و تولید این گونه محتواها استفاده کنیم؟ نظرات ارزشمند خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

فرزانه فانی

فارغ التحصیل کارشناسی معماری و مشغول فعالیت طراحی گرافیک و افزایش سطح مهارت خود در این زمینه هستم. رشدآموز دوره پانزدهم رشدانا بودم و به نوشتن و تولید محتوا علاقه مندم و مدتی است به عنوان کارشناس محتوا در رشدانا فعالیت می‌کنم. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده نویسندگان محتوا، تمام تلاشمو می‌کنم تا محتوا های ارزشمندی تولید کنم.

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره آموزش تولید محتوا و بازاریابی محتوا

Content Marketing Course

به یک متخصص تولید محتوا و بازاریابی محتوا تبدیل شوید و کسب و کارها را دگرگون کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin