حسابداری، از کارآموزی تا تخصص


شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید کارآموزی حسابداری شباهت‌های زیادی به کارآموزی وکلا دارد! فارغ التحصیلان حسابداری هم مانند وکلا یک مرحله قبل از ورود به بازار کار باید دوره‌ای را در شرکت‌های…

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید کارآموزی حسابداری شباهت‌های زیادی به کارآموزی وکلا دارد! فارغ التحصیلان حسابداری هم مانند وکلا یک مرحله قبل از ورود به بازار کار باید دوره‌ای را در شرکت‌های مربوطه، به عنوان کارآموزی بگذرانند. اگر شما هم فارغ التحصیل یا دانشجوی حسابداری هستید و مایلید تا به طور دقیق بدانید در کارآموزی حسابداری چه می‌گذرد، تا انتهای این مطلب با رشدانا همراه باشید.

 

تعریف مختصری از کارآموزی

قبل از اینکه موضوعات پیرامون کارآموزی حسابداری را توضیح دهیم، لازم دانستیم تا در ابتدا به صورت مختصر شما را با موضوع کارآموزی یا Internship آشنا کنیم. بطور کلی کارآموزی به مرحله بین فارغ التحصیلی و ورود به بازار کار گفته می‌شود. در این دوره کارآموز موظف است تا در ساعت مقرر به سر کار برود و وظایف محوله را انجام دهد. تفاوتی که دوره کارآموزی با شاغل بودن و استخدام شدن دارد این است که در کارآموزی تمرکز بر روی آموزش قرار می‌گیرد. به بیانی دیگر در این دوره‌ها از کارآموز انتظار نمی‌رود که تمامی کارها را بی عیب و نقص انجام دهد، بلکه مجموعه‌های پذیرنده کارآموز تلاش می‌کنند تا آموزش‌های لازم را ارائه نمایند و فرد را برای حضور به بازار کار آماده کنند.

 

اعتبار مهم است با تجربه؟

سوالی که بسیاری از تازه واردهای جامعه حسابداری با آن روبرو هستند این است که بهترین شرکت حسابداری برای گذراندن دوره کارآموزی کدام است؟ درواقع برای پاسخ به این سوال باید بدانید که برای کارآموزی نباید خود را درگیر یافتن بهترین شرکت حسابداری یا حسابرسی کنید! همانطور که می‌دانید برای شروع ورزش، اولین و مهم‌ترین اقدامی که باید انجام شود، تمرین است! تفاوتی ندارد که تمرین در پارک باشد و یا یک باشگاه پیشرفته! کارآموزی حسابداری هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر یک شرکت مدرک معتبری ارائه نمی‌دهد اما آموزش تکنیک‌ها و نکات لازم را در برنامه خود گنجانده است، می‌توانید اعتماد کنید و در آن مجموعه دوره کارآموزی خود را بگذرانید. درواقع موضوعی که درمورد شرکت‌های پذیرنده کارآموز مهم است، تجربه کافی می‌باشد و نه شهرت و اعتبار!

 

هر محیط کارآموزی می‌تواند به منزله یک چراغ بازار باشد!

متاسفانه بعضی از دانشجویان و فارغ التحصیلان حسابداری دوره کارآموزی را جدی نمی‌گیرند و از شرکت در آن خودداری می‌کنند. معمولا این دسته از دانشجویان با معرفی دیگران و یا به عنوان اپراتور و کارپرداز، تنها اقدام به پر کردن فرم کارآموزی کرده و توجهی به اهمیت این دوره آموزشی ندارند! ارزش و فایده کارآموزی به قدری است که اگر قدر آن را ندانید و از این فرصت استفاده نکنید، مجبور خواهید بود در آینده هزینه‌های زیادی را برای تکمیل کردن دانشتان، به موسسات آموزشی بپردازید. نه تنها برای رشته حسابداری، بلکه برای تمامی رشته‌های دانشگاهی این امکان وجود دارد که با شرکت در دوره‌های کارآموزی می‌توان یک گام به شغل رویایی خود نزدیک‌تر شد!

 

کلام پایانی

بسیاری از فارغ التحصیلان حسابداری از گذراندن دوره کارآموزی فراری هستند! درصورتی که آن‌ها خبر ندارند که به کمک این دوره‌ها می‌توانند چه اطلاعات مهمی درمورد رشته تحصیلی خود به دست آورند. آن‌ها با پشت سر گذاشتن این دوره‌ها، قادر خواهند بود با دانشی بالا و به شکل یک فرد حرفه‌ای در بازار کار حضور پیدا کنند و به شغل موردعلاقه خود دست یابند. در مطلبی که پیش رو دارید، سعی کردیم نکات مهمی درمورد کارآموزی حسابداری و اهمیت شرکت در آن را مطرح کنیم.

فرزانه فانی

فارغ التحصیل کارشناسی معماری و مشغول فعالیت طراحی گرافیک و افزایش سطح مهارت خود در این زمینه هستم. رشدآموز دوره پانزدهم رشدانا بودم و به نوشتن و تولید محتوا علاقه مندم و مدتی است به عنوان کارشناس محتوا در رشدانا فعالیت می‌کنم. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده نویسندگان محتوا، تمام تلاشمو می‌کنم تا محتوا های ارزشمندی تولید کنم.

آمارهایی از کالج کارآموزی رشدانا

  • تعداد دوره های برگزار شده : 29
  • تعداد درخواست ها : 13000 درخواست
  • تعداد پذیرفته شدگان مرحله اول : 2100
  • تعداد پذیرفته شدگان نهایی : +1500
  • درصد اشتغال بکار (شخصی/استخدام): 75%

فرصت های شغلی مختص کارآموزان رشدانا

  • کارشناس دیجیتال مارکتینگ
  • طراح رابط کاربری
  • گرافیست و طراح
  • کارشناس سئو
  • برنامه نویس و کدنویس
  • کارشناس روابط عمومی
  • متخصص تولید محتوا
  • مدیر وبسایت و وبمستر
  • کارشناس شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin