سئو و برند سازی چه تاثیری بر یکدیگر دارند؟


/

SEO و برندسازی دو مفهوم مهم و اساسی در دنیای اینترنت و وب محسوب می‌شوند و یک وب‌سایت برای دیده شدن توسط موتورهای جستجو، به هر دو مفهوم نیاز دارد؛ اما قرار گرفتن این دو…

SEO و برندسازی دو مفهوم مهم و اساسی در دنیای اینترنت و وب محسوب می‌شوند و یک وب‌سایت برای دیده شدن توسط موتورهای جستجو، به هر دو مفهوم نیاز دارد؛ اما قرار گرفتن این دو عبارت در کنار هم چندان آشنا نیست. شاید در وهله اول چندان ارتباط سئو و برند سازی محسوس نباشد و برای فهم این موضوع نیاز به تامل و دقت بیشتری احساس شود. برای درک این ارتباط باید ابتدا به سراغ تعریف سئو و برندسازی برویم. به نظر شما تعریف سئو چیست؟ تعریف برندسازی چیست؟ چه ارتباط معناداری بین این دو مفهوم وجود دارد؟ اگر می‌خواهید درباره این موضوع بیشتر بدانید، تا انتهای این مقاله با رشدانا همراه باشید.

ارتباط سئو و برند سازی

همان طور که پیشتر هم گفتیم، برای درک هر چه بهتر این ارتباط باید به مفهوم و معنای هر کدام دقت کنیم. ابتدا به سراغ معنی دقیق عبارت سئو می‌رویم:

سئو یا Search Engine Optimization که به اختصار SEO نام دارد، در معنای لغوی بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو معنی می‌شود. به کمک اصول ارائه شده در این مفهوم، سایت و محتوای شما در موتور جستجو جایگاه و رتبه بهتری می‌گیرد؛ پس به مخاطبان بیشتری نشان داده می‌شود و در نهایت، فروش یا سود شما افزایش می‌یابد.

برندسازی یا Branding از کلمه Brand یا برند مشتق شده که به معنی مارک و نشانی خاص است. در حقیقت، برند یک شاخص ویژه برای شناسایی سازمان، محصول و خدمتی منحصر به فرد بوده که مخاطب به کمک آن با هویت سازمان ارتباط برقرار می‌کند. پس، برندسازی یعنی هویت دادن به یک مجموعه که به کمک آن، در ذهن مخاطب تصویر و حسی ویژه از آن سازمان شکل می‌گیرد. فرآیند برنسازی از کجا آغاز می‌شود؟ از همان ابتدای ساختن سازمان، مانند انتخاب عنوان یا شعار برند. این‌ها همگی در فرآیند برندینگ تاثیرگذار هستند.

برند سازی یا برندینگ

تاثیر سئو بر برندسازی

سوال اصلی اینجاست که ارتباط سئو و برند سازی یا (The relationship between SEO and branding) چگونه است و آیا ارتباطی وجود دارد؟ پاسخ ما به این سوال قطعا بله است. ارتباط معناداری بین سئو و برندسازی وجود دارد. اگر به تعریف سئو دقت کنید، بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو به هدف شناخته شدن سایت و جذب مخاطب و مشتری بیشتر است. در برندسازی ما با یک سازمان و هویت روبرو هستیم که به مشتری و مخاطب بیشتر برای دیده شدن نیاز دارد.

 

پیشنهاد ویژه: دوره سئو و بهینه سازی سایت

 

فرض کنید شما صاحب برند فروش آنلاین لباس کودک هستید. برند شما یک لوگو، پرسونا و مخاطب هدف خاص دارد. این مجموعه، بخشی از برندسازی شما است. به دلیل آنلاین بودن کسب‌وکارتان، حتما سایت دارید. در فواصل زمانی معین، مطالب و محصولات مختلفی را در سایت خود قرار می‌دهید. این مطالب و محصولات باید توسط مخاطب دیده شوند؛ پس سئو دست به کار می‌شود و مطالب شما را به افراد بیشتری نشان می‌دهد. احتمالا حالا دیگر کاملا متوجه شده‌اید که ارتباط سئو و برند سازی در موفقیت یک سازمان و برند تاثیر به سزایی دارد.

تاثیر سئو بر برندسازی

جمع‌بندی

در این مقاله، درباره ارتباط بین دو مفهوم برندسازی و سئو صحبت کردیم. برای جذب مخاطب بیشتر باید برندسازی قوی و منحصر به فردی داشته باشید اما بدون استفاده از ابزارهایی مانند سئو، نرخ مشتری و بازدیدکنندگان شما رشد نخواهند کرد. پیشنهاد می‌کنیم در کنار برندسازی از اصول سئو، غافل نشوید.

امیدواریم این مقاله برای شما کاربردی بوده باشد. شما چه راهکارهایی برای افزایش اعتبار برند خود دارید تا کاربران نام شما را بیشتر جستجو کرده و با استفاده از برندتان تاثیر مثبتی بر روی سئو سایت خود بگذارید؟ نظرات ارزشمندتان را با ما مطرح کنید.

نیما طاحونی

مدیر سئو رشدانا. در مسیر سئو و دیجیتال مارکتینگ سعی می‌کنم قدم‌ بردارم و منابع انسانی، از جمله دغدغه‌های مهم من هست.

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره جامع آموزش سئو SEO و بهینه سازی سایت

SEO Specialist Course

سایت خود یا مشتریانتان را هدفمند به صدر گوگل برسانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin