معرفی ابزار های کاربردی برای فریلنسینگ و دورکاری


عصر دیجیتال تغییرات زیادی در محیط کار و زندگی ما ایجاد کرده است. از جمله این تغییرات می‌توان به ابزار های کاربردی برای فریلنسینگ و دورکاری اشاره کرد که کمک بسیاری به ما در مواقع…

عصر دیجیتال تغییرات زیادی در محیط کار و زندگی ما ایجاد کرده است. از جمله این تغییرات می‌توان به ابزار های کاربردی برای فریلنسینگ و دورکاری اشاره کرد که کمک بسیاری به ما در مواقع ضروری می‌کنند. مانند همین چند هفته اخیر که برای مبتلا نشدن به کرونا مجبور به ماندن در خانه شدیم. برای اینکه از زمان بهترین استفاده را بکنیم و از کارمان هم عقب نیفتیم، بهترین راه، استفاده از ابزار های دور کاری است. با رشدانا همراه باشید.

مزیت دورکاری

دورکاری، انعطاف پذیری و قدرت لازم در بکار گیری بهترین‌ها را به شرکت‌ها می‌دهد و کارمندان را در محیطی آرام و به انتخاب خودشان قرار می‌دهد که در نتیجه بهره‌وری این کارمندان افزایش پیدا می‌کند و نتیجه بهتری از کار می‌گیرند.

در قدیم، تمام آمارها و همچنین منطق نشان می‌داد که کارمندانی که دور از محل کار (سازمان/شرکت) مشغول به کار هستند، درگیر مسائل روانی ایزوله و تنها ماندن می‌شدند که این احساس موجب کاهش بهره‌وری کارمند می‌شد.

با به روز شدن تکنولوژی نه تنها این مشکل حل شده است بلکه آمار ها نشان می‌دهد که دورکاری، بهره‌وری کارمندان را نیز افزایش می‌دهد. البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که به تکنولوژی تکیه نشود و ارتباط در تمام مراحل حفظ شود. در ادامه به معرفی 4 ابزار کاربردی برای فریلنسینگ و دورکاری می‌پردازیم.

 

حتما بخوانید: مزایا و معایب دورکاری از دید کارمندان و مدیران چیست؟

 

ابزارهای دورکاری

 

ابزار های کاربردی برای فریلنسینگ و دورکاری 

میزیتو

اینکه بدانیم هر شخص در مجموعه چه وظیفه ای دارد و چگونه باید آن را انجام دهد به یقین سبب رشد و پیشرفت قطعی مجموعه خواهد شد.

میزیتو به عنوان یک نرم افزار دورکاری جهت تسهیل مدیریت و سرعت و نظم بخشیدن به کارها و در نتیجه بالابردن راندمان شرکت‌ها امکانات مفیدی ارائه می‌دهد. از جمله آن‌ها می‌توان به ثبت و پیگیری وظایف (کنترل پروژه)، ارتباط افراد و تیم‌ها با یکدیگر (گفتگو)، ارتباطات B2B با شرکت‌ها و سازمان‌های همکار، حفظ و اشتراک‌گذاری مستندات، مدیریت فرآیند صورت جلسات (به همراه پیگیری)، پرونده مخاطبین (جهت حفظ سابقه ارتباطی)، یادداشت‌های شخصی، مدیریت و مانیتورینگ تیم اشاره نمود که تمامی امکانات به روشی جدید در قالب شبکه ‌اجتماعی اختصاصی ارائه شده است.

Slack

این نرم افزار امکان تعامل یک تیم را در محیطی کاملا آنلاین فراهم میکند. این برنامه رابط کاربری خوبی دارد و مدیر تیم میتواند به سادگی محیط تعامل برای اعضا متفاوت تیم را مدیریت کند و کانال هایی برای یک موضوع، پروژه یا کاری ایجاد کند، اعضا را به محیط مکالمه اضافه کند و برای اطلاعات حساس کانال های خصوصی ایجاد کند. در چند سال اخیر Slack توانسته محبوبیت زیادی میان شرکت ها/سازمان ها یا تیم‌هایی که نیازمند همکاری هستند، پیدا کند.

Trello

ترلو، یک سیستم مدیریت WorkFlow یا جریان کاری است که در این سیستم، کاربران توانایی ایجاد تسک‌هایی را روی Kanban Board (برد های کن‌بن) دارند و با قابلیت های ارسال پیام، منشن کردن اعضا و استفاده از تقویم سیستم، میتوانند این تسک‌ها را در تیم مدیریت مدیریت کنند.

با ستون بندی‌های متفاوت در ترولو، می‌توان تسک‌هایی را بین حالت‌های ایجاد، در حال اجرا و پایان یافته جا به جا کرد. همچنین می‌توان با استفاده از تمپلیت‌های خود برنامه پروژه های متفاوتی مثل Sales Pipeline ،Video Production ،Content Writing و حتی فرایندهای اسکرام ایجاد کرد. در کل این سیستم برای مدیریت پروژه های کوچک بسیار عالی است و جز ابزار های کاربردی فریلنسر ها به شمار می‌رود.

 

حتما بخوانید: مهم ترین مزایا و معایب فریلنسینگ یا آزادکاری

 

لیمو

لیمو را می‌توان به عنوان نسخه ایرانی برنامه Slack دانست. این برنامه یک پیام رسان ویژه و مخصوص برای محیط های کاری، سازمان‌ها و شرکت‌ها است که در کشور خودمان طراحی شده و برای استفاده به عنوان یک پیام رسان درون سازمانی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در لیمو می‌توان مدیریت اضافه کردن اعضا به سیستم، برنامه ریزی و مدیریت تسک ها و همینطور یکپارچه سازی نرم افزارهای کاری را نیز انجام داد.

تسکولو

تسکولو هم مانند لیمو می‌توان به عنوان یک نمونه ایرانی از یک نرم افزار خارجی دانست(Trello). تسکولو برنامه ای برای مدیریت پروژه های آنلاین است که به کاربران امکان کار کردن به صورت تیمی روی پروژه ها، گزارش گیری و همچنین امنیت اطلاعات را می‌دهد. قطعا با وجود این ابزار ها، مشکلات نمی‌توانند مانع کسب و کار باشند.

Tagov: همکاری و گفتگوی تصویری به‌صورت زنده

این نرم افزار برای گفتگوی زنده است و به فریلنسرها این امکان را می‌دهد که که از طریق مرورگرهای خود تماس‌های صوتی و تصویری را برقرار کنند. در این نرم افزار قابلیت اشتراک گذاری صفحه نمایش وجود دارد و به راحتی به وسیله آن می‌توان یک پروژه را ارائه نمود. برای استفاده از این نرم افزار نیار به نصب هیچ‌گونه نرم افزار اضافه‌ای وجود ندارد.

ابزار گفتگو به صورت آنلاین

Cushion: ابزار زمان‌بندی و رصد کردن

ابزاری است که به وسیله آن می‌توانید برنامه‌های کاری غیرقابل پیش بینی و درآمدهای غیرقابل اعتماد خود را در آن پیش بینی کنید. این ابزاری آگاهی رسان است که با استفاده از تحلیل الگوها و برنامه کاری یک فریلنسر، تلاش‌ها و درآمد آن‌ها را پیش بینی و سپس برای بهبود کارایی آن‌ها پیشنهاداتی را ارائه می‌کند.

Mixmax: ابزار بازاریابی ایمیل

یکی دیگر از ابزار های کاربردی دورکاری و فریلنسینگ Mixmax است. Mixmax ابزاری قابل اعتماد برای ارسال ایمیل‌های بازاریابی تاثیرگذار است. این ابزار به کمک هر فریلنسری که می‌خواهد از طریق ایمیل بازاریابی انجام دهد می‌آید. Mixmax با Gmail، Google و Salesforce یکپارچه‌ سازی می‌شود. به وسیله این ابزار رفتارهای بینندگان نیز مورد پیگیری است. به همین دلیل این یک ابزاری قدرتمند در بازاریابی ایمیل می‌باشد.

جمع بندی

فریلنسرها در زمانی که روی پروژه‌های متعدد کار می‌کنند، دچار مشکلاتی فراوانی می‌شوند که برای حل این مشکلات می‌توانند از ابزار های کاربردی دورکاری و فریلنسری استفاده نمایند. استفاده از این ابزارها به فریلنسرها کمک می‌کند که به سطح بالایی از تاثیرگذاری در کار خود برسند. هنگامی که یک فریلنسر مشاهده کند که درآمد و اعتماد مشتری به او در حال افزایش است کار و زندگی راحت‌تری خواهد داشت. این کار به یک فریلنسر کمک می‌کند کار و زندگی راحت‌تری را داشته باشد. نقاط قوت خود را بشناسد، به بیشترین درآمد در دنیا برسد و در عین حال زمان کافی برای زندگی شخصی خود داشته باشد.

مدیر سایت

دوره آموزشی پیشنهادی

پکیج توانمندسازی اشتغال رشدانا

Empowerment package

با فراگرفتن این مجموعه آموزشی، چند گام از دیگر افراد جلوتر باشید

1 دیدگاه

شما نیز می توانید در تبادل نظرها شرکت کنید، دیدگاهی بنویسید یا به دیدگاه دیگران پاسخ دهید.
برای نوشتن دیدگاه اینجا را کلیک کنید

  1. sinawebjo

    به نظرم یک سایت خوب دیگه هم هست که در لیست بالا نبود سایت تودولیست todoist هست که اون هم خیلی خوب و کاربردی هست ممنون از مطالب بسیار خوبتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin