کارآموزی در مشهد و استخدام کارآموز


اگر به دنبال استخدام در یکی از معتبرترین شرکت های شهر خود هستید، بهتر است بدانید که کارآموزی، اولین گام برای رسیدن به رؤیای تان است. هرچند کارآموزی در مشهد، تهران و یا شهرهای کوچک،…

اگر به دنبال استخدام در یکی از معتبرترین شرکت های شهر خود هستید، بهتر است بدانید که کارآموزی، اولین گام برای رسیدن به رؤیای تان است. هرچند کارآموزی در مشهد، تهران و یا شهرهای کوچک، با توجه به میزان متقاضیان استخدامی شرکت ها، تا حدی دارای شرایط متفاوتی است، اما اصول و قواعد این موضوع در همه جا یکسان است.

برای کسب دانش، تجربه، مهارت و نیازهای یک شغل، کارآموزی بهترین گزینه ممکن است. فرآیند کارآموزی با توجه به نوع شغل و خواسته های هر سازمان، در بازه زمانی بین 1 تا 6 ماه انجام می‌شود. خوشبختانه تعداد شرکت هایی که نیاز به کارآموز دارند، در حال افزایش است. بویژه در کسب و کارهای اینترنتی که یادگیری مهارت های هر حرفه مستلزم، انجام عملی پروژه های متعدد است. بنابراین، در این مقاله به معرفی نکاتی که باید در دوران کارآموزی رعایت کنید تا این فرایند منجر به استخدام و انعقاد قرارداد کارفرما با شما شود، می‎پردازیم. همراه ما باشید.

مزایای کارآموزی در مشهد

دوران کارآموزی معمولا بین 3 تا 6 ماه زمان می‌برد و در اغلب موارد با پرداخت حقوق و حق‌الزحمه همراه است. براساس جو بدی که بین برخی کاربران و فعلان اینترنت راه افتاده، حتما شنیده‌اید که می‌گویند کارآموزی در حال حاضر هیچ سودی ندارد؛ اما باید به عنوان یک فرد آماتور و مبتدی این نکته را در نظر داشته باشید که تنها با کارآموزی می‌توانید سابقه و تجربه کسب کنید تا در جایگاه بهترین استخدام شوید. از جمله مزایای استخدام کارآموز در مشهد عبارتند از:

  • تمرین مهارت صبوری در مقابل فشار: با ورود به دوران کارآموزی یاد می‌گیرید که همیشه بادها از سمت موافق می‌وزند و ممکن است در میان طوفانی از مسئولیت‌ها قرار بگیرید! بنابراین، در مسیری واقعی و با پروژه‌های واقعی تمرین صبر و بردباری خواهید کرد.
  • تقویت سابقه و رزومه: بعد از اتمام دوره و یادگیری تئوری، انتخاب‌های شما برای ارسال رزومه محدود هستند چون اغلب شرکت‌ها سابقه مفید و کارورزی می‌خواهند که در ابتدای راه طبیعتا این امتیاز را ندارید. کارآموزی بهترین فرصت کسب تجربه و سابقه است.
  • تمرین اظهار نظر و بیان شفاف: در فرآیند استخدام کارآموز در مشهد، این نکته جایگاه ویژه‌ای دارد. کارآموزی مهم‌ترین تمرین فرد کارآموز پیدا کردن جایگاه خود در گروه است. به این ترتیب، کارآموز یاد می‌گیرد با افراد دیگر سازمان چطور صحبت کند و نحوه بیان انتظارات چگونه باید باشد؟ این مساله به طور ویژه برای افراد مبتدی که سابقه کار ندارند بسیار مهم است.
  • تمرین مسئولیت‌پذیری: در دوران کارآموزی شما با پروژه و کارهای واقعی مواجه هستید که پله پله شما را برای قبول مسئولیت‌های بزرگ‌تر در سازمان‌های بزرگ‌تر آماده می‌کنند.
  • نحوه تعامل با دیگر همکاران: این موضوع بسیار اهمیت دارد. شما ضمن تمرین مفاهیم آموزشی دوره، در طی فرآیند استخدام کارآموز در مشهد به طور کامل مهارت تعامل با دیگر همکاران و کار گروهی را یاد می‌گیرید.

اگر به استخدام کارآموزی در مشهد یا شهرستان های دیگر فکر می کنید، احتمال دارد که شما نیز مانند هزاران نفر دیگر درک کنید که ورود به بازار رقابتی امروز چقدر مشکل است.
شما برای شروع ، واجد شرایط و فوق العاده مشتاق هستید ، اما به نظر نمی رسد هیچ کس اولین فرصت حرفه ای را در اختیار شما قرار دهد.

مسئله کارآموزی در همه جای دنیا به عنوان یکی از راه‌هایی شناخته می‌شود که کارجویان می‌توانند در یک محیط واقعی، آموخته‌های دانشگاهی خود را زیر نظر مربیان و منتورها به کار ببندند، با محیط‌های کاری آشنا شوند، آموزش‌های عملیاتی ببیند و تا حدی تجربه کسب کنند. به تعبیر ساده‌تر کارآموزی فرصتی است برای اینکه فرد یک قدم به بازار کار نزدیک‌تر شود و تا حدی طعم کار کردن در یک سازمان را بچشد.

کارآموزی بیگاری نیست

از ظواهر داستان به‌نظر می‌آید که در دوران کارآموزی یا کارورزی‌تان، بدون دریافت وجه قابل توجهی، چند ماه را برای شرکتی کار می‌کنید که این حتما زیرکی شرکت مقابل را نشان‌ می‌دهد! اما واقعیت چیز دیگری است. زیرک واقعی همان کارآموز است. چرا که بدون تجربه کار، وارد سازمانی می‌شود و درکنار متخصصان آن‌جا، فوت کوزه‌گری را یاد می‌آموزد. حتی بسیاری از افرادی که امروزه به عنوان مدیران برجسته در شرکت‌ها و استارتاپ‌های موفق فعالیت می‌کنند، رمز اصلی رسیدن به موقعیت خود را دوره کارآموزی‌شان می‌دانند!

اما در هر صورت اگر قرار است به عنوان کارآموز در شرکتی مشغول شوید، این حق شماست که بدانید واقعا هدف شرکت از جذب کارآموز چیست؟ آیا دوره کارآموزی با آموزش مدون و تعریف شده ای همراه است یا خیر؟ آیا منتور و مربی وجود دارد که در طول فرایند در کنار شما باشد؟ در طول این دوره قرار است شما چه مواردی را فرا بگیرید و چه کارهایی را انجام دهید؟ چطور عملکرد شما سنجیده خواهد شد؟

استخدام کارآموز در مشهد

رشدانا پلتفرم توانمندسازی نیروی انسانی دیجیتال، در راستای رسالت اجتماعی خودش طی چند سال اخیر پذیرای حدود 500 نفر از رشدآموزان در سراسر کشور بوده است و با برگزاری برنامه های مهارت آموزی، سعی در فراهم کردن تجربه کار در محیط واقعی برای افراد جویای کار و طالب مهارت آموزی بوده است.

خروجی این دوره‌های توانمندسازی، فارغ التحصیلان متخصص و پرتلاشی هستند که در شرکت‌ها و کسب و کار‌های بزرگ و کوچک کشور مشغول فعالیت می‌باشند و یا حتی اقدام به راه اندازی کسب و کار شخصی خود کرده‌اند. همچنین بسیاری از افراد نیز با ثبت رزومه و ارسال درخواست اشتغال خود در سامانه اشتغال هوشمند، شانس خود را برای فعالیت در شرکت های بنام کشور افزایش می‌دهند.

اگر شما نیز طالب کسب مهارت مهارت و تجربه در محیط کار واقعی به همراه پروژه های عملی هستید، همین حالا درخواست خود را برای ورود به برنامه های توانمندسازی کالج رشدانا از طریق سیستم کاربری رشدآموزی رشدانا ثبت بفرمایید.

 

نکات مهم ورود به دوران کارآموزی

شرکت هایی به استخدام کارآموز مبادرت می‎کنند که مدیران آن ها، به دنبال استخدام دائمی افراد حرفه ای هستند و به نکات مثبت دوران کارآموزی در پیشبرد اهداف سازمانی خود مانند شناخت میزان علائق، استعدادها و انگیزه فرد برای ادامه کار یا انصراف، اهمیت فراوانی می‎دهند. در نتیجه، کارآموزی فرصتی است که باید آن را مغتنم بدانید و به مواردی که در ادامه آورده ایم، به خوبی عمل کنید.

 

صبر در مقابل فشارهای موجود

صبور باشید و حتی اگر در مقابل ساعات کاری طولانی، دستمزد کمی دریافت می‌کنید به این مورد فکر کنید که با دنبال کار گشتن و در خانه نشستن تجربه ای کسب نمی‎کنید.

 

به تقویت رزومه خود بیندیشید

از مهم ترین مزایای کارآموزی، تقویت و بهبود رزومه کاری تان است. در این میان به تقویت مهارت های نرم مانند: مهارت حل مسآله، مذاکره، برنامه ریزی و ارتباط مؤثر نیز، بپردازید.

 

بیان شفاف درخواست ها و انتظارات

به عنوان یک کارآموز باید بتوانید وظایف اصلی خود را در هنگام انعقاد قرارداد مشخص کنید و در حین کار، هر زمان که دچار ابهامی شدید؛ خواسته ها و انتظارات خود را به صورت شفاف و محترمانه با مدیر در میان بگذارید.

 

مسئولیت پذیری

در زمان مقرر وارد شرکت شوید و در ساعتی که مشخص شده کار خود را به اتمام برسانید و خارج شوید. از پذیرفتن کارهایی که در حیطه وظایف شما نیست، خودداری کنید و نسبت به انجام وظایف محوله کاملا مسئولیت پذیر باشید.

 

برقراری ارتباط با همکاران

روحیه کار تیمی داشته باشید و در چارچوب محیط کار، ارتباطی مثبت با مدیر و همکاران خود برقرار کنید. فراموش نکنید شما هنوز یک کارمند پخته نیستید، پس در مواقع لزوم، از آن ها کمک بخواهید و پرسش های کاری تان را بی پاسخ رها نکنید.

 

و اما جمع بندی

در این مقاله که راجع به کارآموزی در مشهد و نحوه کارآموزی نوشته شده است، تلاش کردیم تا از اهمیت نظام کارآموزی و نکاتی که در این دوران توسط کارآموز باید رعایت شود، بیشتر بگوییم. در انتها نیز، به مؤلفه هایی مانند صبوری، برنامه ریزی برای آینده شغلی، تقویت مهارت‌های نرم و دقت در یادگیری حرفه ای شغل موردنظر، اشاره کردیم. برای ثبت درخواست و شرکت در دوره های کارآموزی (برنامه توانمندسازی) کالج رشدانا، به آدرس start.roshdana.com مراجعه کنید.

مدیر سایت

آمارهایی از کالج کارآموزی رشدانا

  • تعداد دوره های برگزار شده : 29
  • تعداد درخواست ها : 13000 درخواست
  • تعداد پذیرفته شدگان مرحله اول : 2100
  • تعداد پذیرفته شدگان نهایی : +1500
  • درصد اشتغال بکار (شخصی/استخدام): 75%

فرصت های شغلی مختص کارآموزان رشدانا

  • کارشناس دیجیتال مارکتینگ
  • طراح رابط کاربری
  • گرافیست و طراح
  • کارشناس سئو
  • برنامه نویس و کدنویس
  • کارشناس روابط عمومی
  • متخصص تولید محتوا
  • مدیر وبسایت و وبمستر
  • کارشناس شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin