دیجیتال مارکتینگ و تکنیک های بازاریابی دیجیتال

رشدانا

چگونه در اینترنت به خوبی دیده شویم

Digital Marketing Starter

ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ و معرفی مسیر های مختلف در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ همراه با آشنایی با ابزار های مورد نیاز یک دیجیتال مارکتر در مارکتینگ

توضیحات کارگاه آموزشی

امروزه به واسطه ورود اغلب کسب‌وکارها به دنیای دیجیتال، بازاریابی دیجیتالی یا دیجیتال مارکتینگ رونق چشمگیری پیدا کرده است. تعداد کسب‌وکارهای سنتی روزبه روز کمتر می‌شود و همه افراد فعال در حوزه کسب‌وکار تلاش می‌کنند تا از رقابت دنیای مجازی عقب نمانند. در همین زمان است که اهمیت اصلی یادگیری دیجیتال مارکتینگ آشکار می‌شود.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال یا Digital Marketing، شامل مجموعه‌ای از اصول و تکنیک‌های بازاریابی است که در بستر اینترنت انجام می‌شود. درواقع اکثر اصول و نظریه های بازاریابی سنتی در مورد این شیوه صادق است اما نکته ای که وجود دارد این است که دیجیتال مارکتینگ، با استفاده از ابزار های آنلاین و دیجیتال صورت می‌گیرد.

بازاریابی دیجیتال به برندهای مختلف کمک می‌کند تا با تعیین هدف مناسب و برنامه‌ریزی به مخاطبان بیشتری معرفی شوند. فرقی نمی‌کند برند مورد نظر 1 قرن تجربه دارد یا زیر یک سال از معرفی این برند به جامعه گذشته است؛ دیجیتال مارکتینگ برای همه نوع برند و کسب‌وکاری برنامه و مسیر مشخصی تعیین می‌کند. قبل از هر چیزی باید بدانید که هدف شما از ورود به دنیای بازاریابی دیجیتالی چیست.

مهم‌ترین اصل هر برنامه‌ای تعیین هدف کلی و جزئی آن مجموعه است. اگر پاسخ به این سوال کمی سخت به نظر می‌رسد، با ما همراه باشید تا در ادامه متوجه شوید که چرا باید به دنیای دیجیتال مارکترها بپیوندید.

 

چرا یادگیری دیجیتال مارکتینگ؟

همان‌طور که در قسمت قبل گفتیم، اکثر کسب‌وکارهای سنتی در حال ورود به دنیای دیجیتال هستند اما چرا؟ مخاطب و کاربر در دنیای مجازی و اینترنت بسیار زیاد و متنوع است. تنها کاری که برای ارائه محصول خود لازم دارید، تهیه یک وب‌سایت یا پروفایل ویژه برندتان است تا مخاطبان با دیدن محتواهای وب‌سایت و صفحه برند شما در پلتفرمی مانند اینستاگرام با خدمات و محصولاتتان آشنا شوند.

این اولین قدم و راحت‌ترین قدم است. هر روز که از ورود شما به دنیای دیجیتال می‌گذرد، رقیبان شما در حال به‌روزرسانی امکانات خود هستند. دیجیتال مارکتینگ در این مسیر به شما کمک می‌کند تا همپای دیگر همکارانتان رقابت کنید و در مسیر فروش باقی بمانید.

دیجیتال مارکتینگ به برندها کمک می‌کند راه و مسیر اصلی خود را پیدا کنند اما چگونه؟ تدوین استراتژی مناسب برای برند براساس اهداف کسب‌وکار مانند افزایش فروش یا ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطب و همچنین راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی از اولین نیازهای هر برند است که به کمک دیجیتال مارکتینگ رفع می‌شود.

 

مزایای کارگاه دیجیتال مارکتینگ

شرکت در کارگاه مهارت‌آموزی دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال مزایای زیر را برای شرکت‌کنندگان به همراه دارد:

  • ارائه جذاب (تدریس صفر تا صد مباحث)
  • پروژه محور بودن کارگاه (انجام پروژه جهت تسلط بیشتر به موضوع)
  • منتورینگ (پشتیبانی منتور در صورت بروز هرگونه ابهام یا مشکل برای انجام پروژه)
  • کیفیت بالا، قیمت مناسب

 

دستاوردهای رشدآموز در انتهای کارگاه

در انتهای این کارگاه با وظایف یک دیجیتال مارکتر به طور کامل آشنا می‌شوید و دیگر نگرانی چندانی برای ورود به بازارکار نخواهید داشت؛ مانند آشنایی با انواع ابزارهای موجود در بستر دیجیتال برای معرفی محصول یا خدمات، نحوه کسب اعتبار در بین مشتریان، نحوه راه‌اندازی وب‌سایت و استراتژی درآمد، بازاریابی برای موتورهای جستجو و موارد مشابهی که از نیازهای اصلی تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای است.

سرفصلها و کلیات

  • بازار در اینترنت چگونه و کجاست؟
  • ساختار یک تیم دیجیتال مارکتینگ
  • بازاریابی آنلاین چگونه صورت می پزیرد؟
  • رول ها و مهارت ها در دیجیتال مارکتینگ
  • بازاریابی موتور های جستجو
  • آشنایی با Conversion Rate یا نرخ تبدیل ها و اهمیت آن ها
  • تفاوت فروش و بازاریابی
  • آشنایی با ابزار گوگل آنالیتیکس با رویکرد دیجیتال مارکتینگ
  • بررسی استراتژی های Inbound و Outbound و معایب و مزایای هر کدام
  • انواع سطوح مخاطب در دیجیتال مارکتینگ
  • تقسیم بندی کانال هال جذب ترافیک در دیجیتال مارکتینگ
  • آشنایی با ابزار محاسباتی در دیجیتال مارکتینگ

انتخاب نوع ثبت نام

course calendar جزئیات، ثبت نام

cube مدرس و رشدآفرین

  • الیاس علیپور / مدرس و مجری دیجیتال مارکتینگ
    مدرس و مجری دیجیتال مارکتینگ، مشاور سئو

location pin مکان : دوره آنلاین – بستر آنلاین اسکای روم

  • آموزش مجازی
اسکای روم آموزش آنلاین

کارگاه آموزشی دیجیتال مارکتینگ و تکنیک های بازاریابی دیجیتال - Digital Marketing Starter

پیش نیاز: اینترنت، لپ تاپ و سابقه فعالیت در فضای مجازی

آموزش دیجیتال مارکتینگ و آموزش بازاریابی دیجیتال

آموزش دیجیتال مارکتینگ و آموزش بازاریابی دیجیتال

آموزش دیجیتال مارکتینگ و آموزش بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing)؛ اسمی که  امروزه خیلی زیاد رواج پیدا کرده است و دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که این اسم به گوشش نخورده باشد. دلیلش این است ک دنیای تجارت دارد به سمت فضای دیجیتال و آنلاین شدن پیش می‌رود و دیگر کمتر بیزینسی را می‌توان پیدا کرد که به صورت سنتی فعالیت کند.

با یادگیری دیجیتال مارکتینگ در دوره بازاریابی دیجیتال شما می‌توانید کسب و کار خودتان را رونق دهید و از بقیه جا نمانید. شما با یادگیری دیجیتال مارکتینگ می‌توانید به جواب این سوال ها درباره یک بیزینس، مخصوصا بیزینس نوپا، به عالی ترین شکل پاسخ دهید.

وظایف یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ یا دیجیتال مارکتر

برای اینکه بتوانید بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ داشته باشید و یا آن را فرا بگیرید، باید آموزش ببینید.

باید بدانید که چه ابزارهایی در دنیای دیجیتال و فضای مجازی وجود دارد تا بتوانید به عنوان یک دیجیتال مارکتر محصول خود را که شامل کالا یا خدمات است، به بهترین شکل به فروش برسانید.

سایت خود راه اندازی کردید، حالا چه؟ چگونه محصولات را بفروشید؟ چگونه اعتبار کسب کنید؟ چگونه مشتریان را به سوی خود جذب کنید؟ چگونه راحت پول دربیاورید؟

اگر پاسخ هر کدام از سوالات بالا را به طور کامل نمی‌دانید، شما احتیاج دارید تا در این دوره بسیار ارزشمند شرکت کنید.

دقت کنید شما صرفا یک فروشنده آنلاین نیستید و دو مفهوم فروشنده آنلاین و دیجیتال مارکتر باهم متفاوت است. درواقع شما باید بازار را به طور کامل شناسایی کرده و با اطلاع از نیاز مشتری خود، او را به خواسته اش برسانید.

به طور مثال شما باید بدانید که استفاده از تبلیغات بنری نسبت به سایر روش ها و ابزار های دیجیتال مارکتینگ، نرخ تبدیل کمتری دارد و برای کسی که میخواهد در کمترین زمان به فروش بالا برسد، جواب نمیدهد.

آموزش دیجیتال مارکتینگ و آموزش بازاریابی دیجیتال

چرا آموزش بازاریابی دیجیتال رشدانا؟

آموزش دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی کمک می‌کند تا بتوانید با کمترین هزینه، کسب و کار خود را چه سنتی و چه دیجیتال در فضای مجازی به مخاطبین میلیونی معرفی کنید.

در بازاریابی فیزیکی که اغلب توسط پخش تراکت و چاپ بنر انجام می شود، شما نه تنها مجبورید هزینه ی بسیاری برای این نوع تبلیغات بپردازید، بلکه مشتریان زیادی هم جذب نخواهید کرد.

چرا که شما حداکثر می‌توانید بنر خود را در چند خیابان و یا حداکثر در تمام خیابان های شهر خود پخش کنید. اما در دیجیتال مارکتینگ نوع تبلیغات دیگر هم وجود دارد که در ازای هزینه‌ی بسیار کمتر شما می‌توانید مشتریان بیشتری برای کسب و کار خود جذب کنید.

اگر شما علاقه به فعالیت در این زمینه را دارید و یا حتی اگر کسب و کاری دارید که هنوز به صورت کلاسیک و سنتی فعالیت می کند و حتی قصد راه اندازی یک کسب و کار نو را دارید، شرکت در این این کارگاه می‌تواند بسیار مفید و ضروری باشد.

در این دوره شما با مقدمات بازاریابی دیجیتال و انواع روش های این نوع بازاریابی آشنا می‌شوید.

در این مقاله از کالج رشدانا قصد داریم با بیانی ساده برای آن دسته از علاقه‌مندانی که در ابتدای مسیر آموزش دیجیتال مارکتینگ  (digital marketing) هستند، مباحث پایه و اساسی این نوع بازاریابی دیجیتال را توضیح دهیم. با ما همراه باشید تا در ادامه با مفهوم دیجیتال مارکتینگ و اهمیت آن در دنیای کسب‌ و‌ کار دیجیتالی آشنا شوید.

تعریف دیجیتال مارکتینگ

به هرگونه فعالیتی که در دنیای دیجیتالی برای تبلیغ برند کاری و یا فروش بیشتر خدمات و محصولات پیرامون کسب‌ و‌ کارهای اینترنتی در رسانه‌های آنلاین و یا آفلاین صورت می‌گیرد، دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتالی گفته می‌شود.

اهمیت آموزش بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز

تا کنون شده به خودتان و آدم های دور و برتان دقت کنید و مدت زمانی خودتان یا دیگران پای اینترنت و شبکه های اجتماعی و به طور خلاصه تکنولوژی صرف می کنید را در نظر بگیرید و آن را بسنجید؟

زندگی آدم ها با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی های مختلف دچار تغییر و تحول شده است و سبک مدرنی از زندگی به خود گرفته است. از جمله این تغییرات می توان به  زمانی که افراد در روز پای اینترنت و گوشی و رسانه های انلاین صرف می کنند اشاره کرد که با یک حساب سر انگشتی می توان به زمان بسیار زیاد ان پی برد. با نگاه از زاویه دیگر ما همچنین می توانیم پی ببریم که زمانی که روزانه یک کاربر در رسانه‌های آنلاین سپری می‌کند از مجموع زمان صرف شده ی او برای رسانه‌های آفلاین، بیشتر بوده است.

پس در بازار امروزی توجه به این ویژگی از سبک زندگی مردم و استفاده درست از ان برای فعالیت های بازاریابی تاثیر بسزایی در جلب توجه  انها و در نتیجه در دست گرفتن بازار خواهد داشت. از این رو بسیاری از شرکت های تجاری و بازرگانی کوچک وبزرگ برای موفقیت بیشتر به دیجیتال مارکتینگ رو  آورده اند

  آموزش دیجیتال مارکتینگ و آموزش بازاریابی دیجیتال

اصلی‌ترین مراحل استراتژی دیجیتال مارکتینگ

برای اینکه یک کسب‌ و‌ کار در دنیای بازاریابی دیجیتالی خود به اهداف مد نظرش برسد، لازم است تا 3 مرحله اصلی استراتژی بازاریابی خود را مشخص کرده و گام‌ به‌ گام آن را اجرا نماید.

آموزش دیجیتال مارکتینگ و آموزش بازاریابی دیجیتال

مزایای حضور در دنیای دیجیتال مارکتینگ

از جمله مزایای حضور تجارت کاری خود در دنیای دیجیتالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آموزش دیجیتال مارکتینگ و آموزش بازاریابی دیجیتال

شاخه های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ از چنان گستردگی ای برخوردار است که نمی توان تمام ان را با یک عنوان دیجیتال مارکتینگ بیان کرد بخاطر همین به شاخه های متعددی تقسیم شده است این شاخه عبارت اند از:

  • بازاریابی توسط موتورهای جستجوگر(SEM)
  • سئو با بهینه سازی سایت
  • استراتژی و بازاریابی محتوا
  • بازاریابی درونگرا
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی(به خصوص اینستاگرام )
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • تبلیغات بنری
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازار یابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ
  • بازاریابی از طریق همکاری در فروش
  • بازاریابی ویروسی دیجیتالی

آموزش دیجیتال مارکتینگ و آموزش بازاریابی دیجیتال

لازم به ذکر است که دنیای دیجیتال مارکتینگ روز‌ به‌ روز در حال گسترش است. پس برای باقی‌ ماندن و هرچه بهتر در این عرصه و رقابت در آن بهتر است دوره‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ کالج رشدانا را شرکت کنید و آموزش‌های ارائه شده در آن را به کار ببندید تا به رشد و شکوفایی بیشتری در کسب‌ و‌ کار خود برسید و جایگاه‌ شغلی‌تان را میان کسب‌ و‌ کارهای اینترنتی در حوزه ی مربوط به خود ارتقا داده و پیشرفت چشمگیری داشته باشید.

تاثیر بازاریابی اینترنتی بر کسب و کار

اینترنت هرروز در حال رشد و پیشرفت است و میتواند تاثیر بسزایی در رونق کسب و کار ما بگذارد و تجارت ما را به یک منبع قوی برای کسب درآمد تبدیل کند . یکی ازعوامل مهم در رونق تجارت آنلاین ، توجه به تاثیر بازاریابی اینترنتی بر کسب و کار میباشد. با به جود آمدن تجارت های الکترونیک مختلف و رقابت بالا بین آن ها نقش جذب افراد به سمت کسب وکار خود بسیار پررنگ تر از قبل شده است و ما باید بتوانیم از طریق تبلیغات اینترنتی قوی افراد را به سمت تجارت خود هدایت کنیم.

شرکت ها از طریق تبلیغات آنلاین میتوانند دایره ی مشتریان خود را به اندازه ی وسعت کره ی زمین گسترش دهند و با آن ها ارتباط برقرار کنند . کاربران اینترنت نیز میتوانند با مقایسه بین قیمت ها، طرح ها و تمامی فاکتورهایی که برای خرید محصول در نظر دارند بهترین گزینه را انتخاب و بدون واسطه خریداری کنند.

اهمیت آموزش بازاریابی دیجیتال و آموزش بازاریابی اینترنتی و آنلاین

با توجه  به اینکه امروزه افراد وقت بسیاری را صرف گشتن در فضای مجازی میکنند و وجود اینترنت و گوشی های هوشمند در بین افراد با هر سنی و درهرمکانی فراگیر شده است میتوان به این نتیجه رسید که تبلیغات اینترنتی میتواند اثر بسیاری بر روی افراد بگذارد. برخی از مزایای بازاریابی اینترنتی عبارتند از :

  • معرفی برند: بسیاری از افراد خواهان خرید اینترنتی هستند اما محصول مورد نظر خود راپیدا نمیکنند ، پس شرکت با تبلیغاتی که در فضای مجازی منتشر میکند میتواند برند خود را در سطح جهانی معرفی کند و با مشتریان خود ارتباط برقرار کند.
  • جلب اعتماد : حتما این را حس کرده اید که افراد بسیار زیادی هستند که خرید حضوری را به آنلاین ترجیح میدهند . این انتخاب میتواند ناشی از یک تجربه ی بد از یک خرید اینترنتی باشد.شرکت ها باید از طریق بازاریابی اینترنتی این ترس را در مشتریان ریشه کن کنند و اعتماد آن هارا جلب نمایند.
  • شناخت مشتریان : از طریق بازاریابی اینترنتی میتوانیم نیاز های مشتریان را با برگزاری نظرسنجی بهتر بشناسیم و هم راستا با نیاز افراد پیش برویم.
  • پیشی گرفتن از رقبا : افراد با نظرهایی که برای محصولات به اشتراک میگذارند میتوانند باعث بهبود کسب و کارها شوند. با بررسی نظرات مشتریان میتوان نقاط ضعف و قوت تجارت خود را شناخت و آن ها را تقویت کرد. همچنین با بررسی نظرات مشتریان کسب و کارهای رقیب میتوان با جبران کاستی های آن ها تجارت خود را ارتقا داد.

 

1 دیدگاه

شما نیز می توانید در تبادل نظرها شرکت کنید، دیدگاهی بنویسید یا به دیدگاه دیگران پاسخ دهید.
برای نوشتن دیدگاه اینجا را کلیک کنید

  1. المیرا حاتمی

    با سلام
    برای یادگیری دوره دیجیتال مارکتینگ حتما باید سابقه فعالیت مجازی باشد؟
    برای افر ادی امثال بنده جهت استارت آموزش که در فعالیتی نداشته چه باید کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin