مزایای ساخت و طراحی فروشگاه اینترنتی با وردپرس


حتما شما هم متوجه شده اید که دیگر فروشگاه های سنتی پاسخ گوی نیاز مردم نمی باشند. این روزها مردم به سرعت و دسترسی آنلاین گرایش پیدا کرده اند. تعداد نفراتی که داخل مغازه ها چرخ می زنند بسیار کمتر از تعداد نفراتی است که تلفن همراه در دست دارند. ساخت فروشگاه آنلاین با وردپرس می تواند در کسب و کار شما تحولی عظیم ایجاد کند.

حتما شما هم متوجه شده اید که دیگر فروشگاه های سنتی پاسخ گوی نیاز مردم نمی باشند. این روزها مردم به سرعت و دسترسی آنلاین گرایش پیدا کرده اند. تعداد نفراتی که داخل مغازه ها چرخ می زنند بسیار کمتر از تعداد نفراتی است که تلفن همراه در دست دارند. ساخت فروشگاه آنلاین می تواند در کسب و کار شما تحولی عظیم ایجاد کند. نه تنها افراد داخل خیابان های شهرتان توانایی خرید کردن از شما را با دسترسی آسان تر دارند. بلکه مردم از سراسر کشور می توانند محصول مورد پسندشان را از فروشگاه آنلاین شما خریداری کنند.

شما می توانید فروشگاه خود را در بستر های مختلفی راه اندازی کنید. یکی از بهترین و راحت ترین روش ها، وردپرس است. در این مطلب همراه ما باشید تا به شما بگویم چرا باید فروشگاه اینترنتی خود را با وردپرس بسازید و مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی با وردپرس چیست؟

اما قبل از هر چیز بیایید با مفهوم فروشگاه اینترنتی آشنا شویم.

مزایای فروشگاهی اینترنتی

 

مزایای فروشگاه‌های اینترنتی چیست؟

امروزه افراد زیادی با راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین توانسته‌اند درآمدهای بسیار بالایی را کسب کنند. امروزه امکان موفقیت در این عرصه به قدری بالا رفته که لازم است هرکس حتی در صورت داشتن یک فروشگاه فیزیکی، هرچه زودتر وبسایت فروشگاهی خود را نیز راه‌اندازی کند. سوالی که اکثر افراد با آن مواجه هستند این است که مگر یک فروشگاه آنلاین چه مزایا و ویژگی‌های مثبتی دارد که می‌تواند تا این حد در موفقیت یک کسب و کار تاثیرگذار باشد؟! در ادامه این بخش مزایای طراحی یک فروشگاه آنلاین را شرح خواهیم داد.

 

حتما بخوانید: راهنمای جامع راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق

 

جمع‌آوری اطلاعات مشتری

زمانی که مشتریان به وبسایت فروشگاهی شما وارد می‌شوند، حتی اگر بدون خرید از سایت خارج شوند، باز هم تاثیر مثبتی بر روی روند پیشرفت کسب و کارتان خواهند داشت. در این بین، شما می‌توانید آدرس ایمیل یا شماره تلفن آن‌ها را نیز دریافت کنید و با تهیه یک لیست ایمیل، با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید. با طراحی یک فروشگاه اینترنتی این فرصت برای شما پیش می‌آید که با به کارگیری روش‌های بازاریابی که به عنوان هدف‌گذاری مجدد شناخته شده، مجددا در سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی و گوگل نیز با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. افرادی که از این طریق با آن‌ها ارتباط برقرار می‌شود، شانس بسیار بالایی در تبدیل به مشتری دائم شدن، دارند.

ساختن نام تجاری

بازارهایی مانند دیجی کالا و آمازون بسترهایی را ایجاد کرده‌اند که می‌توانید محصولات خود را در آنجا بارگذاری و به فروش برسانید. اگرچه به نظر می‌رسد این‌گونه فروش سود خوبی دارد، اما با این کار مشکل بزرگ‌تری ایجاد می‎شود! از آنجایی که فروش در چنین بسترهایی راحت‌تر است، شما مجبور هستید با افراد زیادی رقابت کنید. اکثر این فروشندگان، رقیبان مستقیم شما هستند که به دلیل شباهت ویترین‌ها با یکدیگر، ممکن است مشتریان شما جذب رقیبانتان شوند. طراحی فروشگاه اینترنتی باعث می‌شود تا کسب و کارتان از دیگران متمایز شود. همچنین این قدرت را برایتان ایجاد می‌کند تا نحوه مشاهده فروشگاه و چگونگی تجربه مشتری را تحت کنترل خود درآورید.

در امان ماندن از جنگ قدرت

یکی از معدود راه‌هایی که خرده‌فروشان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند، کاهش قیمت است. اگر شما از قبل رقیبان زیادی داشته باشید، در شروع کار مجبور هستید تا حد زیادی سود خود را کاهش دهید تا نظر مشتریان را به خود جلب کنید. اما با طراحی فروشگاه اینترنتی از جنگ قیمت نجات پیدا می‌کنید! شما می‌توانید در سایت خود به وسیله منحصر به فرد بودن، کسب و کارتان را از سایر رقبا جدا کرده و در بازار اینترنتی مطرح شوید. زمانی که شما صاحب یک فروشگاه آنلاین شوید، به این نتیجه می‌رسید که مشتری دغدغه قیمت را ندارد و اگر بتوانید اعتماد او را به دست آورید، تبدیل به مشتری وفادار شما خواهد شد.

ارسال کالا

به دست آوردن مشتریان وفادار

در کسب و کارهای اینترنتی، این مشتریان وفادار شما هستند که سبب درصد زیادی از درآمدزایی شما می‌شوند. درواقع رمز موفقیت یک کسب و کار آنلاین، افزایش مشتریان وفادار آن است.  برای آن که بتوانید به این سرمایه‌های ارزشمند دست پیدا کنید، نیاز به یک بانک اطلاعاتی دارید. بانک اطلاعاتی، تنها به واسطه طراحی و راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین به دست می‌آید. فروشگاه‌های اینترنتی ابزاری برای بازاریابی از طریق ایمیل دارند که می‌توان با استفاده از آن توجه مشتریان بالقوه را جلب کنید.

طراحی صفر تا صد یک فروشگاه اینترنتی

یکی از راه‌هایی که شما را صاحب یک وبسایت فروشگاهی می‌کند، طراحی و کدنویسی صفر تا صد یک سایت فروشگاهی است. برای این کار، باید به اندازه کافی به برنامه نویسی و کدنویسی مسلط باشید. اگر مهارت لازم برنامه نویسی را ندارید، لازم است بودجه کافی برای برون سپاری آن به متخصصین مربوطه را داشته باشید. هرچند که طراحی فروشگاه آنلاین از این طریق، سختی‌های خاص خودش را دارد، اما شما درنهایت سایتی را در اختیار دارید که همه چیز آن مطابق سلیقه و نیاز خودتان طراحی شده است.

استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس

یکی دیگر از راه‌های راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی، استفاده از وردپرس است. همان‌طور که می‌دانید، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای حرفه‌ای و محبوب است که به صورت رایگان در اختیار همگان قرار گرفته است. از آنجایی که طراحی سایت فروشگاهی با استفاده از وردپرس مزایای بی‌نظیری دارد، اکثر افراد برای راه‌اندازی سایت موردنظرشان، این گزینه را انتخاب می‌کنند. در قسمت‌های بعدی درمورد مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی با استفاده از وردپرس بیشتر صحبت خواهیم کرد.

ساخت انواع فروشگاه آنلاین با وردپرس

همان‌طور که می‌دانید، در فروشگاه‌های آنلاین، محصولات به دو شکل ارائه می‌شوند. اول آن که شما می‌توانید کالاهای فیزیکی موردنیازتان را به صورت اینترنتی خرید کنید. در مورد دوم، این امکان وجود دارد که محصولات دانلودی مثل موسیقی، فایل آموزشی، فیلم یا هر چیزی دیگری که خاصیت فیزیکی ندارد را نیز به صورت آنلاین از سایت‌های مربوطه خریداری نمایید. شما می‌توانید با استفاده از وردپرس، هر نوع فروشگاه و با هر کاربردی که مدنظر دارید را طراحی کرده و کسب و کار موردنظرتان را راه‌اندازی نمایید.

مزایای ساخت فروشگاه آنلاین با وردپرس

از مزایای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین با وردپرس صرفه جویی در هزینه ها است. سیستم مدیریت محتوای وردپرس به گونه ای طراحی شده است که پاسخ گوی نیاز های شما در تنوع قالب و افزونه ها باشد. این گونه دست شما برای ساخت هرگونه فروشگاه آنلاین باز است. می توانید محصولات فیزیکی و یا دانلودی خود را به فروش بگذارید. چند مورد از مزایای اصلی ساخت سایت با ووکامرس در ادامه ذکر شده است.

مزایا طراحی فروشگاهی اینترنتی با وردپرس

هزینه کم در مقایسه با سایر سیستم‌ها

وردپرس و ووکامرس به صورت رایگان ارائه شده و هزینه های آن در مقایسه با سیستم هایی چون پرستاشاپ بسیار کمتر می باشد. حتما شما در قدم اول برای ساخت فروشگاه آنلاین با وردپرس به سرمایه اولیه خود فکر می کنید. این مزیت خیالتان را راحت می کند.

گستردگی در قالب ووکامرس

بسیاری از سایت ها و فروشگاه ها، قالب وردپرس را مطابق فروشگاه آنلاین مدنظر شما طراحی می کنند. شما می توانید از این قالب های ووکامرس به صورت رایگان یا تنها با پرداخت هزینه ی اندکی استفاده کنید.

 

پیشنهاد ویژه: آموزش ووکامرس و راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس

 

گستردگی در افزونه‌های ووکامرس

سایت و فروشگاه هایی وجود دارند که علاوه بر طراحی قالب، به ارائه افزونه های وردپرس برای اقزودن امکانات به ووکامرس پرداخته اند. برای ساخت فروشگاه آنلاین با وردپرس می توانید از این افزونه ها به صورت رایگاه بهره ببرید.

امکان گزارش ‌گیری کامل از فروش

با راه اندازی فروشگاه آنلاین با ووکامرس می توانید گزارشی کامل از فروش محصولاتتان طی بازه های زمانی متفاوت تهیه کنید. با تجزیه و تحلیل اطلاعات برای آینده ی فروشگاه خود برنامه ریزی کرده و هدفمند کار کنید.

فروش اتوماتیک بدون طی مراحل گوناگون

ساخت فروشگاه آنلاین با وردپرس نیازی به حضور فیزیکی شما در مکان تجاری خاصی ندارد. می توانید محتوایتان را در خانه خود و با آرامش تولید کنید.

گستردگی در جذب مشتری در سطح وسیع

مشتریان شما دیگر محدود به محل زندگی شما نیستند. بلکه محصولاتتان در سطح وسیع تری به مشتری عرضه می شود و فروش محصول بالا می رود.

امکان بازاریابی و تبلیغ محصولات به روش‌های گوناگون و کم هزینه

اگر پیش از این در فروشگاه های سنتی مشغول به کار بوده اید حتما از هزینه های سنگین تبلیغات اطلاع دارید. در ساخت فروشگاه آنلاین با وردپرس، تنها با بهینه سازی محتوای خود و کار بر روی سئو سایت خود تبلیغاتی بدون هیچ هزینه انجام داده اید. اگر رتبه سایت خود را در موتور های جست و جوی گوگل بالا ببرید با اولین کلیک بازدید از سایتتان بالا می رود. باقی آن به کیفیت محصولتان بستگی دارد.

 

جمع بندی

در حال حاضر پیشرفت تکنولوژی به اندازه‌ای رسیده که زندگی بسیاری از انسان‌ها را به خود پیوند داده است. امروزه افراد زیادی به جای آن که وقت خود را در ترافیک و بازارها هدر دهند، کالاهای موردنیاز خود را در راحت‌ترین حالت ممکن از طریق اینترنت سفارش می‌دهند و درب منزل خود تحویل می‌گیرند. طراحی فروشگاه‌های اینترنتی توانسته مزایای زیادی را، هم برای کاربران و هم برای صاحبین کسب و کارها، فراهم کند. در این مطلب مزایایی که با طراحی فروشگاه اینترنتی نصیب کسب و کارها می‌شود را بررسی کردیم. همچنین مزایای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با استفاده از وردپرس را نیز با شما درمیان گذاشتیم.

مدیر سایت

دوره آموزشی پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin