آموزش برنامه نویسی php


اگر با دنیای وب آشنایی مختصری داشته باشید، احتمالا سوالاتی همچون PHP چیست؟ کاربرد php چیست؟ چطور میتوان با php کار کرد؟ دلیل اینکه به php زبان برنامه نویسی سرور می گویند چیست؟ و بسیار…

اگر با دنیای وب آشنایی مختصری داشته باشید، احتمالا سوالاتی همچون PHP چیست؟ کاربرد php چیست؟ چطور میتوان با php کار کرد؟ دلیل اینکه به php زبان برنامه نویسی سرور می گویند چیست؟ و بسیار سوال دیگر که که میتواند ذهن شمارا درگیر خود کند. در این نوشته، تیم آموزشی قدرتمند رشدانا  بصورت کامل به سوالات شما پاسخ خواهد داد و هر آن چیزی که درباره‌ی زبان برنامه نویسی سمت سرور پی اچ پی نیاز داریم را یاد میگیریم و در پایان شما میتوانید با شرکت در دوره حضوری آموزش برنامه نویسی php شرکت کنید. با ما همراه باشید.

 

معرفی کلی php

آموزش برنامه نویسی php

در اینجا شمارا بصورت مختصر و بسیار کلی با php  آشنا میکنیم :

  • PHP بر گرفته از PHP Hypertext Preprocessor است که PHP اسمی خاص در این ترکیب است.
  • PHP اپن سورس (Open Source) است. به این معنا که استفاده از PHP کاملا رایگان است و نیاز به پرداخت هزینه ندارد.
  • کدهای PHP روی سرور پیاده سازی میشود. این سرور میتواند یک سرور واقعی یا سرور موجود در دیوایس (از لپتاپ گرفته تا تلفن همراه شما)شما (با استفاده از نرم افزارهایی مثل wamp یا xampp از معروف ترین نرم افزار های ایجاد سرور مجازی)
  • PHP در تمام جهان استفاده شده و بسیار معروف است.

مقدمات کافیست!!

کمی تخصصی تر پیش بریم:

PHP دقیقا چه کار میکند؟

PHP زبان برنامه نویسی  ای می باشد که با کمک از آن میتوان  اقدام به ساخت صفحات وب داینامیک (Dynamic) کنیم.

با استفاده از PHP میتوانیم سایت و اپلیکیشن های تحت وب توانمندی را برنامه نویسی کنیم. اگر بخواهیم جزیی ترین حالت ممکن به سوال PHP چیست؟ پاسخ دهیم، باید بگوییم که PHP کارهای پشت صحنه را در صفحات اینترنت انجام میدهد.

این موضوع به این معناست که php ظاهر سایت شمارا نمی سازد بلکه، با استفاده از PHP شما میتوانید اطلاعات مختلف را از پایگاه داده بگیرید و به کاربران ارائه دهید.

در تشریحی دقیق تر، در اصل PHP یک زبان برنامه نویسی است که توان اصلی آن زمانی نمایان میشود که با یک Database ترکیب میشود. PHP  توانایی وارد کردن اطلاعات را در دیتابیس یا همان پایگاه داده را دارد و همینطور میتواند آن اطلاعات مختلف را بخواند و به کاربر نشان دهد. میتوانیدبا استفاده از PHPپایگاه داده متصل شوید و اطلاعاتی را که در آن وجود دارد ، مانند مطلب، نظرات و… را به کاربرانتان نشان دهید.

 

حتما بخوانید: فول استک چیست و برنامه‌نویس فول استک کیست؟

 

رقیب های PHP

آموزش برنامه نویسی php

در سمت و سوی برنامه نویسی سرور  PHP در هیچ زمانی تنها نبوده و همیشه رقبایی  سرسخت را در پی داشته است. یکی از اصلی ترین رقبای این زبان برنامه نویسی سمته سرور در این سال‌ های اخیر، زبان برنامه نویسی ASP.NET بوده  و بین برنامه نویس های  PHP و ASP بحث وجدالی آتشین راه انداخته است که  هر دوی این گرو‌ه برنامه نویس، میخواهند زبان برنامه نویسی ای را که گزیده اند را بر دیگری برتری داده و چیره کنند.

مزایای PHP چیست؟

  • این زبان برنامه نویسی توانایی اجرا و داشتن عملکردی عالی بر روی تمامی پلتفرم ها را دارد از جمله ویندوز، لینوکس، مکینتاش و …..
  • سازگاری صد در صدی با تمامی سرور های روز دنیا
  • PHP توانایی ساپورت انواع پایگاه داده را دارد.
  • PHP زبانی صد در صد رایگان است و شما میتوانید از سایت رسمی آن php.net محتوا های لازم برای برنامه نویسی را دانلود کنید.
  • کار با PHP بر خلاف حرف هایی که میشنوید بسیار آسان است، شما کافیست فقط یه سرور در اختیار داشته باشید و از اجرای کد هایتان بر روی آن لذت ببرید.

 

پیشنهاد دوره: آموزش برنامه نویسی

 

با php چه میتوانیم بکنیم؟

  • PHP توانایی ساخت صفحه های داینامیک را دارد.
  • PHP توانایی ارسال اطلاعات از سرور، ویرایش ازلاعات و همچنین دریافت اطلاعات و هزاران کار دیگر را برای شما انجام دهد.
  • PHP زبانی سازگار با html/css است که این ویژگی باعث دولوپ سایت های مختلف با کمک این زبان میشود.
  • با PHP  شما میتوانید با Cookie ها و Session ها کار کنید.
  • PHP با تعبیه توانایی رمزگذاری اطلاعات شما را در فضای وب از گزند هکر ها حفظ میکند.
  •  PHP سلطان ابزار های تولید و ویرایش است! شما میتوانید فایل های txt, pdf, jpg و… تولید و ویرایش کنید و این یک امکان فوق العاده است که PHP در اختیار شما برای شما بوجود آورده است.
  • شما میتواتنید صرفا با آموزش برنامه نویسی php دارای کسب و کار شوید:))

برخی از سایت‌هایی که با PHP ساخته شده‌اند:

آموزش برنامه نویسی php

پس php آنقدر قدرتمند است که بتواند نظر دولوپر های همچین سایت های بزرگ را به خود جلب کند.

یادگیری PHP چگونه است؟سخت یا ساده؟

php  زبانی فوق العاده است، اما یادگیری آن در مراحل ابتدایی بسیار!! ساده و آسان میباشد. کافیست منبع آموزشی خوبی را پیدا کنید تا بتوانید این زبان کاربردی را قورت دهید. زمان یادگیری این زبان برای کسانی که زبان های برنامه نویسی دیگری را آموخته اند بسیار کم است اما برای کسانیکه اولین تجربه برنامه نویسیان است حدود یک ماه به طول می انجامد.

بعد از یادگیری مقدمات، مباحث پیشرفته‌تر و حرفه‌ای تری نیز در PHP وجود دارند که طبیعتا یادگیری و تسلط به آن‌ها نیاز به زمان، انرژی و تلاش بیشتری دارد. اما برای شروع، خیلی راحت و سریع میتوانید اقدام کنید و نگران هیچ چیز نباشید!

پیشنیاز های php چیست؟

تسلط بر روی آموزش htmlو css و آشنایی مختصر با سرور و پایگاه داده کمک بسیاری در فهم شما می کند که اینکار باعث کاهش زمان یادگیری و بالا بردن کیفیت یادگیری میشود.

شما میتوانید از صفر  تا صد برنامه نویسی،طراحی،کار های گرافیکی و کدنویسی آن را زیر نطر اساتید معتبر گروه رشدانا یاد بگیرید.

برای مشاهده دوره ها کلیک کنید.

مدیر سایت

دوره آموزشی پیشنهادی

آموزش زبان برنامه نویسی PHP

PHP programming course

برنامه نویسی را اصولی فرا بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin