راهنمای جامع راه اندازی کسب و کار اینترنتی از نقطه صفر


این روزها محال است که کسی از اینترنت استفاده کند و عنوان کسب و کار اینترنتی به گوشش نخورده باشد. امروزه یکی از ترندهای پراستفاده در فضای وب، این گونه مشاغل هستند که هر روزه…

این روزها محال است که کسی از اینترنت استفاده کند و عنوان کسب و کار اینترنتی به گوشش نخورده باشد. امروزه یکی از ترندهای پراستفاده در فضای وب، این گونه مشاغل هستند که هر روزه نیز بر تعداد علاقه مندان آن افزوده می‌شود. تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید، از اینترنتی که همه مردم به منظور سرگرمی به سراغ آن می‌روند، کسب درآمد کنید؟ طبق پیش بینی متخصصان این حوزه، بسیاری از مشاغلی که در دنیای فیزیکی قرار دارند، به زودی و طی 5 سال آینده از بین خواهند رفت، پس بهتر است تا قبل از رکود کسب و کارتان به فکر چاره‌ای باشید! تا به امروز هرچه اطلاعات از گوشه و کنار درمورد کسب و کارهای اینترنتی خوانده یا شنیده‌اید را کنار بگذارید؛ چرا که در این مقاله قصد داریم به طور کامل شما را با سیر تا پیاز مشاغل آنلاین و کسب و کارهای اینترنتی آشنا کنیم. پس با رشدانا همراه باشید تا دریابید که کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی چیست؟

اگرچه عبارت مشاغل آنلاین در ظاهر معنای پیچیده‌ای ندارد، ولی نمی‌توان با نگاهی گذرا از کنار آن عبور کرد. چرا که این مفهوم مانند یک دریای عمیق است که هرچه در موردش بدانید، باز هم کم است! سوال‌های مهمی در مبحث کسب و کار آنلاین وجود دارد که ممکن است برای هرکسی درباره این مقوله پیش بیاید. سوال‌هایی از قبیل کسب و کار اینترنتی چیست یا راه اندازی شغل اینترنتی چه لزومی دارد و…

در این بخش از مقاله ابتدا به سوال کسب و کار اینترنتی چیست پاسخ خواهیم داد. کسب و کار اینترنتی، همان طور که از نام آن پیداست، در فضای وب و با استفاده از اینترنت انجام می‌شود. به عبارت دیگر در این دسته مشاغل، عرضه محصولات یا خدمات با استفاده از بستر اینترنت ‌می‌باشد. البته مشاغل آنلاین را می‌توان علاوه بر اینترنت، در شبکه های اجتماعی نیز راه اندازی کرد. ازجمله ابزارهایی که در این گونه مشاغل کاربرد دارند، وبسایت، ایمیل، اینستاگرام و تلگرام را می‌توان نام برد.

مشتریان و کاربران برای استفاده از خدمات مشاغل دیجیتال، به وبسایت و یا سایر بسترهای فراهم شده مراجعه کرده و پس از آشنایی با مزایای سرویس دهنده و محصولات آن اقدام به خرید می‌کنند.

به یاد داشته باشید که کسب و کار اینترنتی با کسب درآمد از اینترنت متفاوت است. با استفاده از فضای دیجیتال می‌توان به طرق مختلف به درآمد رسید. به عنوان مثال افرادی که با استفاده از خرید و فروش ارزهای دیجیتال به سوددهی می‌رسند، جزو کسانی هستند که درآمد اینترنتی دارند. اما منظور از کسب و کار اینترنتی این است که شما خود صاحب آن هستید و برای شرکت یا مجموعه خاصی فعالیت نمی‌کنید.

کسب و کار اینترنتی چیست

 

راه اندازی کسب و کار اینترنتی چه منفعتی برای شما دارد؟

همان طور که می‌دانید برای مدت طولانی تنها راه رفع نیازهای زندگی، مراجعه به کسب و کارهای سنتی و خرید از آنان بوده است. با پیشرفت تکنولوژی و ورود آن به زندگی مردم، تحول بزرگی در عادات انسان‌ها ایجاد شد. یکی از این تغییرات، شیوه خرید و رفع مایحتاج زندگی بود.

جالب است بدانید که با ورود گوشی‌های هوشمند به زندگی انسان، نیازهای جدید برای او به وجود آمد و از طرف دیگر راه‌های تازه‌ای برای رفع نیازها ساخته شد. این راه‌های تازه به مراتب از روش‌های پیشین ساده‌تر بود. لازم به ذکر است که این روند پیشرفت هر روز در حال سرعت گرفتن است و عادات انسان‌ها نیز بیشتر تغییر می‌کند.

با توجه به توضیحاتی که داده شد، در آینده نیازی به مشاغل فیزیکی وجود نخواهد داشت. همچنین متخصصان اظهار داشته‌اند که تا سال 2025 هشتاد درصد مشاغلی که امروز وجود دارند، از بین خواهند رفت. این امر نشان دهنده این است که کسب و کارها با سرعت زیادی به سمت دیجیتالی شدن در حرکت هستند. بنابراین باید با این حقیقت کنار آمد که آینده درخشان اکثر مشاغل، در اینترنت شکل می‌گیرد.

این واقعیت چه تلخ باشد و چه شیرین، اجتناب ناپذیر است و همین روزها اینترنت و ابزارهای مربوط به آن، منبع اصلی درآمد اکثریت مردم خواهند شد. به همین دلیل داشتن یک شغل آنلاین برای عقب نماندن از میدان رقابت، ضروری و مهم است. در ادامه به شما خواهیم گفت که سایر دلایل اهمیت راه اندازی کسب و کار اینترنتی چیست؟

راه اندازی کسب و کار اینترنتی چه منفعتی برای شما دارد

هزینه به صرفه راه اندازی کسب و کار اینترنتی

علاوه بر آنچه که گفته شد، اهمیت مشاغل آنلاین زمانی مشخص می‌شود که با توجه به شرایط اقتصادی، قصد راه اندازی کسب و کاری را داشته باشید. مسلما هزینه‌های مربوط به مشاغل سنتی نسبت به مشاغل آنلاین سرسام آور است. بنابراین یکی دیگر از دلایل اهمیت این دسته مشاغل، هزینه به صرفه در راه اندازی است.

 

تاثیر کسب و کار آنلاین در بهبود زندگی اجتماعی

در پی در دسترس قرار گرفتن اینترنت برای همگان، استارتاپ‌ها و مشاغل دیجیتالی زیادی در ایران در حال شکل گیری هستند. به صورت تقریبی می‌توان گفت که هر سرویس و محصولی که نیاز داشته باشید، در فضای وب عرضه می‌شود. به همین دلیل بسیاری از افراد خریدهای خود را از این طریق انجام می‌دهند. در این بین از رفت و آمدهای بیهوده کاسته می‌شود و آلودگی هوا، ترافیک و سایر خطرات ناشی از حضور در جامعه، مانند آلودگی به ویروس کرونا، کاهش می‌یابد.

 

پیشنهاد ویژه: دوره آموزشی راه اندازی کسب و کار اینترنتی از 0 تا 100

 

دلایل انتخاب کسب و کار اینترنتی چیست؟

در ادامه به صورت مختصر به شما می‌گوییم که دلایل راه اندازی کسب و کار اینترنتی چیست و چرا افراد به سراغ این دسته از مشاغل می‌روند؟

  • ظهور ایده‌های فوق العاده در کسب و کارهای مجازی
  • افزایش تسلط و علاقه به کسب و کار
  • عدم وجود محدودیت در ارائه خدمات و اطلاعات به مشتریان
  • افزایش قدرت پشتیبانی از محصولات یا خدمات ارائه شده
  • توانمندی در برنامه ریزی هدفمند و تصور آینده درخشان

 

مزایای کسب و کار های اینترنتی

کسب و کارهای آنلاین و دیجیتال ویژگی‌های متعددی دارند که برای ورود به این عرصه نیاز است تا با تک تک آن‌ها آشنا شوید. همچنین پرداختن به کسب و کارهای دیجیتال، مزایای زیادی را در اختیار افراد می‌گذارد. اگر می‌خواهید بدانید مزایای کسب و کار اینترنتی چیست در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

انعطاف پذیری

یکی از ویژگی‌های بارز شغل‌های آنلاین، انعطاف پذیری بالای آن‌ها است. شما می‌توانید در حالی که در تعطیلات به سر می‌برید و یا حتی زمانی که خواب هستید، درآمد خود را داشته باشید و به خوبی آن را مدیریت کنید.

نیاز به حداقل سرمایه برای راه اندازی

همان طور که در بخش قبلی اشاره شد، شما قادر هستید با کمترین هزینه ممکن کسب و کار اینترنتی خود را استارت بزنید و کم کم آن را ارتقا دهید. البته میزان سرمایه اولیه به نوع شغلی که قصد راه اندازی آن را دارید نیز بستگی دارد. مثلا هزینه تشکیل یک وبسایت آموزشی بسیار کمتر از یک سایت فروشگاهی خواهد بود.

 

حتما بخوانید: مهم ترین مزایای راه اندازی کسب و کار و شغل اینترنتی

 

کمترین ریسک ممکن

همین موضوع که در ابتدای کار نیاز نیست سرمایه زیادی را برای شروع هزینه کنید، به این معنی است که شروع این دسته مشاغل نیاز به ریسک بالا ندارد.

 

مزایای کسب و کار آنلاین

امکان اتوماتیک سازی فرآیند درآمدزایی

صاحبین مشاغل اینترنتی می‌توانند با بهره گیری از امکان اتوماتیک سازی فرآیند درآمد زایی، فروش محصول و تحویل آن را بدون دخالت انسان انجام دهند. این امکان باعث می‌شود تا در هر ساعتی از شبانه روز توانایی پاسخ دهی به مشتری وجود داشته باشد و هزینه‌های مربوط به حقوق کارمندان نیز به حداقل برسد.

با کسب و کار دیجیتال رئیس خود باشید!

با ورود به عرصه مشاغل آنلاین، بدون اینکه نیاز باشد هر روز صبح زود به سر کار بروید، می‌توانید به درآمد ثابت دست پیدا کنید! این مسئله بسیار مهم است که برای پرداختن به شغل خود، با علاقه و اشتیاق به سراغ آن بروید. کسب و کارهای آنلاین این فرصت را در اختیار شما گذاشته‌اند.

 

و اما معایب مشاغل آنلاین

تجارت آنلاین علاوه بر مزایایی که به علاقه مندان خود ارائه می‌دهد، دارای معایبی نیز می‌باشد. یکی از بارزترین اشکالاتی که بر این دسته از کسب و کارها وارد شده است، عدم برقراری ارتباط چشمی با مشتریان است. این امر باعث شده است تا در مرحله اول توانایی متقاعد سازی برای فروش کاهش پیدا کند. همچنین بسیاری از افراد به دلیل وجود این ایراد، از خرید از این فروشگاه‌ها خودداری می‌کنند. در ادامه موارد بیشتری از معایب را با شما در میان می‌گذاریم.

 

عدم تعامل مستقیم

اکثر مشتریان زمانی که قصد طرح شکایت یا پیشنهادی را داشته باشند، باید از طریق ایمیل یا پیام این کار را انجام دهند. به دلیل عدم ارتباط مستقیم، درصد زیادی از آنان تصور می‌کنند که پیام آنان به جایی نرسیده و بی فایده بوده است.

عدم تعامل مستقیم

 

عدم تست کالا قبل از خرید

هرچند که بسیاری از کالاهای موجود در بازار را می‌توان به صورت آنلاین خریداری کرد، ولی خرید برخی اقلام مانند کفش، پوشاک، مبلمان و وسایل الکترونیکی به صورت آنلاین، کمی دشوار است. همین امر باعث نگرانی مشتریان درمورد بی کیفیت بودن محصول یا اندازه نبودن لباس و کفش و… می‌شود. هرچند که صاحبین کسب و کارهای آنلاین با تهیه عکس و فیلم‌های باکیفیت، سعی دارند تا بیشترین اطلاعات را در اختیار کاربران بگذارند، اما این کار اطمینان تست حضوری را ایجاد نمی‌کند.

رقابت

امروزه کسب و کارهای کوچک و بزرگ زیادی در فضای اینترنت به وجود آمده است. در این بازار پرهیاهو، راه اندازی یک شغل پردرآمد کار چندان راحتی نیست. برای اینکه بتوانید از میان صدها کسب و کار اینترنتی برند خود را رشد دهید، باید روش‌های بازاریابی مختلفی را به کار بگیرید.

بهره وری کسب و کار اینترنتی

زمانی که یک فروشگاه فیزیکی داشته باشید، برنامه کاری مشخصی نیز خواهید داشت. اما تجارت آنلاین، به صورت 24 ساعته و هر روز هفته فعال است و این بدان معنی است که شما همواره باید آماده پاسخ دهی در برابر بروز مشکلات باشید.

اتصال به اینترنت

اگر بنا به دلایلی وبسایت و یا پلتفرمی که برای درآمدزایی از آن استفاده می‌کنید، با مشکلی روبرو شود، تا زمان رفع مشکل هزینه زیادی را متحمل خواهید شد. این اتفاق باعث می‌شود تا مشتریان شما در هنگام ورود به سایت، با خطا روبرو شوند و تجربیات بد خود را با اطرافیانشان نیز به اشتراک بگذارند.

 

بررسی تفاوت‌های کسب و کار اینترنتی و سنتی

این روزها با توجه به شرایط جامعه و پیشرفت تکنولوژی، شاهد افت شدید درآمد بسیاری از کسب و کارهای سنتی و از طرفی دیگر پیشرفت چشمگیر استارتاپ‌ها و کسب و کارهای آنلاین هستیم. در ادامه مقاله قصد داریم تا به شما بگوییم تفاوت کسب و کار سنتی و کسب و کار اینترنتی چیست.

زمان

بدون شک کسب و کارهای سنتی اندکی پس از شروع به کار، درآمد چندانی ندارند تا هنگامی که توسط مشتریان شناخته شوند و بتوانند فروش داشته باشند. اما کسب و کار آنلاین قادر هستند با استفاده از روش‌های نوین بازاریابی به سرعت و در اندک زمانی، به سوددهی برسند.

تعامل با مشتری

در مشاغل دیجیتال ارتباط با مشتری از طریق تلفن، چت، ایمیل و… امکان پذیر است. در حالی که در مشاغل فیزیکی ارتباط با خریدار صرفا به صورت حضوری انجام می‌شود و پس از خرید رشته ارتباط قطع می‌گردد. در این حالت اگر مشکلی برای کالای خریداری شده به وجود آید، دیگر پشتیبانی محصول شامل حال خریدار نمی‌شود.

 

حتما بخوانید: آیا می‌دانید تفاوت اصلی کسب و کار اینترنتی با سنتی چیست؟

 

سهولت در معرفی

کسب وکارهای سنتی برای اینکه بتوانند خود را به جامعه هدف معرفی کنند، باید متحمل هزینه‌های گزاف شوند. در صورتی که شغل‌های اینترنتی با جامعه عظیمی از کاربران اینترنت روبرو هستند. همچنین هزینه‌های مناسب بازاریابی در فضای وب، معرفی برند را آسان‌تر کرده است.

محدودیت زمانی و مکانی

کسب و کارهایی که به صورت فیزیکی به وجود آمده‌اند، محدود به محله و یا نهایتا یک شهر هستند. همچنین با توجه به فعالیت گسترده در این دسته شغل‌ها، ساعت کاری مشخصی نیز برای آن باید در نظر گرفته شود. اما شغل‌های دیجیتال هیچگونه محدودیتی ندارند و شما می‌توانید با انتخاب آن‌ها به عنوان منبع درآمد، در هر جای کره زمین و در هر ساعتی از شبانه روز، به وظایف شغلی خود رسیدگی کنید.

سرمایه اولیه

منظور از سرمایه اولیه، میزان هزینه‌ای است که قصد دارید به وسیله آن شغل موردنظرتان را شروع کنید. در مشاغل سنتی این هزینه مربوط به مکان کار، هزینه پرسنل، هزینه اجناس، محل انبار و… است. این میزان سرمایه در مقایسه با مشاغل اینترنتی بسیار زیاد می‌باشد. شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای ناچیز، کسب و کار خود را به صورت اینترنتی آغاز کنید.

تفاوت کسب و کارهای سنتی با کسب و کارهای آنلاین

 

با انواع کسب و کارهای آنلاین آشنا شوید

در ادامه با ما همراه باشید تا بدانید انواع کسب و کار اینترنتی چیست. انواع این دسته مشاغل عبارتند از:

خرید، فروش و حراج محصولات مختلف

یکی از رایج‌ترین نمونه‌های کسب و کار آنلاین، عرضه و فروش کالا است. برای این کار در مرحله اول نیاز به تاسیس یک سایت فروشگاهی دارید. در این فروشگاه‌ها که در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند، هر جنس و محصولی که بخواهید را می‌توانید به فروش برسانید. معمولا صاحبین فروشگاه‌های اینترنتی محصولات را به صورت عمده از تولیدکنندگان خریداری می‌کنند و به صورت جزئی به فروش می‌رسانند.

بعضی از این فروشگاه‌ها به صورت تخصصی در یک زمینه خاص فعالیت دارند. مثلا فقط محصولات آرایشی و بهداشتی را عرضه می‌کنند. در حالی که برخی دیگر از این سایت‌ها انواع و اقسام محصولات در زمینه‌های مختلف را به فروش می‌رسانند مانند دیجی کالا.

ارائه خدمات تخصصی

خدمات تخصصی که در اینترنت می‌توانید به ارائه آن‌ها بپردازید، شامل طیف گسترده‌ای می‌شود. درواقع سایت‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند، از تنوع بالایی برخوردار هستند. خدمات ارائه شده توسط این وبسایت‌ها به صورت فیزیکی یا غیر فیزیکی هستند. به عنوان مثال این روزها شاهد وبسایت‌های مشاوره در زمینه خانوادگی، ازدواج، تربیت فرزند و… هستیم که در گروه خدمات تخصصی مدل‌های کسب و کار آنلاین، جا می‌گیرند.

سایت‌های آموزشی

یکی از مهم‌ترین انواع این دسته مشاغل، آموزش در قالب فضای مجازی است. امروزه سایت‌های آموزشی با موضوعات متنوع پدید آمده‌اند. این دسته از مشاغل در ازای فروش محتوای آموزشی خود، از کاربران تعرفه‌ای مشخص دریافت می‌کنند. برخی از سایت‌های آموزشی دارای حق اشتراک ماهانه و سالانه نیز می‌باشند که از این طریق به درآمد می‌رسند. البته برخی از وبسایت‌ها وجود دارند که به منظور بازاریابی و جلب رضایت کاربر، آموزش‌های خود را به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می‌دهند.

ایجاد پایگاه‌های اطلاعات و اخبار

شما می‌توانید با راه اندازی سایت خبری و اطلاعاتی، صاحب یکی از سایت‌های پربازدید شوید. به احتمال زیاد با سایت‌های زیادی مانند نمناک، بیتوته، تسنیم و… آشنا هستید. این سایت‌ها با تولید محتوای مفید و جذاب، مخاطبین زیادی را به سایت خود جذب می‌کنند. بدین صورت می‌توانند با قبول سفارشات تبلیغاتی نیز به کسب درآمد بپردازند. علاوه بر آنچه که ذکر شد، چند مورد دیگر از مدل‌های کسب و کار آنلاین به شرح زیر است:

  • ایجاد اجتماعات آنلاین
  • تبلیغات اینترنتی
  • معرفی و ارائه نرم افزارهای متفاوت
  • پیوستن به شبکه‌های واسطه گری
  • سرمایه گذاری مشترک

 

اگر به دنبال ایده برای راه اندازی شغل اینترنتی هستید اینجا را بخوانید!

داشتن ایده پولساز برای شروع یک کسب و کار آنلاین و اینترنتی می‌تواند نقطه آغاز خوبی برای رسیدن به درآمد موردنظرتان باشد. در ادامه این مقاله چند ایده فوق العاده برای کسب درآمد از فضای وب را معرفی خواهیم کرد.

مشاور سئو شوید

اگر اطلاعات لازم در زمینه موتورهای جستجو را دارید و مهارت‌های فنی در بسترهایی مانند Google Ads و Google Analytics را دارا می‌باشید، می‌توانید به عنوان مشاور سئو، کسب و کار خود را راه اندازی کنید. بسیاری از صاحبین کسب و کارهای کوچک، از تاثیر شگفت انگیز سئو بر پیشرفتشان خبر ندارند! شما می‌توانید با تاسیس یک سایت مشاوره در زمینه سئو، اطلاعات لازم را در اختیار آنان قرار دهید و با ارتقا سایتشان به درآمد خوبی برسید.

مشاور شبکه‌های اجتماعی

هر مجموعه و سازمانی برای رشد کسب و کار خود در فضای مجازی، به دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال نیاز دارد. با توجه به هزینه‌های بالای استخدام تیم دیجیتال مارکتینگ، هر شرکتی توان اقتصادی لازم برای این کار را ندارد. به همین دلیل برای پیشرفت تجارت آنلاین خود به مشاور نیازمند است. شما می‌توانید در صورت داشتن دانش کافی در این زمینه، به عنوان مشاور شبکه‌های اجتماعی به سایر مشاغل کمک کنید تا بر اساس استراتژی پیشنهادیتان به درآمد مطلوب برسند.

واسطه گری به صورت اینترنتی می‌تواند ایده بسیار خوبی باشد

اگر هیچ محصولی برای فروش ندارید، نگران نباشید باز هم می‌توانید کسب و کار اینترنتی خود را داشته باشید. یکی دیگر از ایده‌های پیشنهادی برای مشاغل آنلاین، درآمدزایی از طریق فروش محصولات دیگران و یا بازاریابی واسطه‌ای است. مسلما این کسب و کار برای کسانی که در ابتدای راه هستند و سرمایه چندانی ندارند، بسیار مناسب خواهد بود.

متخصص وبلاگ نویسی شوید

راه اندازی وبلاگ با هر موضوعی که در آن مهارت دارید، یکی از کارهای پرطرفدار اینترنتی است. به عنوان مثال یکی از وبلاگ‌های پر استقبال، مطالب آشپزی است. همچنین در این دسته وبلاگ‌ها امکان فروش دستورهای خاص آشپزی و یا کتاب‌ها و فیلم‌های آشپزی نیز وجود دارد. رمز موفقیت صاحبین این وبلاگ‌ها ایجاد رابطه نزدیک و صمیمی، به همراه شور و اشتیاق است. خلاقیت و دانش بالا در موضوع انتخابی وبلاگ، یکی دیگر از عوامل رشد در این کسب و کار است.

با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی تصویر سازی کنید و درآمد داشته باشید

طراحان گرافیک از طریق تولید محتوای تصویری، طراحی لوگو، طراحی رابط کاربری برای وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها و… می‌توانند درآمد خوبی داشته باشند. گرافیک یک صنعت بسیار گسترده است و هزاران کسب و کار را در بر می‌گیرد. یکی از ایده‌های بسیار خوب برای ورود به عرصه کسب و کار آنلاین، طراحی گرافیک است.

برای اینکه به یک گرافیست حرفه‌ای تبدیل شوید و درآمد داشته باشید، به دنبال یادگیری نرم افزارهایی مانند ایلاستریتور و فتوشاپ باشید. برای یادگیری این نرم افزارها، سایت‌ها و آموزشگاه‌های فراوانی وجود دارد که به صورت رایگان و یا با پرداخت شهریه خدمات خود را ارائه می‌دهند.

طراحی جلد کتاب‌های الکترونیکی

همان طور که در جریان هستید، انتشار کتاب‌های دیجیتال رو به افزایش است. شما می‌توانید با طراحی جلد این کتاب‌ها درآمد داشته باشید. نکته خوبی که در رابطه با این کار وجود دارد این است که برای انجام این شغل، نیازی به کسب مهارت فتوشاپ و امثال آن ندارید. بلکه به راحتی با استفاده از نرم افزار طراحی جلد کتاب، می‌توانید این کار را انجام دهید.

اینترنتی تدریس کنید و سمینار مجازی برگزار نمایید

اگر در حوزه خاصی تخصص کافی دارید، علاوه بر تدریس آن می‌توانید به صورت آنلاین و زنده، کارگاه آموزشی یا سمینار برگزار کنید. برای انجام این کار ابتدا باید در یکی از سایت‌های مخصوص این کار ثبت نام کنید. پس از آن لینک وبینار خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار داده تا تعداد شرکت کنندگان افزایش یابد. علاوه بر آنچه که ذکر شد، چند مورد از ایده‌های پیشنهادی دیگر به اختصار به شرح زیر است:

  • برنامه‌های کاربردی بنویسید.
  • دامنه خرید و فروش کنید!
  • یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید.
  • فروشگاه صنایع دستی خودتان را در اینترنت افتتاح کنید و…

 

ایده‌های کسب و کارهای اینترنتی اجرا نشده در ایران!

اگر با خواندن این عنوان هیجان زده شده‌اید، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید! هرچند که استفاده از ایده‌های ناب و بکر در هر زمینه‌ای نشان دهنده خلاقیت و نوآوری است، اما استفاده از این دسته ایده‌ها در فضای مجازی کار چندان راحتی نخواهد بود. باید بدانید که برای فعالیت در دنیای اینترنت تنها چیزی که نیاز دارید، ایده نیست بلکه به الگو نیز نیازمند هستید. برای پرورش یک ایده نو و خلاقانه، مسلما نیاز به صرف هزینه زیادی است تا بتوانید ارزشمندی آن را ثابت کنید.

معمولا ایده‌های جدید نیازمند سرمایه گذاری‌های کلان هستند و جذب و اقناع سرمایه‌گذار هم نیاز به داشتن مهارت و فن خاصی دارد؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌شود با شرکت در کارگاه آموزش جذب سرمایه و مذاکرات با سرمایه گذار شرکت کرده تا در صورت مصمم بودن بر ایده خود، فرصت اجرایی کردن آن را از دست ندهید.

به عنوان مثال تصور کنید اولین بار کسی که حرف از تاکسی اینترنتی یا همان اسنپ زد، در مرحله اول باید یک سایت یا اپ مخصوص این کار را طراحی می‌کرد. چنانچه این فرد تخصص کافی در این زمینه را نداشت، باید هزینه بالایی برای طراحی یک اپ اختصاصی پرداخت می‌کرد که بدون شک هر کسی در ابتدای کار از عهده آن برنمی‌آید. در این مرحله اهمیت سرمایه گذار و نیاز به بودجه کلان برای بال و پر گرفتن ایده‌های نو مشخص می‌شود.

ایده پرداز اسنپ به تنهایی و با دست خالی به شهرت و استقبال بالای کاربران نرسید، بلکه با سرمایه گذاری توانست تبلیغات انجام دهد و با طراحی حرفه‌ای و اصولی وبسایت و اپ اختصاصی، این ایده را عملی کرد. بنابر آنچه که گفته شد، ایده آنقدرها هم که تصور می‌کنید ارزشمند نیست، بلکه بهتر است به جای ایده پردازی اهل عمل باشید و شروع کنید.

 

حتما بخوانید: مطمئن ترین ایده های کسب درآمد از اینترنت

 

ارزیابی ایده برای شروع کسب و کار

در صورتی که ایده شروع یک کسب و کار اینترنتی به ذهنتان خطور کرد، برای راه اندازی آن عجله نکنید. هر ایده‌ای در شروع کار، با استفاده از تکنیک‌های موجود باید به خوبی آزمایش شود. با انجام آزمایش‌های لازم درمی‌یابید که تا چه میزان به کارگیری این ایده می‌تواند در موفقیت شما اثرگذار باشد.

همان طور که می‌دانید پشت هر کسب و کار موفقی یک ایده فوق العاده وجود دارد. تحقیق و پژوهش قبل از استفاده از هر ایده‌ای یکی از اصول اساسی در موفقیت مشاغل است. به منظور تحقیق درمورد هر ایده‌ای، اکثر افراد به سراغ بررسی شرکت‌های مشغول به فعالیت‌های مشابه می‌روند و عملکرد آنان را بررسی می‌کنند. همچنین مخاطبین هدف را شناسایی می کنند تا ببینند ایده بیان شده، در رفع نیاز جامعه هدف موثر هست یا خیر؟

اما اگر اثر کاربری ایده در زندگی مخاطبان قابل اندازه گیری و ملموس نباشد، آن گاه چطور می‌توان ایده مورد نظر را ارزیابی کرد؟ در این شرایط باید از ارزیابی‌های ذهنی استفاده کرد. درواقع ارزیابی‌های ذهنی این امکان را در اختیار شما می‌گذارد تا زوایای بحرانی را تجزیه تحلیل کنید و پیش از شروع رسمی کار، نقاط ضعف آن را پیدا کنید. در ادامه 5 روش این نوع ارزیابی را به منظور بررسی توانمندی ایده، شرح خواهیم داد.

ارزیابی ایده برای شروع کار

تقسیم کردن ایده به قسمت‌های کوچک‌تر

با استفاده از این روش درواقع فرصتی به دست می‌آورید که علاوه بر علاقه مندی به ایده‌ مطرح شده و تحسین نکات مثبت آن، ایرادات و نقاط ضعف آن را نیز آنالیز کنید. این بار به جای آن که توانمندی‌های ایده خود را بیان کنید، با تقسیم کردن ایده به بخش‌های کوچک‌تر، به جستجوی نقاط ضعف ایده مورد نظر و تشخیص اینکه چرا آن نقاط ضعف وجود دارند، بپردازید. این کار به شما کمک می‌کند تا از منظری دیگر به ایده خود بنگرید و با بسیاری از نکات درمورد آن آشنا شوید.

ظهور رقیب جدید

به احتمال زیاد رقبای غیرمستقیم زیادی برای ایده کسب و کار شما وجود دارند و یا احتمالا بازاری که انتخاب کرده‌اید، پر از فعالیت‌های مشابه است. در این بخش از ارزیابی ایده، هدف، طراحی یک برند رقابتی است. کشف راه حل‌هایی برای متمایز شدن از سایرین و بهبود مدل کسب و کارتان، به تقویت برند در مقابل ظهور اجتناب ناپذیر رقبا کمک می‌کند. نکته‌ای که وجود دارد این است که به هر حال در مسیر کار رقیب‌های زیادی به وجود می‌آیند و شما باید بتوانید با پیش بینی احتمالات، برنامه مشخصی را تدوین کرده و زمینه فعالیت خود را در جهت جدید هدایت کنید.

آزمون دهه

آزمون دهه یکی از آزمون‌های مهم ارزیابی‌های ذهنی است که به بررسی طول عمر ایده می‌پردازد. این آزمون بر مبنای زمانی حال تا یک دهه آینده است. درواقع با به کارگیری این روش ارزیابی جایگاه شغل انتخابی خود را در ده سال آینده می‌توانید پیش بینی کنید. فرض کنید در ده سال دیگر اینترنت همچنان در دسترس همگان است. استفاده از خودروهای بدون سرنشین و پیک‌های پهپادی نیز رواج پیدا کرده است. حال با توجه به حوزه فعالیتی که برای کسب و کار خود انتخاب کرده‌اید، بررسی کنید که آیا ایده شما مستقل از زمان و تاثیرات گذر زمان فعالیت می‌کند و یا به مرور زمان منسوخ می‌شود؟

نمودار رشد

نمودار رشد را نمی‌توان به عنوان یک آزمون در نظر گرفت، بلکه بیشتر شباهت به یک طوفان فکری دارد. هدف از این طوفان فکری تصور تمامی مسیرهای رشد کسب و کار مورد نظر پس از گذشت چند سال از توسعه اولیه است. به عنوان مثال در این تجزیه و تحلیل باید از خود بپرسید که آیا می‌خواهید شغلتان را به صورت جغرافیایی گسترش دهید و یا به دنبال جامعه هدف متنوع‌تری هستید؟ آیا قصد دارید از محصول و خدمات خود در رسانه‌ها استفاده کنید و یا تصمیم به بهبود مدل اصلی آن دارید؟ تا حد امکان این فرضیات و تصورات را پیش ببرید و آنالیز کنید ایده‌ای که بیان کرده‌اید، چقدر چابک است؟ ایده مطرح شده هرچه منعطف‌تر و با قابلیت رشد بیشتری باشد، راحت‌تر با تغییرات محیطی سازگار می‌شود.

آزمون خدمات پشتیبانی

در هر کسب و کار آنلاین، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها، خدمات پشتیبانی است که به مشتریان ارائه می‌شود. ارزیابی این خدمات به حفظ مشتریان وفادار کمک می‌کند. تصور کنید یک مشتری به محصولات و خدمات شما علاقه مند است. به منظور حفظ این دسته از مشتریان چه کارهایی باید انجام داد؟ آیا او مایل به خرید بیشتر و یا معرفی شما به دوستانش هست؟ چه چیزی باعث می‌شود تا برای عضویت در سایت شما هزینه پرداخت کند؟ پاسخگویی به این سوالات در کیفیت ارائه خدمات پشتیبانی، بسیار موثر خواهد بود.

 

آیا همه مشاغل می‌توانند می‌توانند به صورت اینترنتی فعالیت کنند؟

سوال مهم دیگری که درمورد کسب و کارهای آنلاین و دیجیتال مطرح می‌شود، این است که آیا تمامی مشاغل سنتی می‌توانند در بستر اینترنت فعالیت داشته باشند؟ مثلا کسی که کار تعمیرات اتومبیل انجام می‌دهد و یا پزشک است، آیا می‌تواند به صورت اینترنتی هم فعالیت کند؟

جواب این پرسش‌ها مثبت است! باتوجه به رواج گوشی‌های هوشمند بین مردم، بهترین مکان برای پیدا شدن مشتری، فضای مجازی است. بنابراین یکی از تکنیک‌های بازاریابی هوشمند برای هر شغلی، استفاده از این فضا است. هر کس با هر شغلی که داشته باشد می‌تواند با حضور فعال در اینترنت و معرفی کسب و کار خود و مزایایی که در اختیار مخاطبینش قرارمی‌دهد، توجه بسیاری از افراد را جلب نماید.

جالب است بدانید که حتی یک پزشک جراح هم می‌تواند از این طریق خدمات خود را معرفی نماید. به این صورت که با حضور فعال و پررنگ پزشک در وبسایت، سابقه، مدارک و گواهی‌ها در معرض دید قرار داده می‌شوند. همچنین با پاسخ به پرسش‌های عموم و کسب اعتماد بیشتر، مراجعین متعددی به مطب خواهند آمد.

کسب و کار اینترنتی در منزل

امروزه نرخ بیکاری در کشور ما بسیار بالا رفته است. از طرفی دیگر اکثر افراد تمایل دارند که رئیس خودشان باشند و یک کسب و کار مستقل برای خود راه اندازی کنند. درواقع این دسته افراد قصد دارند کسب و کار خود را با کمترین هزینه ممکن راه اندازی کنند. اما به نظر شما این کار انجام پذیر است؟ بدون شک با وجود ابزارهای آنلاین، پاسخ این سوال مثبت است. فعالیت‌های بسیاری را می‌توان در منزل انجام داد، بدون اینکه نیاز باشد هزینه مربوط به دفتر یا مغازه و انبار را پرداخت نمایید. فرض کنید شما در یک حوزه هنری مهارت کافی دارید. بدین ترتیب خیلی راحت می‌توانید وبسایت خود را طراحی کرده و شروع به آموزش آن هنر و یا فروش محصولات خود نمایید.

علاوه بر این، هزاران کار و ایده دیگر وجود دارد که به راحتی در منزل انجام پذیر می‌باشد. هرچقدر از ایده‌های فروش و کار در منزل صحبت کنیم باز هم کم است؛ زیرا تقریبا هر کاری که در دنیای واقعی وجود دارد را می‌توانید در دنیای مجازی نیز انجام دهید.

کسب و کار اینترنتی در منزل

مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی چیست؟

اگر می‌خواهید بدانید مراحل کسب و کار اینترنتی چیست این قسمت از مقاله را از دست ندهید. هر کسی می‌تواند پا به عرصه مشاغل دیجیتال بگذارد، به شرطی که با فوت و فن کار به خوبی آشنا باشد. در ادامه، این فوت و فن را با شما در میان خواهیم گذاشت.

 

انتخاب حوزه فعالیت

در مرحله اول باید به طور شفاف حوزه فعالیت و کار خود را مشخص نمایید. اگر در حال حاضر مشغول به فعالیت در حوزه‌ای خاص در فضای سنتی هستید، می‌توانید همان را به عنوان زمینه فعالیت خود در فضای مجازی نیز انتخاب کنید. مثلا اگر در دنیای واقعی صاحب فروشگاه فرش هستید، می‌توانید یک سایت و یا پیج اینستاگرام نیز در این زمینه داشته باشید.

اگر مشغول به فعالیت خاصی نیستید، بهتر است فعالیت خود را از زمینه‌ای شروع کنید که در آن تخصص کافی دارید. این موضوع بسیار مهم است که در حوزه انتخابیتان حرف زیادی برای گفتن داشته باشید؛ زیرا رقابت در فضای مجازی بسیار بالا است و برای برپا ماندن کسب و کار، تخصص یک امر حیاتی می‌باشد.

 

حتما بخوانید: مراحل راه اندازی کسب و کار آنلاین

 

بررسی و آنالیز بازار و رقبا

پیش از انجام هر کاری لازم است نقشه و برنامه‌ای مشخص برای روند کاری خود داشته باشید. با داشتن هدف و برنامه‌ای جامع می‌توانید مسیر روشنی برای خود طراحی کنید. برای این که بتوانید نقشه‌ای جامع داشته باشید، باید شناختی کامل از بازار هدف و نحوه فعالیت رقبای خود به دست آورید.

بنابراین باید در ابتدای کار، بازار هدف را بررسی کنید و از سلیقه مخاطبین خود در فضای مجازی اطلاع پیدا کنید. همچنین آگاهی از عملکرد رقبا و خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهند، تاثیر چشمگیری در برنامه ریزی شما خواهد داشت.

ساخت و طراحی وبسایت یا صفحات کسب و کار در شبکه‌های مجازی

وبسایت و شبکه‌های اجتماعی دو ابزار اساسی برای هر کسب و کار آنلاینی هستند. جامعه هدف شما برای رفع نیازهای خود در موتورهای جستجو، مانند گوگل، سرچ می‌کنند. بنابراین یک سایت با ساختار استاندارد و محتوای قوی باید وجود داشته باشد تا کاربر از حضورشما در دنیای اینترنت آگاه شود. اگر وبسایت شما با استفاده از تکنیک‌های سئو، بهینه سازی شده باشد، از سایر رقبا سبقت خواهید گرفت.

علاوه بر راه اندازی سایت، داشتن یک صفحه تجاری در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، برای جذب مشتری بیشتر بسیار موثر است. دلیل این امر این است که روزانه میلیون‌ها مخاطب از این فضاها بازدید می‌کنند و حضور شما در این فضاها سبب می‌شود تا توسط مخاطبین خود بیشتر دیده شوید.

اینستاگرام یکی از فضاهایی است که در کسب و کارهای آنلاین بسیار تاثیرگذار می‌باشد. بنیاد این شبکه براساس سرگرمی ساخته شده است اما امکاناتی نیز دارد که به کمک آن بتوانید به راحتی کسب و کار خود را مدیریت و آنالیز کنید. حضور پررنگ و استاندارد در اینستاگرام و اجرای استراتژی‌های لازم در اینستاگرام مارکتینگ، فروش و سود را چند برابر خواهد کرد.

جذب مخاطب و تبدیل او به مشتری

مرحله بعدی برای راه اندازی کسب و کار آنلاین، جذب مشتری و تبدیل او به مشتری وفادار است. شاید بپرسید اصول جذب مخاطب در کسب و کار اینترنتی چیست. در ادامه قصد داریم درمورد این موضوع بیشتر توضیح دهیم.

راه‌های زیادی وجود دارد که با استفاده از  آن‌ها قادر خواهید بود وبسایت خود را از بین هزاران سایت به مخاطب خود نمایش دهید. همچنین در اینستاگرام صدها نفر به کسب و کار شما نیازمندند که به راحتی می‌توانید خدمات و محصولات خود را به آن‌ها عرضه کنید. تمام این کارها راحت است به شرطی که با به کارگیری اصول و استانداردها، به سمت موفقیت گام بردارید.

برای جذب مخاطب از طریق سایت، راه‌های زیادی وجود دارد. اما مهم‌ترین آن‌ها بهینه سازی سایت یا همان سئو است. منظور از سئو سایت انجام اقداماتی به منظور قرار گرفتن در نتایج برتر گوگل است. بنابراین مخاطبان پس از جستجوی عبارت متناسب با کسب و کار شما، با وبسایتتان روبرو خواهند شد. در ادامه کار باید بتوانید با ارائه محتوای جذاب و ارزشمند، حضور کاربر در وبسایت خود را طولانی مدت کنید و از طرفی تلاش داشته باشید تا مخاطب را متقاعد به خرید نمایید.

به منظور جذب مشتری از اینستاگرام نیز لازم است به تولید محتوای ارزشمند، سرگرم کننده و مفید بپردازید. بدین ترتیب مخاطب شما ابتدا به حوزه کاری شما علاقه مند خواهد شد، سپس به تدریج به وبسایت هدایت شده و با ترفندهای بازاریابی متقاعد به استفاده از خدمات یا محصولات شما می‌شود.

پیشنهاد ویژه: دوره آموزشی راه اندازی کسب و کار اینترنتی از 0 تا 100

 

برای شروع مشاغل آنلاین به چه مجوزهایی نیاز است؟

برای اینکه متوجه شوید مجوز لازم برای شروع کسب و کار اینترنتی چیست در این قسمت همراه ما باشید. لازم به ذکر است که برای شروع به فعالیت خود در اینترنت، به مجوز خاصی نیاز ندارید. اما اگر بخواهید در سایت خود درگاه پرداخت داشته باشید، دریافت نماد اعتماد، الزامی است. دریافت نماد اعتماد کار چندان پیچیده‌ای نیست. بدین منظور تنها کافی است که در محل مشخص شده ثبت نام کنید. زمانی که سایت شما شروع به فعالیت کند، از طرف مراکز مربوطه بررسی می‌شود و این نماد به شما اعطا می‌گردد.

به منظور جلوگیری از آسیب به وبسایتتان در فضای وب، از ورود مطالب توهین آمیز، سیاسی و جنسی به سایتتان خودداری کنید. پیشنهاد ما این است که تا حد ممکن پیرو قوانین کشور باشید؛ چرا که در سراسر دنیا پرداختن به چنین بحث‌هایی آسیب جدی به کسب و کارهای دیجیتال وارد می‌کند.

 

آیا بدون سرمایه هم می‌توان وارد فضای کسب و کار اینترنتی شد؟

بدون شک پاسخ این پرسش مثبت است! در شرایط اقتصادی امروزه و البته فضای حاکم بر جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا، افراد زیادی به فکر داشتن یک شغل آنلاین افتاده‌اند. اما چالش اصلی که با آن روبرو هستند، مسئله اقتصادی و تامین بودجه اولیه است. این درحالی است که اکثر افراد از این موضوع بیخبراند که برای شروع، به سرمایه کلانی نیاز ندارند و تنها کافی است هزینه مربوط به راه اندازی وبسایت را بپردازند.

لازم به ذکر است که شما می‌توانید حتی بدون پرداخت هزینه طراحی سایت نیز تجارت آنلاین خود را آغاز کنید! بعد از فیلترینگ تلگرام، اینستاگرام به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. همان طور که می‌دانید، برای ثبت نام و عضویت در این شبکه اجتماعی، نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست و شما قادر هستید بدون هیچ سرمایه‌ای تجارت خود را شروع کنید!

تنها کاری که برای موفقیت در کسب و کارهای آنلاین و به ویژه مشاغل سوشال مدیا باید انجام دهید، این است که با استراتژی هدفمند به تولید محتوای ارزشمند بپردازید. کسب و کارهایی که از این طریق شروع به کار می‌کنند، در صورت رعایت تکنیک‌های موجود، به درآمد خوبی می‌رسند که به آن‌ها مشاغل موبایلی نیز گفته می‌شود.

آیا بدون سرمایه هم می توان وارد بازار کار شد

چه کنیم که در کسب و کار دیجیتال خود شکست نخوریم؟

برخی از کسب و کارهای اینترنتی به دلایل مختلفی با شکست روبرو می‌شوند. اگر به صورت دقیق این دلایل را بررسی کنیم، درمی‌یابیم که بسیاری از آن‌ها قابل پیشگیری هستند.  چند مورد از عوامل شکست در این زمینه را در ادامه مطلب به صورت مختصر بررسی می‌کنیم.

  • ناتوانی در تعیین اهداف
  • عدم پایبندی به انجام وظایف و کم بودن صبر و تحمل
  • اشتباه در انتخاب فرصت
  • فقدان پشتیبانی و آموزش کافی

 

چگونه در شغل آنلاین موفق شویم؟

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که بارها با افرادی روبرو شده‌اید که با انگیزه بالا کسب و کار دیجیتال خود را شروع کرده‌اند، اما با شکست روبرو شده و ناامیدانه دست از ادامه فعالیت برداشته‌اند. از طرفی دیگر به غیر از افراد شکست خورده، با نمونه‌های موفق زیادی نیز روبرو شده‌اید. اصلا اهمیتی ندارد که شما چه مقدار سرمایه دارید و چند ساله هستید. اگر ایده و خدماتی که قصد ارائه آن را به مخاطبین خود دارید، به اندازه کافی جذاب و ارزشمند باشد بدون شک نصف راه موفقیت را طی کرده‌اید. در این قسمت از مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید در این زمینه خود را به موفقیت برسانید.

 

با ایده خوب شروع کنید

پشت هر کار موفقی خلاقیتی نهفته است. سعی کنید شغل اینترنتی خود را با ایده‌ای بکر و خلاقانه شروع کنید. این کار یکی از گام‌های اساسی برای رسیدن به موفقیت در این زمینه است.

از ابتدا نقشه راه خود را ترسیم کنید

مشکل بسیاری از افراد عدم برنامه ریزی در انجام کارها است. در ابتدای راه اندازی کسب و کار آنلاین، به خوبی مطالعه کنید و با دانش کافی به سراغ شروع کار بروید. دقت داشته باشید که از همان ابتدای راه برای تک تک روزهای پیش روی خود، باید برنامه‌ای مشخص داشته باشید.

ارائه محصولات و خدمات عالی

بهتر است قبل از شروع برندینگ، محصولات خود را به طور کامل ارزیابی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا با خیالی آسوده و اطمینان خاطر از کیفیت کالا، به بازاریابی و تبلیغات بپردازید. علاوه بر آنچه که ذکر شد، سایر عوامل موفقیت را در ادامه به صورت مختصر بیان خواهیم کرد.

  • از تلاش دست برندارید!
  • دیجیتال مارکتینگ را فراموش نکنید!
  • هزینه برای تبلیغات خرج اضافی نیست و باعث موفقیت شما خواهد شد.

البته که موفقیت یا عدم موفقیت شما در یک کسب و کار جدید، بستگی به دیدگاه شما نسبت به آن دارد. اگر بتوانید تا جایی که امکان دارد ایده‌های خود را رشد دهید و تلاش و صبر پیشه کنید، رسیدن به موفقیت چندان هم سخت نیست! داشتن ارتباط موثر با افراد موفق و باتجربه نیز در زمینه موفقیت شما در راه اندازی تجارت آنلاین بسیار موثر است. به یاد داشته باشید در دنیای بی انتهای اینترنت، هیچ چیزی نمی‌تواند شما را محدود کند!

9 نکته اساسی برای راه اندازی کسب و کار جدید

در ادامه با ما همراه باشید تا با 9 نکته اساسی برای راه اندازی کسب و کار جدید خود که هیچکس به شما آن ها را نخواهد گفت آشنا شوید.

1- به خوب بودن خود در کسب و کارتان باور داشته باشید ولی توجه کنید که هنوز برای برنده شدن آماده نیستید.

شما باید همیشه به دنبال پیشرفت باشید و برای راه اندازی کسب و کار خود به اندازه ی کافی وقت بذارید. همچنین شروع کسب و کارتان را با این عقیده که تمام دانش لازم را قبل از آغاز کسب کنید به تعویق نیندازید بلکه باید همیشه در حال کسب دانش باشید و با متد‌ها و شیوه‌های جدید آشنایی داشته باشید و برای رسیدن به آن جایگاهی که مد نظرتان است باید بیشتر از آن چه که اکنون می‌دانید، یاد بگیرید. مهارت‌ها و توانایی‌های که الان دارید برای شروع کار به کمکتان خواهد آمد ولی هرگز برای رسیدن به موفقیت کافی نخواهد بود.

2- اولویت اول با شماست

مراقبت شامل آموزش، هدایت، تربیت، راهنمایی و هرکاری که برای رهبری کردن لازم است میشود. شما تا وقتی که از خودتان مراقبت نکنید از دیگران هم نمی‌توانید مراقبت کنید.

زمانی که یک کسب و کار را شروع میکنید علاوه بر این که باید بدانید انجام چه کارهایی لازم است به این نکته هم توجه داشته باشید که این کارها را باید خودتان انجام دهید و تمامشان تا پایان روز تکمیل شده باشند، همچنین برای رسیدن به اهداف خود باید اولویت بندی ای از وظایف و فعالیتان داشته باشید. این شما هستید که کسب و کارتان را مدیریت میکنید.

3- مشتری اول خودتان هستید.

با استفاده از محصول خودتان، آن‌ها را آزمایش و ارزیابی می‌کنید و به آگاهی خوبی برای این که سری دوم محصولتان چگونه باید باشند می‌رسید به علاوه اگر از محصول خودتان استفاده نکنید چرا باید دیگران از آن ها استفاده کنند. اگر می‌خواهید به موفقیت نزدیک و نزدیک‌تر شوید باید این روند را در پیش بگیرید.

4- نخستین ایده الزاما بهترین ایده نیست.

ایده‌ها فروان و ارزان هستند. اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار هستید و برای آن برنامه ریزی کرده‌اید و تصور می‌کنید که یک ایده خوب دارید با این حال معمولا اولین ایده بهترین ایده نیست. البته نمی‌خواهیم بگوییم که همیشه اینطور است.

نخستین ایده شما برای یک مطلب وبلاگ، طراحی وب سایت یا یک محصول جدید مشکلی ندارد زیرا بعد ها می‌توانید با ایده‌های بهتر آن را بهبود ببخشید. با گذشت زمان و تولید محصولات بیشتر تجربه شما هم بالاتر می‌رود و شما بهتر و بالغ‌تر خواهید شد. در کنار گذاشتن ایده‌های اولیه‌تان سعی کنید راحت باشید و بگذارید ایده‌های بهتری در ذهنتان شکل گیرد.

5- بیشتر از تصورتان باید کار کنید

این نکته به هیچ وجه نه در کسب و کار و نه در زندگی یک شوخی نیست. موفقیت زمان، تلاش، رنج کشیدن، عرق ریختن، و اشک‌های زیادی را میطلبد.

اگر هنوز کارتان را شروع نکردید، ذهن شما حول خوش گذرانی‌های خود و مسائل کم اهمیت می‌چرخد اما در واقعیت چنین چیزی وجود ندارد. روز‌های و شب‌ها و سال‌های طولانی را باید صرف کار کردن و ساختن رویا و زندگی جدیدی کنید که برایتان خوشبختی و راحتی را به ارمغان خواهد آورد.

6- بزرگترین طرفدار خودتان باشید

باید از خودتان حمایت کنید و تیم حمایتی خودتان باشد و از باورهای خود دفاع کنید. تا زمانی که از خودتان حمایت نکنید، کسی دیگر هم پیدا نمی‌شود تا از شما حمایت کند. این که کار خود را به تنهایی شروع کنید اجتناب ناپذیر است با این حال هرگز نباید از ترویج و تبلیغ خود هراسی داشته باشید.

7- عده ای را ترک کنید

بدون ترک کردن جایی نمی‌توانید به نقطه‌ای دیگر برسید و گاهی این دوستان و اطرافیان شما هستند که مانع حرکت رو به جلوی شما می‌شوند. در این سفر این که همه شما را همراهی نکنند مشکلی را برایتان به وجود نخواهد آورد. در واقع افرادی که در کنارتان می‌مانند و شما را همراهی می‌کنند دوستان واقعیتان هستند.

8- برای رسیدن به موفقیت باید چیزا هایی را کنار گذاشت.

برای تحقق رویاها و صرف زمان برای کسب و کارتان باید فداکاری کنید بعضی چیزهای اضافه را در تقویم برنامه زمانی خود حذف کنید. قطعا شما می‌توانید زمانی برای استراحت، گذراندن با خانواده و دوستان و… برنامه ریزی کنید اما اگر می‌خواهید موارد قابل حذف را به دقت بررسی کنید بهتر است تمرکز خود را روی کار‌هایی قرار دهید که باید به انجام برسند.

9-قرار نیست همه مشتری شما باشند.

در شروع کار اغلب افراد تصور می‌کنند که خدمت یا محصولی که قرار است ارائه دهند به درد همه می‌خورد در صورتی که اینطور نیست. شناختن مشتری ایده آل کسب و کار شما را تضمین می‌کند پس برای این کار باید زمان صرف کنید و یاد بگیرید که قرار نیست به همه خدمت رسانی کنید. شخص خاصی که مشکل خاصی دارد و شما می‌توانید مشکل آن را برطرف کنید بازار هدف شما است نه همه افراد.

 

یک پیشنهاد ویژه!

حال که به طور کامل دریافتید کسب و کار اینترنتی چیست و تمامی نکات پیرامون آن را متوجه شدید، می‌توانید با اطمینان خاطر درمورد شروع راه خود تصمیم بگیرید. به منظور انجام این کار تنها کافیست به سراغ یافتن ایده مورد علاقه خود بروید و به تحقیق درمورد آن بپردازید. بدون شک اجرایی کردن یک ایده بستگی به توانایی‌ها و استعدادهای شما نیز دارد. اگر با مطالعه این مقاله تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار آنلاین گرفته‌اید، می‌توانید روی کمک مجموعه حرفه‌ای رشدانا حساب کنید.

 

3.5/5 - (13 امتیاز)

 

فرزانه فانی

فارغ التحصیل کارشناسی معماری و مشغول فعالیت طراحی گرافیک و افزایش سطح مهارت خود در این زمینه هستم. رشدآموز دوره پانزدهم رشدانا بودم و به نوشتن و تولید محتوا علاقه مندم و مدتی است به عنوان کارشناس محتوا در رشدانا فعالیت می‌کنم. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده نویسندگان محتوا، تمام تلاشمو می‌کنم تا محتوا های ارزشمندی تولید کنم.

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق

Online Business Starter Guide

کسب درآمد اینترنتی و دیجیتالی با رویکرد بازار ایران

1 دیدگاه

شما نیز می توانید در تبادل نظرها شرکت کنید، دیدگاهی بنویسید یا به دیدگاه دیگران پاسخ دهید.
برای نوشتن دیدگاه اینجا را کلیک کنید

  1. رویا محمودی

    سلام واقعا کار کردن تو فضای مجازی خیلی بهتر از کارکردن تو دنیای واقعی هست چون هم راحت تو خونه ایی هم درآمدت خوبه من خودم یه فریلنسرم و بهتون پیشنهاد میکنم حتما آموزش ببنید دوره های آزادکارشو قیمتاش خیلی عالیه و پایینه من خودم اونجا آموزش دیدم کاش تو ایران این شغل جا بیوفته تا بدونید چقدر راحت میتونید از مهارت و استعدادتون با یه گوشی هوشمند درآمد کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin