مهم ترین مزایای راه اندازی کسب و کار و شغل اینترنتی


این روزها بازار سنتی التهاب زیادی را تجربه می‌کند چون اکثر فروشندگان و صاحبین کسب‌وکار در حال منتقل شدن به بازارهای آنلاین هستند و این سوال برای اغلب افراد پیش می‌آید که مزایای کسب و…

این روزها بازار سنتی التهاب زیادی را تجربه می‌کند چون اکثر فروشندگان و صاحبین کسب‌وکار در حال منتقل شدن به بازارهای آنلاین هستند و این سوال برای اغلب افراد پیش می‌آید که مزایای کسب و کار اینترنتی چیست؟ شاید این سوال در ذهن شما هم شکل گرفته باشد و برای آن جواب درستی پیدا نکرده باشید. پس اگر از صاحبین مشاغل خانگی و کسب‌وکارهای سنتی هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با رشدانا همراه شوید. احتمالا در انتها نظرتان نسبت به دنیای تجارت آنلاین تغییر می‌کند و برای ورود به آن دست به کار می‌شوید.

The Advantage of Online Businesses

کسب و کار آنلاین

قبل از بررسی مزایای کسب و کار اینترنتی یا (Benefits Of Online Business)، باید محدوده کسب‌وکارهای آنلاین را تعیین کنیم؛ به عبارت دیگر، چه کسب‌وکارهایی آنلاین هستند؟ تجارت الکترونیک، یک نسخه خاص و منحصر به فرد از بازار فروش است که هر نوع مبادله کالا یا خدمات به شکل آنلاین و برخط انجام می‌شود. همه چیز در این بازار به فروش می‌رسد؛ انواع کالا و خدمات مختلف. این روزها در تمام شبکه‌های تلویزیونی و اینترنتی، خدماتی مانند انتقال پول، خرید بلیط قطار یا هواپیما و محصولاتی مانند خشکبار یا لبنیات سنتی را می‌بینید.

در تجارت الکترونیک، هیچ محدودیت زمانی و مکانی برای اتصال فروشنده و خریدار به یکدیگر وجود ندارد. بر همین اساس، شکل‌گیری مبادلات کالا و خدمت با پول و سرمایه در این بازار صورت گرفته است. مرزهای کسب‌وکارهای آنلاین نسبت به انواع سنتی بسیار گسترده‌تر هستند و هیچ نهایتی برای فروش قابل تصور نیست. بنابراین، در هر زمان و مکان تنها به شرط اتصال به اینترنت می‌توانید محصول یا خدمت خود را بفروشید یا بخرید.

چنین بازارهایی به قدری قدرتمند و اثرگذار هستند که تصور آینده‌ای که به طور کامل بازارهای سنتی توسط بازارهای آنلاین تصرف شده باشند، دور از ذهن نیست. همین حالا هم تغییرات پیش‌بینی نشده مانند قطعی اینترنت می‌تواند به راحتی روی شرایط اقتصادی و وضعیت درآمد قشر کثیری از جامعه اثرگذار باشد. بنابراین، حالا که می‌دانیم بازارهای آنلاین و فروش اینترنتی دقیقا چیست می‌توانیم به بررسی مزایای چنین بازارهایی بپردازیم. از نظر شما، مزایای ورود به دنیای کسب‌وکار آنلاین چه می‌تواند باشد؟

مزایای کسب و کار اینترنتی چیست؟

ورود به هر دنیای ناشناخته‌ای ابتدا کمی سخت به نظر می‌رسد. احتمالا اگر 15 سال پیش به مردم می‌گفتید روزی خواهد رسید که شما می‌توانید ماهی تون تازه از بندرعباس خریداری و درب منزل در کرمان تحویل بگیرید یا سرشیر تازه را از مراتع سرسبز تالش خریداری و درب منزل در مشهد تحویل بگیرید، کمی خنده‌دار به نظر می‌رسید اما حالا این موضوع کاملا واقعی است.

این اتفاق به کمک بازارهای اجتماعی مانند باسلام و بسیاری بازارهای آنلاین دیگر به راحتی و با تامین کامل امنیت پول و کالا مهیا شده است. در این بخش می‌خواهیم به مزایای حضور در بازارهای اینترنتی و نحوه تاثیر آن‌ها بر رونق تجاری نگاهی بیندازیم. تعدادی از مزایای کسب و کار اینترنتی عبارتند از:

اجرایی کردن ایده های ذهنی

هر محصولی و هر خدمتی با هر نوع تبلیغی البته در چهارچوب هنجارهای اجتماعی در دنیای آنلاین قابل فروش و عرضه است. محصولات تازه باغ و مزرعه خود را در اختیار مشتریان خاص قرار دهید. اگر تولیدکننده صنایع دستی هستید، محصولات خود را به راحتی بفروشید و اگر آرایشگر هستید به کمک بازارهای خدمات آنلاین از هنر دستان توانمند خود امرار معاش کنید. در دنیای اینترنت، هیچ ایده‌ای روی زمین نمی‌ماند!

 

حتما بخوانید: اعتبار سنجی ایده چیست؟ چطور ایده‌ خود را اعتبارسنجی کنیم؟

 

سرعت بالا، عدم نیاز به حضور فیزیکی و انعطاف پذیری

یکی از مهم ترین مزایای این نوع کسب و کار ، سرعت بالای راه اندازی کسب و کار در فضای اینترنت نسبت به فضای فیزیکی می باشد. شما پس از بررسی ایده، با ایجاد یک وبسایت می توانید کسب و کار خود را شروع کنید.

عدم نیاز به حضور فیزیکی در شرکت یا دفتر کار، از دیگر مزایای کسب درآمد از اینترنت می باشد. شما تنها با داشتن ابزار هوشمند و اتصال به اینترنت میتوانید کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید. در حال حاضر کسب و کارهای فراوانی در منزل فعالیت می کنند و برای توسعه کار خود از نیروهای دورکار کمک می گیرند.

انعطاف پذیری در کسب و کار اینترنتی نیز بیانگر یکی دیگر از مزایای کسب درآمد از اینترنت می باشد. شما برای اعمال تغییرات در روند کار اینترنتی خود، نیاز به صرف هزینه و زمان بسیار کمتری نسبت به کسب و کار فیزیکی دارید. بعنوان مثال تغییرات در وبسایت، نحوه بازاریابی و … مانع از کسب درآمد شما نخواهد شد.

سرعت بالا، عدم نیاز به حضور فیزیکی و انعطاف پذیری

ارتباط با مخاطبان بدون محدودیت مکانی و زمانی

می‌خواهید نظر مشتریان خارجی را به سمت محصولات خود جلب کنید؟ این کار به راحتی امکان‌پذیر است! با هر مشتری و خریداری از هر کجای جهان بدون محدودیت زمانی و مکانی ارتباط بگیرید و محصولات خود را به آن‌ها عرضه کنید. این مسئله تنها محدود به محصولات نمی شود؛ بسیاری از خدمات مانند ترجمه و برنامه‌نویسی هم در همین قالب قرار می‌گیرند. در کسب و کارهای اینترنتی، مخاطبان بیشتری قادر به دیدن خدمات و محصولات شما هستند. بنابراین شما بازار هدف گستره تری را پیش رو خواهید داشت. در این فضای کسب و کار، با صرف کمترین هزینه و یا حتی بصورت رایگان می توانید اقدام به بازاریابی ، تبلیغات و جذب مشتری نمایید.

خودتان رئیس هستید

شما تعیین می‌کنید چه محصول و خدمتی با چه نرخی و به چه کسی فروخته شود. مزایای کسب‌وکار شما به طور کامل برای شخص شماست و واسطه‌ای در کار نیست. این استقلال در مسیر حرفه‌ای یکی از آرزوهای هر تولیدکننده است. با ورود به دنیای اینترنت و راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی، رسیدن به استلال فردی دیگر یک رویا و آرزو نیست. در این روش، شما میتوانید کارفرمای خود یا آزادکار(فریلنسر) برای کارفرمای دیگری باشید. این نکته حائز اهمیت است که حتی در صورت انتخاب شغل فریلنسری، باز هم خودتان انتخاب کننده پروژه خواهید بود.

دیده شدن توسط صاحبان کسب و کارها

کسب در آمد در اینترنت، این فرصت را به شما می دهد که توسط سرمایه گذاران و صاحبان دیگر کسب و کارها دیده شوید و در صورت ارائه کیفیت مناسب، گزینه خوبی برای سرمایه گذاری و همکاری خواهید بود.

 

پیشنهاد ویژه: دوره آموزشی راه اندازی کسب و کار اینترنتی از 0 تا 100

 

ارتباطات گسترده و استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل آنلاین

ارتباطات گسترده با مخاطبان از دیگر مزایای کسب و کارهای اینترنتی می باشد. با استفاده از روش ها و ابزارهای CRM، شما می توانید ارتباطات گسترده تری با مخاطبان و مشتریان خود داشته باشید، که این امر نهایتا به رضایت مندی مشتری و فروش بیشتر شما منجر خواهد شد. همچنین در کسب و کار اینترنتی، شما با استفاده از ابزارهای تحلیلی آنلاین، می توانید بازخورد دقیقی از عملکرد خود در بازار اینترنتی بدست آورده و روند کسب و کار خود را اصلاح نمایید.

ارتباطات گسترده و استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل آنلاین

از دیگر مزایای کسب و کار اینترنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فروش محصول به شیوه‌های مختلف
  • دورکاری و کار از منزل به واسطه اینترنت
  • کار به شکل تمام وقت یا پاره وقت
  • عدم نیاز به سرمایه اولیه
  • عدم نیاز به داشتن مجوزهای خاص
  • وجود فرایندها و اتوماسیون های خودکار

و …

نکته مهم دیگری که در کسب درآمد از اینترنت وجود دارد این است که لزوما نیاز به راه اندازی وبسایت نمی باشد. بلکه با استفاده از کانال های تلگرام و پیج های اینستاگرام نیز می توان کسب درآمد نمود. البته اهمیت وبسایت در اعتمادسازی و کسب درآمدهای میلیونی در فضای کسب و کار اینترنتی غیرقابل انکار می باشد.

جمع بندی نهایی

در این مقاله درباره مزایای کسب و کار اینترنتی صحبت کردیم. ورود به دنیای بازاریابی دیجیتال و فروش آنلاین شاید در ابتدا کمی سخت و چالش‌برانگیز به نظر برسد اما شما هم می‌توانید مشتریان خود را داشته باشید و فروش مستقل را تجربه کنید. برای ورود به دنیای آنلاین و فروش مستقل همین امروز اقدام کنید.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. حال که از مزایای کسب و کار آنلاین مطلع شدید، به نظر شما شروع به کار در این فضا چه معایبی دارد؟ نظرات خوبتان را با ما مطرح کنید.

صفیه محمدزاده

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق

Online Business Starter Guide

کسب درآمد اینترنتی و دیجیتالی با رویکرد بازار ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin