آموزش سئو در مشهد


تعریف اصلی سئو چیست ؟ سئو (SEO) که از کلمه Search Engine Optimization گرفته شده است. یعنی بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو میباشد ؛ درواقع شما با استفاده از اصول سئو،…

تعریف اصلی سئو چیست ؟

سئو (SEO) که از کلمه Search Engine Optimization گرفته شده است. یعنی بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو میباشد ؛ درواقع شما با استفاده از اصول سئو، سایت خود را مطابق استاندارد  و الگوریتم های گوگل بهینه میکنید تا مشتریان از طریق موتورهای جستجو مثل گوگل وب سایت مورد شما را شناسایی کنند.

سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام می دهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم. بدین جهت آموزش سئو در بالابردن جایگاه و ارزش سایت شما نقش مهمی دارد و توصیه میشود مدیران وبسایت ها آموزش سئو و بکارگیری آن را جدی بگیرند.

سئو (seo)

سئو (seo)

سئو قسمت مهمی از دیجیتال مارکتینگ می باشد و هرکس که اهمیت موتورهای جستجو را می داند به تاثیر سئو در دیجیتال مارکتینگ پی می برد.

برا مطالعه بیشتر اینجا رو کلیک کنید :

همچنین برای آشنایی بیشتر با مباحث دیجیتال مارکتینگ روی کلمات زیر کلیک کنید :

 

اهداف سئو چیست ؟

1-تاثیر بسیار زیاد در بازدید وب سایت

2-افزایش ترافیک سایت

3-تاثیر در برندینگ

4-بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجوگر

5-افزایش میزان فروش محصولات

تکنیک های سئو

سئو کلاه سفید :

روش هایی که با قوانین گوگل کاملا تطبیق دارند و درواقع به روش های درست و خوب گفته می شود.

سئو کلاه سیاه :

روش هایی که با قوانین گوگل اصلا تطبیق ندارند و درواقع به روش های بد سئو گفته می شود و خطر جریمه شدن از طریق گوگل را دارند.

سئو کلاه خاکستری : این روش ترکیبی از دو روش ذکر شده است.

تکنیک‌های مهم و اصلی سئو :

محتوا خیلی خیلی مهم است.

در واقع محتوا شاه است. محتوای تک و با کیفیت، بهترین راه برای جذب مخاطب از طریق گوگل است؛ ولی اگر ساختار سایت شما از نظر سئو بهینه نشده باشد و همین طور محتوا هم سئو شده نوشته نشود، نمی‌تواند درافزایش بازدید تاثیرگذار باشد.

نکته دیگر اینکه محتوا نباید فقط محدود به مقالات آموزشی باشد. همه بخش‌های سایت باید مطالب مناسب داشته باشد. معرفی محصولات، صفحه‌های درباره ما، تماس با ما و غیره هم باید متن‌های خلاصه و مفید داشته باشد تا کاربر بتواند اطلاعات مفیدی را به دست بیاورد.

درک کلمات کلیدی

با اینکه کلمات کلیدی دیگر مانند گذشته در گوگل اهمیت ندارد؛ اما کاربران با کلمات و عبارت در گوگل به جستجو می‌پردازند. پس در ساختار سئو و نوشتن محتوا به کلمات کلیدی و جایگاه آن‌ها دقت کنید. برای هر سایت کلمات کلیدی زیادی وجود دارد؛ اما بر روی آن‌هایی تمرکز کنید که بیشترین جستجو را در گوگل را دارند.

خودتان را جای کاربرسایت بگذارید

اول از همه، کاربران خود را بشناسید. ویژگی‌هایی آن‌ها را بررسی کنید و تا به اطلاعات آماری درستی دست پیدا کنید. خود را جای آن‌ها بگذارید و براساس نیاز کاربرها سایت خود را طراحی کرده و محتوا تولید کنید.

عنوان را جدی بگیرید

کاربران دیگر بر روی عناوین تکراری کلیک نخواهند کرد؛ حتی اگر نکات جدیدی در متن نوشته شده باشد. عنوان کلیشه ای انتخاب نکنید.دروغ ننویسید. کاربر با عنوان وارد سایت شما می‌شود و اگر هیچ تناسبی با متن مشاهده نکند، سریع سایت را ترک می‌کند و این می‌تواند آسیب جدی به سایت شما بزند.

ایجاد لینک‌های داخلی و خارجی

لینک‌های داخلی و خارجی، تاثیر زیادی در افزایش سئو سایت در کمترین زمان است. کاربر وقتی وارد سایت شما می‌شود، باید او را با ایجاد لینک‌های داخلی به دیگر صفحات مرتبط هدایت کنید، به این صورت هم او بیشتر در سایت شما می ماند و دیگر مطالب و محصولات را مشاهده کند و هم اینکه سئو سایت شما را بهبود خواهد داد.

لینک‌های خارجی یعنی همان لینک‌هایی که کاربر از دیگر صفحات به سایت شما هدایت می‌کند. شبکه‌های اجتماعی بهترین گزینه برای ایجاد لینک خارجی به سایت است. این نکته را در نظر بگیرید که کاربر را به صفحه اصلی سایت نفرستید، بلکه به صفحه‌های پربازدید و اصلی که مرتبط با مطلب نوشته شده در شبکه‌های اجتماعی است، هدایت کنید.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

هر یک از شبکه‌های اجتماعی استراتژی مخصوصی دارد و هر بیزینسی باید در یک شبکه اجتماعی فعالیت کند. البته توصیه می‌شود که تمامی کسب وکارها در چهار شبکه فیس بوک، اینستاگرام، گوگل پلاس، توییتر و لینکدین فعالیت کنند؛ زیرا دریافت هر بک لینک از این شبکه‌ها ارزش بسیاری در سئو سایت دارد. اما فقط یک شبکه است که برای هر کسب وکاری مناسب تر می باشد و بهتر است تمرکز بیشتری روی آن قرار دهد.

متا تگ

متا تگ‌ها را ابزار معرفی صفحه شما به گوگل در جستجو هستند، به عبارتی دیگر متا تگ‌ها شناسنامه هر صفحه هستند که در آن عنوان، کلمات کلیدی و توضیحات نوشته می‌شود. امروزه مهم‌ترین متاتگ، متاتگ توضیحات است. شما دراین متاتگ، خلاصه‌ای از مطلب نوشته در حداکثر 500 کلمه بیان خواهید کرد و از مهم‌ترین ابزارهای گوگل برای رتبه دهی و نمایش سایت در صفحه نمایش جستجو است؛ حتی خود کاربران هم با خواندن این قسمت و مرتبط دانستن آن با موضوع جستجو وارد سایت می‌شوند.

بهینه سازی عکس‌ها

سرعت سایت عامل مهمی برای رتبه دهی در گوگل است. عوامل زمتعددی  بر افزایش و کاهش سرعت سایت اثرگذار است؛ اما مهم‌ترین آن بهینه سازی عکس است. هرچه حجم عکس‌ها بیشتر باشد، سرعت بارگذاری و بالا آمدن صفحه بیشتر خواهد شد.

تا جایی که مقدور است حجم عکس‌ها را کاهش دهید. و از فرمت  jpeg استفاده کنید.از فلش و عکس‌های متحرک استفاده نکنید، چون توسط مرورگرها هم دیگر پشتیبانی نمی‌شود.

برای رسیدن به سئوی مناسب، ابزار هایی نیز ارائه شده اند که به افراد در مدیریت وب سایت و همین طور بررسی سئو و افزایش سئو وب سایت کمک می کنند که  اگر برخی از این سرویس ها را نام ببریم می توانیم به نمونه های زیر اشاره کنیم:

Google Webmaster

Google Analytics

Google AdWords

برای آشنایی بیشتر با این موضوعات می توانید در کلاس های آموزش سئو  که در مشهد برگزار می شود در مرکز کلاس های آموزشی رشدانا شرکت کنید برای ثبت نام و یا رزرو کلاس ها اینجا کلیک کنید.

امروزه داشتن کسب و کار اینترنتی برای همه مشاغل یک امر ضروری ست چرا که ما در دورانی زندگی می کنیم که مردم مشغله های زیادی دارند و بیشتر وقت خود را در اینترنت سپری می کنند و به دنبال حتی به دنبال کسب دانش و مهارت و خرید راحت تر و سریع تر از طریق اینترنت هستند .

اما تنها استراتژی که باعث می شود بعضی کسب و کار ها رشد صعودی در اینترنت داشته باشند  و بسیاری دیگر نتوانند دیده شوند استفاده درست و اصولی از تکنیک های بازاریابی اینترنتی است، بازاریابی اینترنتی شیوه های گوناگونی دارد ولی صرفا استفاده از یک مورد به بهبود و رشد کسب و کار شما کمک نخواهد کرد و باید از همه موارد به درستی و در کنار هم استفاده شود .

بازاریابی محتوایی برای سئو و بهینه سازی سایت

تولید محتوا اصلی ترین راه برای معرفی کسب و کار تان به مخاطبان است که می تواند شامل: محتوای متنی ، تصویری ، ویدیویی و صوتی باشد که هر کدام از انواع محتوا را که می خواهید تولید کنید باید مطمئن باشید که به اندازه کافی برای مخاطبان تان جذاب باشد که وقت خودش را صرف مطالعه یا دیدن محتوا شما کند .

سعی کنید محتوا هایی تخصصی و جذاب در حوضه کسب و کارتان تولید کنید تا مخاطب بتواند به شما اعتماد کند ، با جلب رضایت و اطمینان مخاطب می توانید به راحتی محصولات یا خدمات خود را بفروش برسانید ، حتی با تولید محتوای خوب و مناسب به برند سازی و یا قوی تر کردن برندتان کمک کنید .

یکی از انواع محتوا که امروزه خیلی مورد توجه مخاطبان است و علاقه زیادی به آن پیدا کرده اند محتوای ویدیویی است . ( بازاریابی ویدیویی از انواع دیگر بازاریابی دیجیتال است )

سئو مهم ترین بخش محتوا

تولید یک محتوای خوب برای وبسایت تان کافی نیست بلکه یک محتوای خوب و سئو شده می تواند شما را در صفحه اول گوگل نگه دارد تا افراد بیشتری بتوانند با شما و کسب و کارتان آشنا شوند .

سئو با درنظر گرفتن کلیدواژه مناسب برای هر محتوا و دادن لینک های داخلی و خارجی باعث بهبود رتبه شما در موتور های جست و جو و صفحات نتایج گوگل می شود ، اما از آنجایی که الگوریتم گوگل هر چند وقت یک بار تغییر می کند پس یک سئو کار باید به صورت مداوم خود را اپدیت کند چرا که با عوض شدن پارامتر های کنونی و جایگزین شدن پارامتر های جدید ممکن است رتبه سایت شما در گوگل پایین تر برود برای بیشتر شدن رتبه سایت تان به یک سئو قوی نیاز دارید . ( یکی از روش های فروش ایترنتی بازاریابی موتور های جست و جو است ، یک سایت با طراحی عالی و سئو خوب بازاریابی بالایی با استفاده از  موتور های جست و جو خواهد داشت .)

در الگوریتم جدید گوگل میزان تعاملات مخاطبانتان با شبکه های اجتماعی تان هم بررسی می شود پس بهتر است علاوه بر تولد محتوای خوب برای سایتان به محتوا های شبکه های اجتماعی تان هن توجه داشته باشید .

نقش شبکه های اجتماعی در سئو

چند سالی است که شبکه های مجازی فضای خوب و مناسبی را برای معرفی و رشد بیشتر کسب و کار های اینترنتی و غیر اینترنتی فراهم کرده اند ، اما محتوی مناسب برای این شبکه ها هم قوانین خاص خود را دارد ، داشتن قالب زیبا و متناسب با کسب و کارتان و تولید محتوا های جدید و جذاب و سرگرم کننده می تواند دنبال کنندگانی فعال و ارزشمندی برای شما فراهم اورد.

همان طور که همه ما می دانیم اینستاگرام از پرمخاطب ترین و سرگرم کننده ترین شبکه های مجازی حال حاضر است با در نظر گرفتن الگوریتم های این شبکه که در سال چند بار تغییر می باشد می توان عملکرد مناسب تر و بهینه تری در این شبکه داشت علاوه بر اینستاگرام سعی کنید در شبکه های مجازی دیگر مثل یوتیوب هم فعال باشید.

مدیر سایت

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره جامع آموزش سئو SEO و بهینه سازی سایت

SEO Specialist Course

سایت خود یا مشتریانتان را هدفمند به صدر گوگل برسانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin