15 ایده خفن و پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی


این روزها کسب و کارهای اینترنتی یکی از فعالیت‌هایی است که بسیاری از افراد به سراغ آن می‌روند. یکی از چالش‌هایی که علاقمندان به مشاغل آنلاین در ابتدای کار با آن روبرو می‌شوند، یافتن ایده…

این روزها کسب و کارهای اینترنتی یکی از فعالیت‌هایی است که بسیاری از افراد به سراغ آن می‌روند. یکی از چالش‌هایی که علاقمندان به مشاغل آنلاین در ابتدای کار با آن روبرو می‌شوند، یافتن ایده برای آغاز کار است. پیدا کردن ایده برای کسب و کار اینترنتی ممکن است برای هرکسی دشوار به نظر برسد، اما اگر با آگاهی و شناخت این کار صورت بگیرد، نه تنها دشوار نیست بلکه بسیار دلپذیر نیز خواهد بود. اگر شما نیز برای شروع کسب و کار خود به دنبال ایده پولساز هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با رشدانا همراه باشید تا ایده‌های جذاب این مطلب را از دست ندهید.

 

چرا کسب و کار اینترنتی؟!

اگر در ابتدای راه  کسب و کار اینترنتی و مشاغل آنلاین هستید، احتمالا با افرادی روبرو شده‌اید که قصد دارند شما را از انجام آن منصرف کنند! حال اگر به دنبال دلایل متقاعد کننده‌ای هستید که شما را دلگرم به شروع راه کنند، این قسمت از مطلب را حتما مطالعه کنید! چند مورد از دلایلی که هرکس را متقاعد به داشتن یک شغل اینترنتی می‌کند، به شرح زیر است:

  • با کمترین سرمایه، صاحب کسب و کار اینترنتی شوید.
  • بازدهی سریع و سوددهی آسان
  • با راه اندازی کسب و کار اینترنتی درآمد همیشگی خود را داشته باشید.
  • بدون محدودیت زمانی و مکانی ماشین پولساز خود را بسازید
  • به جامعه هدف بی انتها دسترسی داشته باشید
  • کسب توانایی آنالیز کسب و کار
  • امکان بازاریابی به روش‌های مختلف و ارتقا کسب و کار خود
  • ریسک پایین

 

معرفی 15 ایده برای کسب و کار اینترنتی

در ادامه 10 مورد از پرطرفدارترین ایده‌ها برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی را به شما معرفی می‌کنیم. کسب و کارهای زیادی مشابه مواردی که در ادامه ذکر می‌کنیم، وجود دارد و ممکن است تصور کنید که بازار کار اشباع شده است. اما اگر بتوانید هریک از این ایده‌ها را با استفاده از خلاقیت خود به روزرسانی نمایید، می‌توانید به شیوه خود پیشرفت کنید.

واسطه اینترنتی

یکی از روش‌هایی که به منظور کسب و کار اینترنتی بسیار به آن پرداخته می‌شود، واسطه گری است. این ایده برای افرادی بسیار کارآمد است که سرمایه زیادی برای شروع و خرید محصول ندارند. منظور از واسطه گری، شغلی است که در سایت یا شبکه‌های مجازی به فروش محصولات سایر شرکت‌ها و مجموعه‌ها بپردازید و در مقابل دستمزد دریافت کنید.

 

برند خودتان را بفروشید

یکی دیگر از ایده‌های پرطرفدار برای پرداختن به کسب و کار اینترنتی، برندسازی در فضای مجازی است. به یاد داشته باشید که به منظور برندسازی لازم نیست کار عجیبی انجام دهید، بلکه با استفاده از مهارتی که دارید و البته افزودن چاشنی خلاقیت، می‌توانید برای خود یک برند معروف داشته باشید.

 

حتما بخوانید: برندینگ چیست و چه تاثیری روی کار و فعالیت شما دارد؟

 

ساخت برنامه‌های کاربردی

از آنجایی که اکثر افراد دارای تلفن‌های هوشمند هستند، نیاز به برنامه‌های کاربردی و متنوع افزایش پیدا کرده است. هر روزه افراد زیادی برای یافتن برنامه‌های موردنظر خود به سراغ اپلیکیشن‌ کافه بازار و امثال آن می‌روند. اگر توانایی و مهارت لازم در طراحی برنامه‌های کاربردی را دارید، ساخت بازی‎های موبایلی و سایر اپلیکیشن‌ها، می‌تواند شما را به درآمد بالایی برساند.

 

خرید و فروش دامنه

یکی از جذاب ترین ایده هایی که می‌توانید برای کسب و کار اینترنتی و شغل اینترنتی خود داشته باشید، دلالی دامنه است؛ شاید عجیب به نظر برسد اما افراد زیادی هستند که به وسیله خرید و فروش دامنه به درآمدهای خوبی رسیده‌اند! شما می‌توانید با قیمت‍‌های مصوب و یا ارزان‌تر، یک دامنه را بخرید و دوباره آن را به قیمتی بالاتر با کسانی که به دنبال آن دامنه هستند، بفروشید. یک راه ایده آل برای یافتن نام‌های پرطرفدار برای دامنه‌ها، این است که به بررسی نام‌های منقضی شده و خرید آن‌ها بپردازید.

 

ایجاد فروشگاه تجارت الکترونیک

داشتن یک فروشگاه آنلاین جزو آن دسته از کارهای اینترنتی پردرآمد است. البته در ابتدای راه نباید انتظار درآمد بالایی داشته باشید! رسیدن به درآمدهای بالا از فروشگاه‌های اینترنتی، نیازمند به کار بردن تکنیک‌های مختلف بازاریابی و کسب اعتماد جامعه هدفتان است.

 

پیشنهاد ویژه: آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی از 0 تا 100

 

مشاوره رسانه‌های اجتماعی

شرکت‌های بزرگ و مجموعه‌های پر جمعیت، توانایی استخدام فردی برای هماهنگی امور و رسیدگی به حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی خود را دارند. اما معمولا کسب و کارهای کوچک و نوپا مدیریت کسب و کارشان را، خود به عهده می‌گیرند. اما از آنجایی که برای مدیریت یک کسب و کار هرچند کوچک نیز کارهای زیادی وجود دارد، اکثر افراد از رسیدگی به شبکه‌های اجتماعی غافل می‌شوند.

چنانچه مهارت و اطلاعات کافی در زمینه رسانه‌های اجتماعی را دارید، می‌توانید به عنوان مشاور مسیر درست رسیدن به موفقیت را در اختیار این دسته از مشاغل قرار دهید چرا که این می‌تواند ایده مناسبی برای کسب و کار اینترنتی و شغل اینترنتی شما باشد.

 

وبلاگ نویس متخصص

یکی دیگر از 10 ایده برای کسب و کار اینترنتی، وبلاگ نویسی است. برای پرداختن به این کار، نیاز به سرمایه زیادی ندارید و کافی است به نوشتن علاقه داشته باشید. شما می‌توانید درباره موضوعات مورد علاقتان به سبک و سیاق خود تولید محتوا کنید و آن‌ها را در سایتتان بارگذاری نمایید. پس از مدتی که محتواهای جذاب و با کیفیت تولید کردید و ترافیک سایت افرایش یافت، می‌توانید با پذیرفتن تبلیغ سایر سایت‌ها به درآمد برسید.

 

خلق تم های وردپرس

امروزه افراد زیادی به دلایل مختلف تمایل دارند تا برای خود وبسایت داشته باشند. با افزایش تعداد وبسایت‌ها و به خصوص روی آوردن کاربران به سایت‌های وردپرس، طراحی تم‌های جذاب و خلاقانه و فروش آن‌ها، می‌تواند ایده پولسازی برای کسب درآمد از اینترنت باشد. برای پرداختن به این کار کافیست مهارت طراحی وبسایت و کدنویسی را داشته باشید.

 

پیشنهاد ویژه: آموزش طراحی قالب وردپرس

 

داد و ستد سهام و فارکس

از دیگر ایده‌های خفن برای شروع یک کسب و کار اینترنتی، که سود بسیاری را نصیب فعالانش خواهد کرد بورس است. به طور میانگین، بورس هر کشوری  باید سالانه 10 تا 30 درصدر سوددهی داشته باشد، حتی در بدترین شرایط.

اگر در مورد فارکس نیز اطلاعات چندانی ندارید، باید بگوییم که فارکس (FOREX) مخفف عبارت Foreign Exchange و به معنای تبادل ارزهای خارجی است. فارکس دقیقا چه کاری انجام می‌دهد و چگونه می‌توانید از طریق آن به سود برسید؟ طی سال های گذشته و پس از ایجاد بازار بورس، بازارهایی مانند CFD، بازارهای آتی و فارکس نیز بوجود امدند که تمام آن ها، امروزه تحت عنوان فارکس شناخته می‌شوند.

در فارکس، شما می‌توانید به دادوستد انواع ارزهای خارجی بپردازید و بهتر است بدانید که معاملات فارکس، به شکل جفت ارزها انجام می‌شود؛ به این صورت که همزمان با خرید یک ارز، ارز دیگری را می‌فروشید. با این وصف، شما دائما در حال آربیتراژ هستید و سرمایه‌تان نیز در گردش خواهد بود. درست است که به عقیده بسیاری از افراد، سرمایه گذاری در بازارهای غیرقابل پیش بینی ریسک بالایی دارد، اما اگر با مبالغ پایین شروع کنید و به مرور زمان به تکمیل اطلاعات خود بپردازید و در این کار متخصص شوید، مطمئن باشید که این بازار می‌تواند سرمایه شما را چندین برابر کند.

 

تولید محتوا کنید

و اما آخرین ایده ای که برای داشتن شغل اینترنتی به شما پیشنهاد می‌کنیم، تولید محتوای متنی در فضای دیجیتال است. اگر به نویسندگی علاقمند هستید اما توانایی و فرصت مدیریت یک وبلاگ را ندارید، می‌توانید به تولید محتوا برای سایر سایت‌ها بپردازید. این یکی از مناسب ترین کارهایی است که می‌توانید در فضای وب انجام دهید و درآمد خوبی کسب کنید و جالب است بدانید کسب و کار های زیادی در صدد استخدام کارشناس تولید محتوا هستند.

 

حتما بخوانید: تولید کننده محتوا کیست و چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

 

تبلیغ نویسی (Copywriting)

می‌توان گفت که تبلیغ نویسی نیز از انواع تولید محتوای متنی محسوب می‌شود و هدف آن، توجه بر تولید محتوای جذاب راجع به یک محصول یا خدمات خاص است. مثلا نوشتن راجع به یک کفش اسپورت که ضمن بازگو کردن ویژگی‌های منحصر به فرد آن، بتواند مخاطب را نسبت به خرید چنین کفشی ترغیب کند.

البته بسیار مهم است که ویژگی های محصول را چگونه و با چه میزان از خلاقیت بیان کنید. مثلا کوکاکولا از چنین جمله ساده‌ای برای تبلیغ محصولاتش استفاده می‌کند: “درب قوطی را باز کن تا سرحال شی” اگر چه کپی رایتینگ، امروزه جزء مشاغل پردرآمد محسوب می‌شود آما بهتر است اگر به تازگی فعالیت خود را در این حرفه آغاز کرده‌اید، در کنار کپی رایتینگ، به تولید محتوا نیز مشغول باشید.

زیرا، شرکت‌ها و برندهای مختلف، اصولا کپی رایترهای حرفه‌ای و با تجربه را برای تبلیغات خود استخدام می‌کنند و تا زمانی که در این حوزه کاری ناشناخته باشید، پروژه‌های تبلیغ نویسی کمتری خواهید داشت، بنابراین از بازار پرمتقاضی تولید محتوا تا زمان حرفه ای شدن‌تان غافل نشوید.

 

پیشنهاد ویژه: آموزش کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی حرفه‌ای

 

یوتیوبر شدن

قطعا با روند کار در اینستاگرام آشنا هستید، عده زیادی از افراد با تولید فرمت‌های مختلفی از محتوا همچون ویدئو، تصاویر، محتوای فان، تبلیغ محصولات سایر برندها و… در اینستاگرام توانسته‌اند به درآمد برسند. در یوتیوب که یک شبکه اجتماعی ویدئو محور محسوب می‌شود نیز چنین پتانسیلی برای کسب درآمد وجود دارد.

کافی است ابتدا کار کردن در یوتیوب را یاد بگیرید، سپس با انتشار محتوای ویدئویی در حوزه‌ای مشخص مانند آموزش زبان کره‌ای مخاطبین خود را جذب کنید. هنگامی که توانستید مخاطبین خود را به عدد قابل توجهی برسانید، سایر برندها به شما تقاضای انتشار تبلیغات محصول خود را خواهند داد و از این طریق، به کسب درآمد خواهید رسید.

 

همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

این روزها که رقابت تنگاتنگی میان محصولات در بازار وجود دارد؛ کسب و کارها برای فروش بیشتر و جذب حداکثری مشتری از مسیرها و کانال‌های مختلفی استفاده می‌کنند. یکی از این کانال‌های پربازده نیز همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ می‌باشد.

در این روش، کاری که شما قرار است انجام دهید صرفا فروش اینترنتی محصول می‌باشد، پس دریافت وجه و ارسال محصول برعهده شما نخواهد بود و خود تولیدکننده مبادرت به انجام چنین کاری می‌کند. مثال واضح همکاری در فروش، وب سایت دیجی کالا است که در آن، محصولاتی که سایر برندها تولید می‌کنند به فروش می‎رسد و در مقابل، میزان مشخصی از مبلغ فروش به عنوان پورسانت به دیجی کالا تعلق می‌گیرد.

دقت کنید که دیجی کالا هیچ نوع محصولی را خودش تولید نمی‌کند بلکه بستری را فراهم آورده که توسط کارهایی همچون تولید محتوا، جذب مخاطب و سپس ترغیب مخاطب به خرید؛ محصولات تولیدی سایر شرکت‌ها را به  فروش می‌رساند. توصیه می‌کنیم اگر به این حوزه کاری علاقمند هستید ابتدا بر روی یک محصول با کیفیت در بازار متمرکز شوید تا بتوانید در سطح اینترنت و سوشال مدیا، آن را معرفی کرده و بفروشید؛ سپس کار خود را به چند محصول توسعه دهید.

 

حتما بخوانید: اهمیت افیلیت مارکتینگ و کاربرد آن

 

تامین امنیت سایت و شبکه های اجتماعی

بستر اینترنت را به مثابه شهری در نظری بگیرید که مملو از فروشگاه‌های کوچک و بزرگ است. این بستر، محدود به وب سایت‌ها نیست و صفحات مجازی افراد محبوب مانند بازیگران، فوتبالیست‌ها، بلاگرها و… نیز مانند فروشگاه‌های بزرگی هستند که هیچگاه از خطر هکرها در امان نیستند.

درست حدس زدید، همانطور که در امن ترین خیابان های شهر نیز طلافروشی ها و سایر فروشگاه ها جهت جلوگیری از خطرات احتمالی سارقین، فروشگاه خود را مجهز به انواع  دوربین‌ها می‌کنند در فضای مجازی نیز وب سایت‌ها، فروشگاه‌های آنلاین و پیج‌های پرطرفدار چند هزار نفری نیز باید خود را در مقابل خطر هکرها محافظت کنند. اما صاحبان این وب سایت‌ها و صفحات، در تأمین امنیت صفحاتشان مهارت لازم را نداشته و حاضرند برای انجام این کار، پول بسیار خوبی به متخصصین امنیت بپردازند.

پس، یکی از فرصت‌های بسیار عالی برای کسب در آمد از اینترنت، تامین امنیت سایت و شبکه‌های اجتماعی است. اگر به این حوزه علاقمند باشید و آموزش‌های لازم را بگذرانید، می‌توانید به عنوان یک متخصص امنیت در فضای مجازی مشغول به کار شده و به مرور در این فضا، رشد کنید.

 

فروش تور سفر به نقاط جذاب

خوشبختانه امروزه علاقه به سفر، آن هم مسافرت به نقاط ناشناخته و دور دست، در میان مردم شدت یافته و یکی از بهترین فرصت‌های کسب درآمد از طریق اینترنت، فروش همین تورهای مسافرتی است. برای موفقیت و رسیدن به درآمد در این حیطه باید بتوانید محتوای متنی و تصویری قابل قبولی را برای علاقمندان به سفر تهیه کنید.

یعنی از نقاط جذاب و دیدنی سایر شهرها و کشورها، عکس، فیلم و محتوای متنی با کیفیت تولید کنید و آن را در وب سایت شخصی یا صفحه اینستاگرام خود برای مخاطبین‌تان به اشتراک بگذارید. به تدریج و با افزایش فالوورها، بسیاری از آژانس‌ها و صاحبان تورهای گردشگری برای تبلیغ سمت شما می‌آیند و از این راه می‌توانید در فروش تورهای مسافرتی، با آن‌ها همکاری کنید.

کلام پایانی

اگر خیلی وقت است تصمیم به راه اندازی یک شغل آنلاین گرفته‌اید اما تا به امروز ایده‌ای برای شروع ندارید، این مطلب می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. در این مقاله سعی کردیم برترین موارد ایده برای کسب و کار اینترنتی را معرفی کنیم. با بررسی این موارد و کسب مهارت‌های لازم، به زودی می‌توانید به درآمد خوبی از طریق اینترنت برسید.

فرزانه فانی

فارغ التحصیل کارشناسی معماری و مشغول فعالیت طراحی گرافیک و افزایش سطح مهارت خود در این زمینه هستم. رشدآموز دوره پانزدهم رشدانا بودم و به نوشتن و تولید محتوا علاقه مندم و مدتی است به عنوان کارشناس محتوا در رشدانا فعالیت می‌کنم. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده نویسندگان محتوا، تمام تلاشمو می‌کنم تا محتوا های ارزشمندی تولید کنم.

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق

Online Business Starter Guide

کسب درآمد اینترنتی و دیجیتالی با رویکرد بازار ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin