نحوه تولید محتوا بهینه و روند آن در بهینه سازی سایت


تولید محتوای وب سایت یکی از مهم ترین کارها و جزء تاثیر گذارترین روش ها برای جذب مخاطب می باشد. شما هرچقدر محتوای عالی تری ارائه دهید به همان میزان مخاطبان بیشتری به دست می…

تولید محتوای وب سایت یکی از مهم ترین کارها و جزء تاثیر گذارترین روش ها برای جذب مخاطب می باشد. شما هرچقدر محتوای عالی تری ارائه دهید به همان میزان مخاطبان بیشتری به دست می آورید. در این مقاله از رشدانا قصد داریم به بررسی ویژگی های یک محتوای عالی بپردازیم و یک آموزش تولید محتوا بهینه برای شما دوستان ارائه دهیم تا بتوانید وب سایت خود را با محتوای خوب بهینه سازی کنید.

آموزش تولید محتوا بهینه

ویژگی های محتوا سئو شده

ساده و روان بودن زبان نوشتار

شاید بتوانید در هنگام گفتگو تا حدی با واژه های سخت و دور از ذهن، مخاطب خود را وادار به این فرض کنید که شما آدم بسیار دانایی هستید و در مورد موضوع صحبت اطلاعات زیادی دارید. اما در تولید محتوا به هیچ وجه اینطور نیست. کافیست مخاطب بفهمد یا اینکه جمله ای در محتوای تولید شده شما بخواند و نتواند معنا و مفهوم آن را درک کند، به راحتی هر چه تمام تر وب سایت شما را ترک خواهد کرد و به سراغ وب سایت دیگری خواهد رفت. پس تا می توانید از جمله بندی های ساده و روان استفاده کنید و فکر استفاده از جملات سخت خوان و مشکل را از سر به در کنید.

 

آموزش تولید محتوا

 

محتوا جذاب و پر مخاطب تولید کنید

شما باید در تولید محتوا یک اصل را رعایت کنید و آن هم تولید محتوا جذاب و پر مخاطب است. برای پی بردن به جذاب بودن یا پر مخاطب بودن محتوا می توانید از کاربران سوال کنید یا می توانید از طریق ابزار های آنلاین نظیر گوگل ترندز (Google Trends)

و پیشنهادات گوگل استفاده نماید.

تولید محتوا جذاب

انتخاب کلمه کلیدی مناسب و مرتبط

سومین قدم دراین مقاله یعنی  آموزش تولید محتوا بهینه، انتخاب درست کلمات کلیدی می باشد. شما هرچقدر هم مقاله عالی تولید کرده باشد و اما کلمه کلیدی هدف درستی انتخاب نکرده باشید. مقاله شما در گوگل دیده نخواهد شد چرا که کلمه کلیدی درستی برای محتوای تولید شده انتخاب نکرده اید. به عنوان مثال اگر شما در حال نوشتن مقاله ای با عنوان آموزش بازاریابی محتوا باشید. کلمه کلیدی اصلی شما می شود آموزش بازاریابی محتوا و کلمات کلیدی فرعی شما می تواند موارد زیر باشد. آموزش تولید محتوا، آموزش تولید محتوا الکترونیکی، آموزش تولید محتوا برای سایت، دوره آموزش بازاریابی محتوا، آموزش تولید محتوا بهینه  و غیره . پس همیشه در انتخاب کلمه کلیدی دقت کافی را لحاظ کنید.

کلمه کلیدی در تولید محتوا

تولید محتوای بلند و بالا ( طولانی )

حداقل مقاله تولید شده شما باید 450 کلمه داشته باشد. صفحاتی که کمتر از این مقدار باشند از لحاظ گوگل مقاله به حساب نمی آیند و مناسب برای سایت شما نمی باشند. اگر کلمه کلیدی که برای آن محتوا تولید می کنید، رقیبان زیادی دارد. مثل کلمه آموزش تولید محتوا بهینه  باید محتوای شما حداقل 1000 کلمه یا بیشتر باشد. هرچه میزان رقابت یک کلمه بیشتر باشد، محتوا تولید شده توسط شما هم باید پر بار تر و طولانی تر باشد. یا اگر قصد رقابت بر روی آن کلمه را ندارید می توانید از کلمات کلیدی بزرگ تری مانند دوره آموزش تولید محتوا بهینه  استفاده نمایید.

محتوای کپی شده سم کشنده وب سایت شما

سم وارد وب سایت خود نکنید. اگر قصد کپی کردن محتوا از سایت های دیگر را دارید، باید بگویم ننوشتن آن مقاله از نوشتنش بهتر است! زمانی بود که گوگل توان تشخیص محتوای کپی را نداشت. اما در حال حاضر حتا کپی کردن یک جمله هم می تواند به محتوای شما لطمه بزند. یک راه آسان برای عدم کپی کردن دوباره نویسی محتوا می باشد. به این صورت که شما محتوای را پاراگراف به پاراگراف می خوانید و بعد سعی می کنید همان نوشته را با لحن دیگری بنویسید.

به خاطر داشته باشید که تولید محتوا می تواند فعالیت شما را زنده نگه دارد. شما از هر روشی که اقدام به بازاریابی برای سایت خود کنید، نیاز به محتوا در وب سایت شما یک نیاز پایه است. وب سایتی  که نتواند محتوا خوب تولید کند دیر یا زود شکست خواهد خورد.

 

در تولید محتوا کپی نکنید

 

اگر می خواهید تولید کننده محتوای خوبی شوید یا حتا کتاب آموزش بازاریابی محتوا بنویسید نیاز است در یک دوره چه حضوری و چه آنلاین آموزش بازاریابی محتوا شرکت کنید. معمولا در این دوره ها آموزش تولید محتوا اصولی، آموزش تولید محتوا برای سایت و دیگر آموزش ها به شما داده می شود.

مدیر سایت

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره آموزش تولید محتوا و بازاریابی محتوا

Content Marketing Course

به یک متخصص تولید محتوا و بازاریابی محتوا تبدیل شوید و کسب و کارها را دگرگون کنید.

1 دیدگاه

شما نیز می توانید در تبادل نظرها شرکت کنید، دیدگاهی بنویسید یا به دیدگاه دیگران پاسخ دهید.
برای نوشتن دیدگاه اینجا را کلیک کنید

  1. هادی عظیمی

    سلام مطالبی که گذاشتید خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin