آموزش رزومه نویسی حرفه ای

رشدانا

با یک رزومه خوب خود را به بهترین شکل معرفی کنید

How to Write a Resume

دوره آموزشی رزومه نویسی

توضیحات کارگاه آموزشی

مدیران و صاحبان کسب و کارها هنگامی که اطلاعیه استخدام نیروی انسانی سازمان خود را منتشر می‌‎کنند، با حجم وسیعی از رزومه های دریافتی روبرو می‌شوند که در خوشبینانه ترین حالت حدود 20 ثانیه برای مطالعه آن ها وقت می‎گذارند، پس در صورتی که می‌‎خواهید کارفرما را متقاعد کنید که از میان انتخاب های متعدد پیش رو، شما را برای استخدام و همکاری انتخاب کند باید در آموزش رزومه نویسی و یادگیری تکنیک های آن تلاش کنید.

 

رزومه چیست؟

رزومه یا Resume نوشته ای است که شامل سوابق و پیشینه تحصیلات، تجارب کاری، مهارت های فردی، دستاوردهای حرفه ای و ویژگی های شخصیتی فرد جویای کار می‌باشد. البته بهتر است بدانید که میان رزومه و cv که مخفف Curriculum Vitae است، تفاوت هایی مانند مکان ارائه (دانشگاه های خارج از کشور)، تعداد صفحات و برخی ویژگی های دیگر وجود دارد.

یک رزومه حرفه ای دارای قسمت های مختلفی است و همانطور که می‌دانید تنوع  فرمت های موجود در سایت های مختلف باعث سردرگمی تان خواهد شد، از این رو گذراندن یک دوره آموزشی خوب، کمک بسیاری به نوشتن صحیح رزومه تان خواهد کرد، البته در این جا مهم ترین بخش های یک رزومه حرفه ای را در اختیارتان قرار می‎دهیم که در صورت عدم دسترسی به دوره های مناسب، بتوانید با استفاده از عنصری به نام خلاقیت رزومه ای عالی آماده کنید.

اگر رزومه خود را به صورت حرفه‌ای و هوشمندانه تنظیم کرده باشید، مطمئن باشید که تمام جزئیات مربوط به خود را به کارفرما منتقل کرده اید و شانس خود را برای کسب آن موقعیت شغلی به حد بسیار بالایی افزایش داده اید.

به یاد داشته باشید که شما قرار است با این سند رسمی (رزومه کاری) شایستگی های خود را جهت تصاحب موقعیت شغلی مدنظر به سازمان مقصد اعلام کنید و همچنین به آنها بگوئید که بهترین فرد ممکن هستید و بهتر از شما را پیدا نمی کنند. به همین منظور هرچه دقت و ذکاوت برای تنظیم رزومه کاری صرف کنید، بیهوده نبوده و آینده شغلی خود را تضمین کرده اید.

 

چرا یادگیری رزومه نویسی ضروری است؟

سازمان ها، استارتاپ ها و شرکت های مختلف برای استخدام افراد توانمند، نیازمند داشتن اطلاعاتی راجع به متقاضیان استخدامی شان هستند تا بتوانند بهترین گزینه را انتخاب کنند، به همین دلیل داشتن یک رزومه هدفمند و حرفه ای برای معرفی به مدیران اهمیت بسزایی دارد.

رزومه اولین چیزی است که یک مدیر درمورد شما می‎بیند، بی آنکه خود شما را دیده باشد، پس در صورتی که اطلاعات بی ربط، نامفهوم و ناکافی در رابطه با سوابق تان ارائه دهید، هرچند از تخصص و مهارت بالایی برخوردار باشید، باعث عدم کامیابی در رسیدن به شغل دلخواهتان شده اید.

 

مزایای ارزشمند کارگاه آموزش رزومه نویسی

  • ارائه جذاب (تدریس صفر تا صد مباحث)
  • پروژه محور بودن دوره (انجام پروژه جهت تسلط بیشتر به موضوع)
  • منتورینگ (پشتیبانی منتور در صورت بروز هرگونه ابهام یا مشکل برای انجام پروژه)
  • کیفیت بالا، قیمت مناسب

 

دستاوردهای رشدآموز در انتهای کارگاه آموزش رزومه نویسی

در انتهای کارگاه آموزش رزومه نویسی در کنار اساتید مطرح، حتی اگر دوران تحصیل تان را سپری می‎‌کنید و یا به تازگی فارغ التحصیل شده اید و سوابق شغلی خاصی ندارید می‎‌توانید، اشتباهات رایجی که دیگر افراد در رزومه نویسی دارند را بشناسید، قالب و متن منحصر به فردی برای معرفی خود تهیه کنید و با داشتن یک رزومه حرفه ای و هوشمندانه به مدیران موفق سازمان ها اثبات کنید که شایستگی لازم برای همکاری در کنار آن ها را دارید.

سرفصلها و کلیات

  • آشنایی با اهمیت رزومه نویسی در دنیای امروز
  • چیکار کنم تا رزومه من دیده بشه؟
  • تعریف مشخصه های یک رزومه حرفه ای
  • بررسی تفاوت های میان رزومه و CV
  • تمام نکات لازم برای اینکه یک رزومه ی خوب داشته باشیم
  • آشنایی با نامه درخواست اشتغال
  • آشنایی با بخش های مختلف یک رزومه ی حرفه ای
  • تشریح جایگاه های مختلف یک رزومه
  • تعریف رزومه حرفه ای از دید کارفرما
  • آشنایی با اشتباهات رایج در رزومه نویسی
  • ترفند های بهینه سازی رزومه
  • آشنایی با انواع قالب های استاندارد رزومه های پیشرفته
  • تحلیل و بررسی چندین رزومه

انتخاب نوع ثبت نام

انتخاب و ثبت نام

course calendar جزئیات، ثبت نام

location pin مکان : دوره آنلاین – بستر آنلاین اسکای روم

  • مشهد
اسکای روم آموزش آنلاین

کارگاه آموزشی آموزش رزومه نویسی حرفه ای - How to Write a Resume

پیش نیاز: اینترنت و لپ‌تاپ

چرا رزومه مهمه؟

شما به عنوان یک فرد حرفه ای برای تصمیم گیری در هر موضوع مشخصی، نیاز به یک سری اطلاعات شفاف و کامل دارید تا بتوانید نظر دقیق خود را اعلام کنید. پس سازمان های و مجموعه های حرفه ای نیز طبیعتا برای جذب و به کارگیری فردی مناسب در سمت شغلی مدنظر آن سازمان، نیاز به اطلاعات دقیق و شفاف برای تصمیم گیری دارند.

بنابراین در بازار حرفه ای کسب و کار و سازمان های معتبر روال به همین صورت می باشد. شما بایستی با ارائه شرح حالی یا رزومه کاری از خود، شایستگی خود را برای فعالیت در سمت شغلی مورد نیاز آن کسب و کار یا سازمان اعلام نمایید.

البته شاید سوال شما این باشد که: بدون در اختیار داشتن رزومه کاری نمی توان در سازمان یا مجموعه ای مشغول به کار شد؟ پاسخ این سوال مثبت می باشد، شما شاید به واسطه داشتن معرف یا مشاهده نمونه کار شما توسط یک کارفرما در سازمانی مسغول به فعالیت شوید.

حتی در بعضی اوقات اینقدر شما در تخصص خود حرفه ای و معروف هستید که کارفرما به شما پیشنهاد همکاری دهد اما توجه داشته باشید که این شرایط بسیار خاص می باشد و در حال معمول و جاری برای اینکه شما بتوانید در یک سازمان یا تیم خوب و حرفه ای مشغول به کار شوید باید خود را به واسطه رزومه کاری حرفه ای خود، معرفی و نشان دهید.

آموزش رزومه نویسی حرفه ای

رزومه کاری خوب، جایگاه شغلی خوب

بنابراین میتوان گفت رزومه کاری یکی از ملزومات و ابزارهای مهم در اختیار شما برای استخدام در یک سازمان یا مجموعه معتبر و حرفه ای می باشد. لذا چنانچه در جستجوی شغل ایده آل و مورد نظر خود هستید یا سازمان خاصی را برای استخدام در نظر دارید، در ابتدا باید از تکمیل و در دسترس بودن ابزار های مورد لزوم خود مطمئن شوید.

مهم ترین آنها رزومه کاری و نامه درخواست اشتغال در شغل مدنظر خود در سازمان مقصد می باشد. شما با تهیه و ارسال رزومه کاری خود سعی دارید تا به بهترین شکل ممکن خود را به کارفرما و سازمان مقصد معرفی کنید و اعلام کنید که شایسته ترین فرد برای سمت شغلی مذکور هستید.

آموزش رزومه نویسی حرفه ای

رزومه حرفه ای، پلی بین شما و کارفرما

رزومه حرفه ای، رزومه ای است که تمامی ابعاد مهارتی و ویژگی های شما را بیان کند، پس هوشمندانه و حرفه ای تنظیم کنید تا با شما حرفه ای برخورد شود. رزومه حرفه ای به رزومه ای گفته می شود که در کوتاه ترین زمان ممکن، بیشترین مطلب را به بهترین کیفیت به خواننده منتقل کند و بتواند تصمیم سازی مهمی برای خواننده داشته باشد. بی شک نگارش رزومه حرفه ای، امری دشوار و زمان بر هست، اما اولین گام برای رسیدن به هدف نهایی شما که شاغل شدن در یک سازمان معتبر یا موقعیت شغلی ناب می باشد، هست.

دوره آموزش رزومه نویسی حرفه ای

انواع مختلف رزومه برای ارائه به کارفرما

در دنیای کنونی با توجه به گسترش تکنولوژی و سلایق مختلف افراد، شاهد انواع و اقسام رزومه های ارائه شده از سوی متقاضیان فعالیت در کسب و کار ها هستیم. انواع رزومه برای ارئه به کارفرما می تواند به صورت زیر باشد:

  • متنی
  • تصویری
  • صوتی
  • ویدئویی
  • مولتی مدیا

انتخاب یکی از این انواع رزومه، بستگی به تخصص، سلیقه و خلاقیت شما دارد. البته در برخی اوقات، خود کارفرما از شما می‌خواهد تا رزومه خود را به این صورت ارائه کنید. در عین حال در شرایط کنونی، رزومه متنی، رایج ترین نوع رزومه می‌باشد که برای کارفرما نیز مناسب هست. بنابراین مهم هست که شما به گونه ای رزومه خود را با رعایت تمام اصول حرفه ای تنظیم کنید، تا شانس پذیرش و حضور شما در مجموعه مورد نظر، افزایش پیدا کند.

دوره آموزش رزومه نویسی حرفه ای

نوشتن رزومه بدون سابقه کاری

رزومه ابزاری برای شناخت کارفرما از شماست و ابعاد مختلفی دارد. سئوال بسیار از افراد این است که بدون سابقه کار چطور می‌توان یه رزومه خوب تنظیم کرد؟ در جواب به این سئوالتان باید بگوییم که درست است که سابقه فعالیت های کاری، بخش مهمی از رزومه را تشکیل می دهد، اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تا امروز تمرکز خود را روی تحصیلات گذاشته اید و فعالیت حرفه ای نداشتید، مشکلی نیست.

 

حتما بخوانید: مراحل و نکات نوشتن رزومه برای تازه کارها

 

کافی است فقط برای معرفی خودتان به کارفرما، بدانید که چه مطلبی را به چه صورتی بیان کنید تا کارفرما از مهارت ها و دانش های شما مطلع شود. ما در دوره آموزش رزومه نویسی حرفه ای، تمام آنچه را که شما را در نوشتن یک رزومه خوب یاری می‌کند، آموزش خواهیم داد. پس نگران نباشید. به یاد داشته باشید که سابقه کاری مهم است، اما همه چیز نیست!

21 دیدگاه

شما نیز می توانید در تبادل نظرها شرکت کنید، دیدگاهی بنویسید یا به دیدگاه دیگران پاسخ دهید.
برای نوشتن دیدگاه اینجا را کلیک کنید

  1. Sahar kamyabi

    بسیار عالی و کمک کننده برای ساخت یک رزومه مناسب برای ارائه .ممنون از تیمتون و استاد عزیز و گیرایی که در توضیحاتشون وجود داره.

  2. فاطمه زهرا سلیاری

    کارگاه فوق العاده ای بود. تمام نکات ریز و درشت رزومه نویسی گفته شد و هیچ جای سوالی باقی نموند.عالی هستین

  3. مهری نیشابوری

    کارگاه بسیار عالی که تمام نکات و مواردی که شما برای نوشتن یک رزومه حرفه ای نیاز دارید بهتون گفته میشه و هیچ سوالی برای شما باقی نخواهد ماند.
    Highly Recommended

  4. یگانه حاضری

    سپاس از رشدانا و مدرس محترم بابت دوره ی خوبشون، به اهمیت رزومه نویسی همه اشراف دارن و نکات مختلفی برای نوشتنش رو شاید بشه با سرچ و بررسی پیدا کرد اما برای اینکه بتونی یک رزومه ی حرفه ایی بنویسی و قسمت های مختلف رزومه رو بر اساس هدفی که دنبالش هستی آماده و تنظیم کنی بنظرم ریزه کاری هایی هست و وجود راهنما الازمیه و این دوره خیلی میتونه در این زمینه کمک کننده باشه و چندین قدم جلو بندازتت، از نظر من عالی بود بازم ممنون

  5. علی قاسمی مقدم

    ی کارگاه عالی با یه مدرس عالی تر
    باتشکر ویژه از پلتفرم رشدانا بابت این فرصت عالی

  6. سعیده شفیعی

    کلاس بسیار عالی بود. از مطالب خوبی که برای ارائه انتخاب کرده بودید واقعا ممنونم

  7. کیمیا قلیچی پور

    ممنونم از تیم رشدانا و استاد از برگزاری این کارگاه
    واقعا مطالب مفید و کاربردی ذکر شد که دانستن همه این موارد بخصوص برای مصاحبه نیاز هست

  8. مینا خدامی

    جلسه خوبی بود محتوا به روز و سودمند بود انرژی استاد خیلی خوب بود و از رشدانا بسیار ممنونم 🙏🙏👌

  9. ستاره کریمی

    بسیار کلاس تاثیر گذار و پر باری بود نهایت تشکر را دارم

  10. نیما

    دوره رزومه نویسی آنلاین حرفه‌ای رشدانا یکی از بهترین دوره های موجود در بین کلاس های آموزشی در مشهد است. محتوای ارائه شده توسط استاد بسیار کاربردی و به ‌روز بود.

  11. سارا جفایی

    واقعا ممنونم از رشدانا و مدرس عزیز.
    تمام نکات ریز و درشت رو به طور کامل توضیح دادن از ابتدایی ترین موارد تا حرفه ای.
    خداقوت و بازهم ممنون

  12. safiyeh

    بسیار عالی و مفید بود.به جزئیات مهمی پرداخته شد که در جاهای دیگه ندیده بودم

  13. امین نعمتی

    گستردگی مطالب و نحوه ارائه عالی بود.

  14. محمد امین

    خیلی عالی بود، مطالب مفید و دقیق و کامل و تشکر از مدرس عزیز بابت مطالب و هدیه ارزشمندشون
    و خسته نباشید جانانه به تیم فوق العاده رشدانا

  15. معین ناصری

    من خیلی استفاده کردم، بیشترین مشکلی که در نوشتن رزومه داشتم این بود که اصلا نمیدونستم چی باید بنویسم و همون یه مقدار کمی رو هم که میدونستم، برام مشخص نبود چطوری بنویسم. نکته ای که خیلی برای من جذاب بود و کاربرد داشت اینه که فکر نمیکردم بتونم واقعا دو صفحه کامل رزومه کاری خوب بنویسم که به لطف زحمت مدرس عزیز فهمیدم چقدر رزومه دارم و باید بنویسم و با مشاوره خوب ایشون الان یک رزومه حرفه ای دارم و منتظرم تا شرایط برای ارسال به شرکت را برای من پیش بیاد.
    حس خوبی دارم الان. مرسی استاد

  16. sajjadzf

    خیلی ممنونم
    دوره بسیار جامعی بود به نظرم، مطالب ارایه از سطح کیفی بالایی برخوردار بودند و مدرس دوره مثل همیشه بسیار خوش برخورد پس از دوره به وعده شون عمل کردند و رزومه بنده را بررسی و ایراداتش رو گفتند و اصلاح کردم.
    فرصت بسیار خوبی بود، اولش فکر نمیکردم اینقدر دوره خوبی باشه ولی خب اشتباه میکردم، عالی بود واقعا
    مرسی رشدانا

  17. فاطمه

    واقعا عالی بود. ممنونم از رشدانا و همچنین از مدرس عزیز

    • روابط عمومی رشدانا

      سپاس از توجه شما از اینکه توانستیم رضایت شما را جلب کنیم خرسندیم

  18. بنیامین

    دوره واقعا عالی بود، کلیدی تری مطالب گفته شد، ارایه به نحوی بود که خسته کننده نبود و انلاین بودن هم یک مزیت دیگه بود به نظرم
    از استاد ممنونم که نمونه رزومه را هم ارایه کردند و رزومه تکمیل شده منو هم بررسی کردند و مشکلاتش رو هم گفتند. در مجموع نمونه نداشت

    • روابط عمومی رشدانا

      متشکریم از نظر شما. تمام تلاش ما رضایت شماست

  19. سحر

    ممنونم واقعا، تمامی نکات و مسائل به نظرم گفته شد با ریز ترین جزئیات، برای هدیه لطف کردین خیلی خوشحال شدم
    این بار رو که آدم فکر کنه بالاخره چی میخواد بنویسه رو از روی دوشمون برداشتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin