کارگاه خلاقیت و حل مسئله با تکنیک 6 کلاه فکری

رشدانا

با شش سر فکر کنید!

Six Thinking Hats

حل مسئله به روش اصولی مهارتی است که هر فردی در هر جایگاهی باید به خوبی این مهارت را بلد باشد. متاسفانه بسیاری از افراد فکر می کنند که این مهارت را به صورت خدادادی در خود دارند اما این طور نیست و مهارت حل مسئله به روش اصولی آموختنی است.

توضیحات کارگاه آموزشی

همۀ ما اطرافمان دوستانی داریم که زود عصبی می‌شوند. مقابل آن‌ها برخی دوستان‌مان خیلی منطقی و انتقادی موضوع را بررسی می‌کنند. سر برخی دیگر پر از ایده‌های تازه است. درحالی‌که عده‌ای استادِ جمع‌آوری اطلاعات موجودند. یک موضوع مطرح شده بود ولی برخورد این دوستان بسیار متفاوت است. ادوارد دوبونو قصد دارد کاری کند که تک‌تک این افراد قادر شوند با تمام این الگوهای تفکر، فکر کنند. کار سختی است که دیدگاه و سبک و شخصیت فکری خودتان را تغییر دهید. ولی با «شش کلاه فکری» دیگر سخت نیست!
پس از این سه ساعت آموزش عملی خواهید توانست برای بررسی همه‌جانبۀ مسئله و موضوع مورد بحث به‌طور فردی یا گروهی از این تکنیک استفاده کنید. این تکنیک کمک می‌کند اشکال اصلی نظام‌های تصمیم‌گیری فردی و تیمی را ترمیم کنید که نگاه تک‌بعدی افراد است. به شما امکان می‌دهد با خلاقیت، نگاه متفاوتی نسبت به تیپ مرسوم شخصی‌تان داشته باشید. این تکنیک برای تحلیل مسائل اجتماعی، اداری، کسب‌وکار و حتی مسائل زناشویی قابل کاربرد است.

سرفصلها و کلیات

  • آشنایی با شش تیپ تفکری انسان‌های مختلف
  • بررسی روان‌شناسی رنگ‌های شش‌گانه
  • تشخیص سبک‌های تفکر در صحبت‌ها و مذاکرات
  • شگردهای برگزاری جلسات شش کلاه فکری
  • شگردهای نتیجه‌گیری و جمع‌بندی اختصاصی این تکنیک

انتخاب نوع ثبت نام

انتخاب و ثبت نام

course calendar جزئیات، ثبت نام

  • مدت زمان : یک جلسه سه ساعته
  • تاریخ برگزاری : 30 تیر 1401‌
  • ساعت : 17 الی 20
  • اشتراک گذاری :
    انتخاب و ثبت نام

cube مدرس و رشدآفرین

  • دکتر محمد نوری زاده / مترجم و مؤلف
    مترجم و مؤلف دهها کتاب از جمله «استارتاپ صددلاری» و «قوانین خلاقیت». استاد دانشگاه و هم‌بنیان‌گذار شرکت بازی‌ساز باراناگیمز، انتشارات آگیرا، شبکه مترجمان آ-اس

location pin مکان : دوره آنلاین – بستر آنلاین اسکای روم

  • آموزش مجازی
اسکای روم آموزش آنلاین

کارگاه آموزشی کارگاه خلاقیت و حل مسئله با تکنیک 6 کلاه فکری - Six Thinking Hats

حل مساله یکی از مهارت هایی است که برای همه افراد لازم است. فرقی نمی کند که شما صاحب یک کسب و کار باشید و یا یک کارمند ساده. شما به این تکنیک حتی برای حل مسائل شخصی خود  نیاز دارید. بسیاری از ما حتی نمی‌دانیم که مسئله چیست و یا مشکل کجاست؟ در کارگاه حل مسئله تکنیکی،‌ شما بصورت اصولی با تعریف مساله و روش حل آن آشنا می‌شوید در ادامه با رشدانا همراه باشید تا متوجه بشوید در این کارگاه ارزشمند چه چیزهایی را یاد خواهید گرفت.

آموزش حل مساله با تکنیک ۶ کلاه فکری

آموزش حل مساله با تکنیک ۶ کلاه فکری

 

شناخت مسئله

شما تا نتوانید یک مسئله را بشناسید، نمی‌توانید آن را حل کنید. شناخت دقیق یک مساله بیش از نیمی از حل مساله است. شناخت دقیق مشکل و جایی که باید به آن جا رفت بخش بزرگی از حل مسئله است که اگر بصورت صحیح آن را بشناسید می‌توانید مسائلتان را حل کنید.

آموزش حل مساله با تکنیک 6 کلاه فکری

آموزش حل مساله با تکنیک 6 کلاه فکری

 

به عنوان مثال فرض کنید می‌خواهید مسئله بیکاری را حل کنید. شناخت مسئله بیکاری به این صورت است که یک پارامتر یا معیار برای این مشکل مشخص کنید و بگویید می‌خواهید این پارامتر چه تغییری بکند. مثلا اگر شما تعداد بیکاران را 3 میلیون نفر در نظر گرفته باشید و حل مسئله را کاهش این عدد به 500 هزار نفر در نظر گرفته باشید، حالا شما یک مسئله دارید که باید حل بشود. در کارگاه بصورت عملی یاد خواهید گرفت که چطور مسائل را بشناسید و آن‌ها را حل کنید.

 

روش های حل مسئله

روش های حل مسئله به دو بخش استدلالی و خلاقانه تقسیم بندی می‌شود. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که روش خلاقانه بسیار موثرتر است. حقیقت این است که این روش حل مسئله گاهی اوقات جواب می‌دهد و در موارد دیگری ممکن است ضررهای مادی و معنوی هم داشته باشد.

آموزش حل مساله با تکنیک 6 کلاه فکری

آموزش حل مساله با تکنیک 6 کلاه فکری

 

شما برای حل مسئله بهتر است از روش استدلالی که با منطق سر و کار دارد استفاده کنید. اما شاید برایتان سوال می‌شود که چطور باید این کار را انجام دهید؟ در کارگاه حل مسئله تکنیکی شما بصورت اصولی همه ی این موارد را یادخواهید گرفت و حتی خواهید فهمید که چرا استدلال از خلاقیت بهتر است!

 

حل مسائل شخصی با روش حل مسئله تکنیکی

در کارگاه حل مسئله تکنیکی شما یاد خواهید گرفت که از ترفند ها و تکنیک هایی که در کارگاه به شما آموزش داده می‌شود در تمامی جنبه‌های زندگیتان از جمله زندگی شخصی خود استفاده کنید. حل مسئله تکنیکی به  شما کمک می‌کند که مشکلات شما مثل شب بیداری، هدر دادن زمان زیاد در شبکه های اجتماعی، مطالعه نکردن و … را بشناسید و خودتان آن‌ها را حل کنید و تبدیل به فرد بهتری شوید.

 

 

حل مسئله تکنیکی برای شروع یک کسب و کار

کارگاه حل مسئله تکنیکی به شما در شناسایی فرصت ها و مشکلاتی که هست و می‌توان برای آن مشکل یا ایده کسب و کاری راه انداخت کمک می‌کند. در حقیقت بعد از این کارگاه شما دید وسیعی پیدا می‌کنید که می‌توانید مسائل مختلف را شناسایی و حل کنید و یا حتی برای آن یک کسب و کار راه بندازید.

1 دیدگاه

شما نیز می توانید در تبادل نظرها شرکت کنید، دیدگاهی بنویسید یا به دیدگاه دیگران پاسخ دهید.
برای نوشتن دیدگاه اینجا را کلیک کنید

  1. فاطمه

    واقعا کارگاه جذاب و سودمندی بود و خیلی به من در تشخیص و تحلیل سبک فکری خودم و اطرافیانم کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin